Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesithän, ettei koiraa saa pitää nyt vapaana metsässäkään?

Vierailija
01.03.2026 |

Vain koirapuistossa saa pitää vapaana

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästyslain 51 mukaan koiran on oltava kytkettynä tai välittömästi kytkettävissä maaliskuun 1. päivästä elokuun 19. päivään saakka.

Vierailija
22/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, että NY Central parkissakin saa pitää tiettyyn aikaan aamulla. Meillä ei edes metsässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään täällä on jänis/kettujahti ja venäjänajokoira on vapaana. Meilläpäin ei ole niin tarkkaa,a😀

Vierailija
24/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens jos koira juoksee metsässä vapaana ja metsänomistaja sattuu ampumaan sen, kun koiran omistaja ei ole mailla eikä halmeilla.

Vierailija
25/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, että NY Central parkissakin saa pitää tiettyyn aikaan aamulla. Meillä ei edes metsässä.

Metsässä pesii eläimet. Menkää sinne Central parkiin ja Fuengirolaan pitämään koirianne irti.

Vierailija
26/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitens jos koira juoksee metsässä vapaana ja metsänomistaja sattuu ampumaan sen, kun koiran omistaja ei ole mailla eikä halmeilla.

Täytyy vain toivoa, että koira kuuluu jollekin susivihaa tuntevalle kepupersulle.

Vierailija
27/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taajaman ulkopuolella saa, kunhan koira on tarvittaessa kytkettävissä välittömästi.

Eipä näytä toimivan kun naapurin koiran on jo useamman kerran tullut mun tontille kiertämään lintujen ruokintapaikkaa ja on se kaksi talipötköäkin syönyt.

Vierailija
28/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsästyslain 51 mukaan koiran on oltava kytkettynä tai välittömästi kytkettävissä maaliskuun 1. päivästä elokuun 19. päivään saakka.

Ja näin siis omassa metsässä, naapurin metsässä pitää jo olla maanomistajan lupa!

Vierailija
29/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taajaman ulkopuolella saa, kunhan koira on tarvittaessa kytkettävissä välittömästi.

Eipä näytä toimivan kun naapurin koiran on jo useamman kerran tullut mun tontille kiertämään lintujen ruokintapaikkaa ja on se kaksi talipötköäkin syönyt.

Kannattaisko asia ottaa esille naapurin kanssa eikä vauvapalstalla? Naapurisi saattaa toki täällä aikaansa viettää mutta mahtaako koiransa tunnistaa. 

Vierailija
30/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sudet, rotat ja ilvekset on pidettävä kytkettyinä.

Vierailija
31/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös sudet, rotat ja ilvekset on pidettävä kytkettyinä.

Ja järki. Sinun kohdallasi se on valitettavasti liian myöhäistä.

Vierailija
32/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tiesin.

Vierailija
33/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kytket välittömästi, kun koirasi juoksee tutustumaan vastaantulevaan kytkettyyn koiraan?

Näitä tilanteita varten se koira on koulutettu. Kouluttamatonta ja/tai tottelematonta koiraa en tietenkään pitäisi vapaana. 

Kuka luottaa 100%sti koiraan ? En minä ainakaan, vaikka on "aina" ollut koira. Koira ei ole kone vaan saa aivopieruja 

Vierailija
34/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita sinne ruokintapaikalle vähän "terästettyjä lihapullia".

Vierailija
35/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää loputkin siitä. 

Vierailija
36/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa nämä vapaana koiriaan pitävät ihmettelevät, kun porojen perään ampaissutta koiraa ei löydy koskaan. 

Vierailija
37/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kytket välittömästi, kun koirasi juoksee tutustumaan vastaantulevaan kytkettyyn koiraan?

Mun koira ei juokse, kun käsken sen vierelle. Ikinä ei ole tarvinnut tuon takia pitää kiinni. Mulla on 10 hehtaaria omaa metsää.

Sama. Meillä myös satoja hehtaareja metsää ja peltoa. Todellakin koirani juoksevat vapaana. Ja sattumoisin tottelevat minua ja koirapilliä. Vastaantulijoita ei ole näkynyt, paitsi kurkia, hirviä, joutsenia, jäniksiä ja peuroja. Ja ajatelkaas, koirani tottelevat silti minua.

Vierailija
38/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsässä pesii eläimet. Menkää sinne Central parkiin ja Fuengirolaan pitämään koirianne irti.

Central parkissa on oravia, pesukarhuja, jäniksiä. maaoravia (chipmunk), opossumeja ja kojootteja. 

Vierailija
39/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun koira ei juokse, kun käsken sen vierelle. Ikinä ei ole tarvinnut tuon takia pitää kiinni. Mulla on 10 hehtaaria omaa metsää.

Kohtaan näitä liian usein metsässäni. Omistaja sanoo, että koira tulee käskystä vierelle ja minä kysyn, että mitä merkitystä sillä on, jos en ole antanut sinulle lupaa ulkoiluttaa koiraasi vapaana.

Vierailija
40/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takajaloista kiinni ja voimaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän