Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesithän, ettei koiraa saa pitää nyt vapaana metsässäkään?

Vierailija
01.03.2026 |

Vain koirapuistossa saa pitää vapaana

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taajaman ulkopuolella saa, kunhan koira on tarvittaessa kytkettävissä välittömästi.

Vierailija
2/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesintäaikana on kiinnipitopakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako susi juosta vapaana?

Vierailija
4/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taajaman ulkopuolella saa, kunhan koira on tarvittaessa kytkettävissä välittömästi.

...maanomistajan luvalla. 

Vierailija
5/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako susi juosta vapaana?

Ei

Vierailija
6/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, tiesin myös sen että taajamassa pitää olla aina kytkettynä jos ei ole koirapuisto tai oma piha 

Vierailija
7/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se auttaa vaikka tietäisikin, kun on aivoton koiranomistaja joka ei välitä mistään.

Vierailija
8/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kytket välittömästi, kun koirasi juoksee tutustumaan vastaantulevaan kytkettyyn koiraan?

Vierailija
9/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kytket välittömästi, kun koirasi juoksee tutustumaan vastaantulevaan kytkettyyn koiraan?

Näitä tilanteita varten se koira on koulutettu. Kouluttamatonta ja/tai tottelematonta koiraa en tietenkään pitäisi vapaana. 

Vierailija
11/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla kuin Erkki vahtii vapaana kulkevaa kissaansa, ettei se mene leikkipuistoon tarpeilleen. 

Vierailija
12/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun koira ei juokse, kun käsken sen vierelle. Ikinä ei ole tarvinnut tuon takia pitää kiinni. Mulla on 10 hehtaaria omaa metsää.

Vierailija
13/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hivenen väärässä. 

Vierailija
14/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kiinnipito saattaa vähentää persujen ulosteiden esiintuloa lumien sulaessa, kun koira on hihnassa se voi fiksumpana noukkia persujen ulosteet kuin jos persu juoksisi kinnittymättä koiraan pitkin kadunvarsia

Vierailija
15/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hivenen väärässä. 

Ai tarkoitat maanomistajan lupaa? Joo, en huomannut tarkentaa. Itse kun liikun koirani kanssa omilla tonteilla. 

Vierailija
16/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuengirolassa hyvin harvoilla koirilla on hihnaa. Ne juoksevat vapaana rannalla ja kappas kun oppivat seuraamaan omistajaansa kun saavat harjoitella.

Vierailija
17/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hivenen väärässä. 

Ai tarkoitat maanomistajan lupaa? Joo, en huomannut tarkentaa. Itse kun liikun koirani kanssa omilla tonteilla. 

Kiinnipitoaikana (alkoi tänään) ei saa pitää vaikka olisi lupa itse Kiinan keisarilta. Aidatulla alueella saa olla vapaana, metsässä ei. 

Vierailija
18/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meilläpäin nuori nainen pitää aina isoa saksanpaimenkoiraansa irti, purrut jo useaa ihmistä ja ihmiset pelkää liikkua sen takia, emäntäkin vaikuttaa käytöksensä perusteella sellaiselta että kuuluisi suljetulle eikä ihmisten ilmoille.

Vierailija
19/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ajatellut nyt mun kiimaista narttukoiraa päästää irti,a😅

Vierailija
20/43 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun näistä huomauttaa, saa kuulla olevansa väärässä. Maanomistajana edellytän, että koira on hihnassa ja muistutan, että omaan metsääni saan kätkeä lihapullia. Näistä alkaa koiranomistajan kanssa riita, että ei ole laillista ja tuo on suorastaan rikollista. Muistutan, että mikään laki ei kiellä minua kätkemästä lihasyöttejä , mutta laki kieltää yksiselitteisesti koiran vapaanapidon ilman lupaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi