Siis hyi. Laittaako joku oikeasti käytetyn vessarätin vaan kuivumaan ja odottamaan seuraavaa käyttökertaa?
Kommentit (29)
Juoskaa mutkia rätteinenne, aamen!
Vessarätti kuulostaa iljettävälle. En todellakaan käytä verran pesemiseen mitään rättiä, vaan pyyhin kertakäyttöisillä pyyhkeillä tai talouspaperilla.
Vierailija kirjoitti:
Juoskaa mutkia rätteinenne, aamen!
Tuskin pystyvät juoksuaskeliin.
Ei meillä millään rätillä pestä vessaa, vaan vessaharjalla ja vessanpesuaineella. Ja tietyti kakkattuaan kukin huuhtoo käsisuihkulla pytyn, jos siihen on jotain jäänyt, yleensä ei kyllä jää. Normaalikakka osuu siihen tilaan, jossa vettä on vessanpytyssä.
Näköjään ei ole mitään rajaa siihen mitä anaalivaiheeseen juuttuneet pyrkivät kontrolloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla ei ole siivoukseen rättejä. Mulla on mikrokuituliinoja. Niitäkin on lähemmäs sata. Käytän ns. kertakäyttöisenä,laitan kuivumaan ja pyykkikoriin. Sit kun on koneellinen korissa,niin pesen ne 95 asteessa ja pyöritän tunnin kuivausrummussa ja viikkaan kaappiin. Vaikka siis pyyhin pölyjäkin, en käytä sitä samaa uudestaan vaan huuhtelen,kuivumaan ja pyykkiin.
Mitenhän tällaiset ihmiset kestää edes itse itseään?
Hä? Häiritseekö että en pese vessanpönttöä samalla rätillä useaa kertaa? Tai se et pyyhin pölyt ja mullahan sitä pölyä kertyy, rätti täynnä pölypalloja ja en käytä sitä toista kertaa.
Wc pönttö pestään sisäpuolelta vain siihen tarkoitukseen hankitulla harjalla, kylpyhuoneen siivousliinalla pyyhitään päivittäin pintoja mietoa yleispesuainetta käyttäen, viemärin pesuun on oma harja ja kylpyhuonepesimellä pestään seinä- ja lattialaatat (laattojen huolellinen kuivaaminen suihkun jälkeen vähentää kalkinpoistoaineiden käytön tarvetta). Keittiössä tiskirätillä pyyhkäisen vain pesualtaat, hellalle on oma mikrokuituliina ja muut puhdistusvälineet ja samoin uunille, keittiön muut pinnat pyyhin siihen tarkoitukseen hankitulla siivousliinalla mietoa yleispesuainetta käyttäen. Pesen aika usein kaikki siivousliinat 60 asteessa pesukoneessa paitsi tiskirätin vaihdan tarpeen tullen uuteen. Hyvät siivousvälineet helpottavat siivousta eikä lika siirry paikasta toiseen, kun eri pinnoille hankkii omat monia pesukertoja kestävät siivousliinansa.
Vierailija kirjoitti:
No en. Pyykkiin menee kaikki rätit aina käytön jälkeen. Tiskirätti on ainoa, jota voi 2-3päivää putkeen käyttää (toki se pestään/huuhtaistaan käsin aina joka välissä), vähän siitäkin riippuu, onko pyyhitty vain leivänmuruja vai kaatunut maitolasillinen.
Asun yksin eikä minulla ole mikään paikka niin likainen, että siivousliinat likaantuvat niin, että ne täytyisi jokaisen käytön jälkeen pestä pesukoneessa. Huuhtelen kyllä siivousliinat hyvin käytön jälkeen ja nostan ne kuivumaan. Pyyhin yleensä ensin talouspaperilla keittiössä enimmät roiskeet ja sitten vasta siivousliinalla ja miedolla yleispesuaineella.
Minulla on vessassa vain vessapaperia ja harja, jolla pesen vessanpytyn. Vessarätti on uusi tuttavuus, josta en ole ennen kuullut.