Tiesithän, ettei koiraa saa pitää nyt vapaana metsässäkään?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Taajaman ulkopuolella saa, kunhan koira on tarvittaessa kytkettävissä välittömästi.
...maanomistajan luvalla.
Vierailija kirjoitti:
Saako susi juosta vapaana?
Ei
Tiesin, tiesin myös sen että taajamassa pitää olla aina kytkettynä jos ei ole koirapuisto tai oma piha
Mitä se auttaa vaikka tietäisikin, kun on aivoton koiranomistaja joka ei välitä mistään.
Vierailija kirjoitti:
Taajaman ulkopuolella saa, kunhan koira on tarvittaessa kytkettävissä välittömästi.
Miten kytket välittömästi, kun koirasi juoksee tutustumaan vastaantulevaan kytkettyyn koiraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kytket välittömästi, kun koirasi juoksee tutustumaan vastaantulevaan kytkettyyn koiraan?
Näitä tilanteita varten se koira on koulutettu. Kouluttamatonta ja/tai tottelematonta koiraa en tietenkään pitäisi vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kuin Erkki vahtii vapaana kulkevaa kissaansa, ettei se mene leikkipuistoon tarpeilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun koira ei juokse, kun käsken sen vierelle. Ikinä ei ole tarvinnut tuon takia pitää kiinni. Mulla on 10 hehtaaria omaa metsää.
Vierailija kirjoitti:
Olet hivenen väärässä.
Koiran kiinnipito saattaa vähentää persujen ulosteiden esiintuloa lumien sulaessa, kun koira on hihnassa se voi fiksumpana noukkia persujen ulosteet kuin jos persu juoksisi kinnittymättä koiraan pitkin kadunvarsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hivenen väärässä.
Ai tarkoitat maanomistajan lupaa? Joo, en huomannut tarkentaa. Itse kun liikun koirani kanssa omilla tonteilla.
Fuengirolassa hyvin harvoilla koirilla on hihnaa. Ne juoksevat vapaana rannalla ja kappas kun oppivat seuraamaan omistajaansa kun saavat harjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hivenen väärässä.
Ai tarkoitat maanomistajan lupaa? Joo, en huomannut tarkentaa. Itse kun liikun koirani kanssa omilla tonteilla.
Kiinnipitoaikana (alkoi tänään) ei saa pitää vaikka olisi lupa itse Kiinan keisarilta. Aidatulla alueella saa olla vapaana, metsässä ei.
Täällä meilläpäin nuori nainen pitää aina isoa saksanpaimenkoiraansa irti, purrut jo useaa ihmistä ja ihmiset pelkää liikkua sen takia, emäntäkin vaikuttaa käytöksensä perusteella sellaiselta että kuuluisi suljetulle eikä ihmisten ilmoille.
En mä ajatellut nyt mun kiimaista narttukoiraa päästää irti,a😅
Aina kun näistä huomauttaa, saa kuulla olevansa väärässä. Maanomistajana edellytän, että koira on hihnassa ja muistutan, että omaan metsääni saan kätkeä lihapullia. Näistä alkaa koiranomistajan kanssa riita, että ei ole laillista ja tuo on suorastaan rikollista. Muistutan, että mikään laki ei kiellä minua kätkemästä lihasyöttejä , mutta laki kieltää yksiselitteisesti koiran vapaanapidon ilman lupaa.