VM: Ensi kauden leikkausurakka on niin suuri, ettei eläkkeitä, koulutusta tai maanpuolustustakaan voi enää suojata
Joko nyt vihdoin leikataan julkista sektoria ja virkamies armeijaa sille tasolle mihin Suomella on oikeasti varaa?
www.hs.fi/politiikka/art-2000011848497.html
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti kun ministerien ja kasanedustajien palkkio puolitetaan ja sopeutumisraha poistuu kaikilta.
Ajattelit, että kaunaleikkauksellasi säästetään 11 miljardia :DDD
Ajattelit, että kaikkien ei kuulu osallistua leikkauksiin :D :D :D
-eri
Tuo eläkeläisten vihaaja vois tulla ihan kertomaan että mistä tämä loputon viha eläkeläisiä kohtaan oikein kumpuaa? Joku luonnevikahan tuon täytyy olla? Ei kukaan täyspäinen jaksaisi vuodesta toiseen suoltaa samaa p*kaa.Kyllä muakin tympii vuorineuvokset,pohatat ja sopeutumiseläkeläiset entiset kansanedustajat,mutta en silti yleistä kaikkien olevan yhtä samaa eläkeläisjoukkoa.Sinulle on kymmeniä kertoja jo kerrottu mikä on tavallisen duunarin tai maanviljelijän eläke taso mutta et vaan usko! Itse jään tänä vuonna eläkkeelle(toivottavasti)45 vuoden työnteon jälkeen ja eläkkeeni on laskettu olevan n.1900 brutto.olenko mielestäsi eläkeläinen joka sinun leipääsi syö?5 lasta olen hoitanut ja kasvattanut työelämään ja niitä veroja maksamaan joten mites sinä olet tämän asian hoitanut?
Tässä on nyt pari vuotta aikaa järjestää olosuhteet itselle sopiviksi. Rahaa säästöön & piiloon järjestelmältä, muutama virabelibusiness tulille jne.
Et ole tuo eläkeloishokija mutta voihan sen noinkin hoitaa jos on mitä piilotella😉😆
Laitetaan kaikille pieni perustulo ja lopetetaan kaikki muut tuet. Ei tarvita enää tökäri-ja kelatätejä.
Jaahas,paljonko ajattelit summaksi ja keneltähän rahat siihen kerättäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako koulutuksesta leikkaaminen lukukausimaksuja kaikille?
Tämä on kannattavaa,ei mitään usa hintoja mutta muutama tonni per lukukausi auttaisi taloutta huomattavasti. Koulutus on investointi tulevaisuutta varten ei itsestäänselvyys veronmaksajien kustantamana. Jos maisterin tutkinto maksaa yhteiskunnalle esim 50 000,on kohtuullusta oppilaan tulla vastaan kustannuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako koulutuksesta leikkaaminen lukukausimaksuja kaikille?
Tämä on kannattavaa,ei mitään usa hintoja mutta muutama tonni per lukukausi auttaisi taloutta huomattavasti. Koulutus on investointi tulevaisuutta varten ei itsestäänselvyys veronmaksajien kustantamana. Jos maisterin tutkinto maksaa yhteiskunnalle esim 50 000,on kohtuullusta oppilaan tulla vastaan kustannuksissa.
Lisäksi valtion tuki pitää kohdistaa yhteiskunnan kannalta hyödyllisiin opintoihin. Harrastusmielessä tehdyt opinnot pitää maksaa itse kuten myös sellaiset, joista ei tule koskaan työllistymään esim. naistieteet.
Lisäksi valtion tuki pitää kohdistaa yhteiskunnan kannalta hyödyllisiin opintoihin. Harrastusmielessä tehdyt opinnot pitää maksaa itse kuten myös sellaiset, joista ei tule koskaan työllistymään esim. naistieteet.
"Jaahas,paljonko ajattelit summaksi ja keneltähän rahat siihen kerättäisiin?"
Ei se vaadi rahaa sen enempää kuin nytkään, mutta homma toimii ilman manuaalista käsittelyä. Jos saat tuloja, niin verotus leikkaa perustuloa. Nyt monessa tapauksessa seurauksena on karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen naistieteet? Kuulostaa järjettömältä ajan ja rahan haaskaukselta
Minua harmittaa miten Marin veti Sipilän aloittaman elvytystyön vessanpöntöstä viemäriin. Suoraan viemäriin. Ja sitten se kuiva lehmä käänsi lainahanat kaakkoon ja rahaa, sitä kuulkaa oli!
Yhden prossan eliitin kuten esim.kokoomus ex edustaja Lindenin, Oulun vaalipiiri, sopeutumisrahojen tulon on jatkuttava tietysti ennallaan ja onhan näitä muitakin.
Suomeen ei kannata jäädä maksumieheksi. Pois täältä ja äkkiä
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa miten Marin veti Sipilän aloittaman elvytystyön vessanpöntöstä viemäriin. Suoraan viemäriin. Ja sitten se kuiva lehmä käänsi lainahanat kaakkoon ja rahaa, sitä kuulkaa oli!
Sipilän aikaan ei ollut Koronaa
Vierailija kirjoitti:
Kovat ajat on edessä
Kyllä on ja onneksi emme kuluta
Vierailija kirjoitti:
Suomeen ei kannata jäädä maksumieheksi. Pois täältä ja äkkiä
Aikuiset lapset lähtivät jo, viimestään kahden vuoden kuluttua lähdemme. On se vaan niin ihanaa kun nyt voimme ostaa tuotteita suoraan ulkomailta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat ajat on edessä
Kyllä on ja onneksi emme kuluta
Ei kannata muutenkaan kuluttaa kuluttamisen ilosta. Paljon vähemmälläkin tulee toimeen ja olemassa olevat asiat saavat lisää merkitystä.