Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, voisitko olla miehen kanssa johon ei voi nojata kun on paha mieli?

Vierailija
01.03.2026 |

Mies olisi siis itse niin herkkis ja heikko, että ei kykenisi olemaan sellainen turvallinen kallio. 

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo äiti. En tarvitse miestä äidin korvikkeeksi.

Vierailija
42/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo sellainen mies ja toinen tapailusuhde. Exää ei voinut vähempää kiinnostaa mun pahat mielet, kyllä siinä oppi 19v aikana ihan itsensä pitämään pystyssä, oli tilanne mikä hyvänsä. Jälkikäteen sitten vasta tajunnut, kuinka kylmäkiskoinen toinen oli. Tapailin myös pari vuotta erästä miestä, joka ei yhtään ollut kiinnostunut mun jutuista, ei hyvistä, eikä pahoista. Nykyinen avopuoliso on kallio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole elämässäni ikinä tavannut miestä johon ei voisi nainen nojata kun sillä on paha mieli. Silloin jos riitaa heidän välillään on niin sitten ei tietenkään voi. Se että on herkkä sillä ei ole mitään tekemistä toisen lohduttamisen kanssa. Psykopaatteja ja empatia kyvyttömiä kallioita on vaikka kuinka paljon sinkkuna kun eivät välitä oikeasti naisesta ollenkaan. Näyttävät jopa asian katkeruutena ja naisvihana.

Vierailija
44/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tälläisessä suhteessa. Jos itken, tai murrun mies saattaa suuttua. Ei kestä minua heikkona. Ihmekös kun oma olo on koko ajan melko huono. Olen toki opetellut löytämään turvan tunteen itsestäni, enkä näytä hänelle omaa pahaa oloani koska todennäköisesti hän pahentaa sitä sanoillaan lisää 

Joudut tekemään parisuhteessa samaa mitä miehet monesti lapsuudestaan asti. "Älä näytä heikkoutta". Ei pitäisi sanoa lisää pahaa jos toiseen sattuu.

Vierailija
45/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin, lähdin menemään. Kyllästytti se hiton itsekeskeisyys ja täydellinen empatian puute.

Vierailija
46/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tälläisessä suhteessa. Jos itken, tai murrun mies saattaa suuttua. Ei kestä minua heikkona. Ihmekös kun oma olo on koko ajan melko huono. Olen toki opetellut löytämään turvan tunteen itsestäni, enkä näytä hänelle omaa pahaa oloani koska todennäköisesti hän pahentaa sitä sanoillaan lisää 

Miksi olet tuollaisen kanssa kärsimässä? Eikö oma seurasi olisi parempi vaihtoehto kuin joutua yhtä kylmäkiskoista tylsimystä koko ajan varomaan?

Vierailija
47/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en sitten vaan itsekään antaisi miehelle kun hänellä on joku puute. :D Itse asiassa minulla onkin tällaisia mieskavereita, aika vähän yhteistyötä on kun kumpikaan ei suostu ottamaan toisen tarpeita huomioon haha

haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha haha  

Vierailija
48/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies olisi siis itse niin herkkis ja heikko, että ei kykenisi olemaan sellainen turvallinen kallio. "

Pari asiaa:

1) herkkis ei ole sama asia kuin heikko

2) herkkis ei tarkoita että ei voisi olla toisen tukena kun toisella on vaikeaa

3) toisen tukena on vaikea ihan aidosti olla nimenomaan sellaisten ihmisten joilla itsellä tunteet ovat laimeita

Vierailija
49/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olin, lähdin menemään. Kyllästytti se hiton itsekeskeisyys ja täydellinen empatian puute."

Sama juttu. Eli huonoja tukijoita ovat nimenomaan kovat ja kylmät miehet, eivät herkkis-miehet.

Vierailija
50/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vasta on mahtavia kumppaneita, jotka ottaa henkilökohtaisena loukkauksena sen, että toisella on paha mieli. 

Hmmm, mun ex miesystävä. Puhumattakaan siitä, että kun tulin kipeeksi (oksennustauti), niin sekin henk.koht loukkaus häntä kohtaan.

Vierailija
51/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki elämässä on ansaittava ja lupauksensa lunastettava. Muutoin ne on vain tyhjiä sanoja paperilla joka selluloosaksi vesittyy kyynelten kastellessa ne.

Vierailija
52/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on varmaan monen mielestä "herkkis" Siis sellainen mies jolla tulee kyyneleet silmään koiranpennuista, söpöistä vauvoista ja sentimentaalisista elokuvista. Mutta silti hän on mies joka pystyy siinä todellisessa tiukassa paikassa toimimaan kuin kone ja laittamaan omat tunteet sivuun.

On siis kaksi eri asiaa että antaako mies itselleen luvan olla herkkä niissä turvallisissa tilanteissa ja pystyykö hän olemaan jämäkkä tuki ja turva hädän hetkellä.

Vierailija
53/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies olisi siis itse niin herkkis ja heikko, että ei kykenisi olemaan sellainen turvallinen kallio. "

Pari asiaa:

1) herkkis ei ole sama asia kuin heikko

2) herkkis ei tarkoita että ei voisi olla toisen tukena kun toisella on vaikeaa

3) toisen tukena on vaikea ihan aidosti olla nimenomaan sellaisten ihmisten joilla itsellä tunteet ovat laimeita

Mutta

4) jos herkkä on huonoitsetuntoinen, jolta oma perusturva puuttuu, hän hämmentyy eikä pysty olemaan vahva aikuinen, kun oma tukipilarinsa (sinä) osoitat merkkejä heikkoudesta

Vierailija
54/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Minä itse olen herkkis ja heikko, ja minuun voi oikein hyvin nojata, jos on paha mieli. Miksi se siis mieheltäkään vaatisi mitään muuta? Ei kai ihmiseen, joka ei ole herkkä, voi tunnetasolla nojautua ja saada lohtua? 

Vierailija
55/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoverini n:ro 32! Koko 35v. liittoni munankuorilla kävelyä,yksinäisyyttä. Läheisriippuvainen olen varmasti,pystyn myöntämään. Haaveeni oli erota kun jään eläkkeelle,no,sairastuin. Liikuntakykyni menettämiseen lähinnä vaan tuhahtelee,pyörittää silmiään. Sain juuri yllättäin sydämentahdistimen,ei kertaakaan ole kysynyt asiasta mitään.Kestomykkäkoulu! Kerran purskahdin ääneen peloistani ja ahdistuksestani,ärähti vaan: HÖH! Olisinpa tajunnut lähteä aiemmin,nyt avuttomana olen täysin tämän mielenvikaisen varassa. Yksinäinen vanhuus pelottaa!   N.67

Vierailija
56/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua terapasuhteeseen, vaan parisuhteeseen. En kaipaa mieheltäni tyynnyttelyä tai tunteideni mitätöimistä muillakaan tavoilla. 

Vierailija
57/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtalotoverini n:ro 32! Koko 35v. liittoni munankuorilla kävelyä,yksinäisyyttä. Läheisriippuvainen olen varmasti,pystyn myöntämään. Haaveeni oli erota kun jään eläkkeelle,no,sairastuin. Liikuntakykyni menettämiseen lähinnä vaan tuhahtelee,pyörittää silmiään. Sain juuri yllättäin sydämentahdistimen,ei kertaakaan ole kysynyt asiasta mitään.Kestomykkäkoulu! Kerran purskahdin ääneen peloistani ja ahdistuksestani,ärähti vaan: HÖH! Olisinpa tajunnut lähteä aiemmin,nyt avuttomana olen täysin tämän mielenvikaisen varassa. Yksinäinen vanhuus pelottaa!   N.67

Ota yhteyttä sosiaalitoimeen, itsestä voi tehdä huoli-ilmoituksenkin. Sieltä saat apua lähtemiseen. 

Vierailija
58/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua terapasuhteeseen, vaan parisuhteeseen. En kaipaa mieheltäni tyynnyttelyä tai tunteideni mitätöimistä muillakaan tavoilla. 

Ilmeisesti et tiedä mitä toisen tukeminen on. Se ei ole kumpaakaan noista mainitsemistasi. 

Vierailija
59/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksinhän sinä olet jo nytkin. Ja kaiken lisäksi onneton.

Vierailija
60/77 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, no en tietenkään. Kuulostaa jotenkin emotionaalisesti erityisen estyneeltä tapaukselta, jos muiden tunteet aiheuttaa noin suuria hankaluuksia. Ei ole terveen ihmisen merkki, sori nyt vaan.