Minkä ikäisenä teidän vauvat on nukkuneet yönsä syömättä kertaakaan?
Kommentit (26)
Vierailija:
Itse olen laskenut, että lapsi nukkuu täyden yön silloin, kun nukkuu 12 tuntia ilman syöttöjä. ( Menee nukkumaan väsyneenä ja herää pirteänä uuteen aamuun.)
Mutta useimmat meistä kyllä laskee läpi yön nukkumiseksi selkeästi vähemmänkin. Meillä se on jotain 8 - 9 tuntia.
Vaikka eihän tuon ikäinen enää varsinaisesti syö, lupsuttelee vaan nukahtaakseen uudestaan. Heräilyt eivät ole vielä loppuneet, tyttö 2v4kk.
Vierailija:
Itse olen laskenut, että lapsi nukkuu täyden yön silloin, kun nukkuu 12 tuntia ilman syöttöjä. ( Menee nukkumaan väsyneenä ja herää pirteänä uuteen aamuun.)
Kaikki kolme ovat kuitenkin jo olleet pitkään koululaisia. Itse olen ajatellut niin, että lapsi nukkuu täyden yön silloin, kun hän nukkuu 8 tuntia heräämättä putkeen. Meidän kolmesta lapsesta se tapahtui yhdellä 2,5 kk:n iästä lähtien (oli silloin täysimetetty), toisella noin 1,5 vuoden iästä lähtien ja kolmannella 10 kk:n iästä lähtien.
sitä ennen heräili parin tunnin välein. ei ollut nälkäinen, otti vain pari imaisua tissistä ja sitten nukahti. Ei osannut nukahtaa ilman tissiä.
Pari yötä poika heräsi kärttämään mutta rauhoittui kun pääsi vain viereen ja sitten muutaman yön päästä alkoi nukkua kokonaan omassa sängyssään. Olin varautunut paljon vaikeampaan ja yllätyin kuinka helposti onnistuikin lopulta.
vaan eipä ole nukkunut säännöllisesti heräämättä kertaakaan, ehjiä öitä takana yhteensä 5. Lapsi 2v 7kk.