Miten Dubaissa jo nyt olevat pääsevät pois?
Ja koska pääsevät kotiin , tuli vaan äskön mieleen , että yks työkaveri on siellä miehensä kaa viikon lomalla, tänään piti olla Fnnairin lento takas Suomeen, ja huomenna töihin toimistolle , ei taida kaveria töissä näkyä... someen ei oo laittanut mitään.
Onko jollain asiasta faktatietoa?
Kommentit (1036)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreetalle lähtisin, mutta Kyproksen tilannetta seuraisin
Kreetallahan on myös jenkkien tukikohta. Lähellä haniaa. Itse en lähtis sinne.
Eikö siis tuonnekaan uskalla mennä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs ihmetteli miksi matkatoimisto hoisi asiakkaansa pois tuolta, mutta omatoimisesti olevia ei saada pois. Minä olisin ehkä lukenut uutiset hieman paremmin ennen kun tuonne lähti alle viikko sitten.
Ja mitähän sä olisit niistä uutisista lukenut? Joo, USA uhkasi Irania. Matkustathan sä Eurooppaankin vaikka Ukrainassa soditaan. Tuolla alueella on konflikti ollut päällä vuosikausia, tämä Iranin ja USAn välinen konflikti ei ollut ennustettavissa tai aikataulutettavissa yhtään sen paremmin kuin muutkaat USAn touhut.
Jos ei osannut millään tasolla olettaa, että tilanne eskaloituu (ei siis ala yllätyksenä), niin on kyllä hyvin suojannut itsensä uutisilta.
Trump on itsekin myöntänyt ettei hoksannut että Irak alkaisi tulittaa ympäriinsä kaikkiin naapurimaihin. Varmaan moni Dubaihin lähtenyt ajatteli että kun ei sentään Israeliin tai Iraniin mene niin on turvassa. Kuten oli ihan kohtuullista olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua touhua ollut matkustaa tuonne, vaikka Iranin ja usa:n väkut ovat kiristyneet viikkokausia
Minä kommentoin samaa ja joku kysyi mistä uutisista muka viime viikolla Dubain matkaajat olisi mitään nähnyt? Minä luin jo viikkoja sitten
Eiköhän kaikki ole lukeneet kiristyneistä väleistä. Sulta kysyttiin, että miten sä ilman kristallipalloa osasit Dubaista mitään ennustaa niiden pohjalta.
Varmasti mihin vain nykymaailmassa lähdetään varustautuneempana ja tietoisempana, se että päättää jäädä kotiin pelkonsa vuoksi, ei nyt vaan ole monenkaan ratkaisu. Jos sä USAn ja Lähi-Idän ja Ukrainan ja Venäjän ja Israilin ja Aasian ja Afrikan vuoksi et mihkään lähde, et sitten lähde, mutta tollanen Kyllä mä vaan tän tiesin jo kolme vuotta sitten, viimeistään ennustin kaks viikkoa sitten on yksinkertaisesti vain noloa.
Minun mielestäni noloa on vain se, että siellä tällä hetkellä olevat turistit ovat nyt paniikissa. Sorry.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa Dubaissa kiinnostaa? Omasta mielestä näyttää ankealta paikalta.
Somepimuille dubai-suklaata maksusta !
Sinne kun menee, sinne jää! Sinnehän halusivat ja siellä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Uimalla pääsee.
No eipä pääse.
Abu Dhabista kai joku lento lähdössä?
Vierailija kirjoitti:
Lähtenyt jo monta, eilisillasta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs ihmetteli miksi matkatoimisto hoisi asiakkaansa pois tuolta, mutta omatoimisesti olevia ei saada pois. Minä olisin ehkä lukenut uutiset hieman paremmin ennen kun tuonne lähti alle viikko sitten.
Ja mitähän sä olisit niistä uutisista lukenut? Joo, USA uhkasi Irania. Matkustathan sä Eurooppaankin vaikka Ukrainassa soditaan. Tuolla alueella on konflikti ollut päällä vuosikausia, tämä Iranin ja USAn välinen konflikti ei ollut ennustettavissa tai aikataulutettavissa yhtään sen paremmin kuin muutkaat USAn touhut.
Jos ei osannut millään tasolla olettaa, että tilanne eskaloituu (ei siis ala yllätyksenä), niin on kyllä hyvin suojannut itsensä uutisilta.
Trump on itsekin myöntänyt ettei hoksannut
Iran, ei Irak
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni noloa on vain se, että siellä tällä hetkellä olevat turistit ovat nyt paniikissa. Sorry.
Varmaan sitten järkyttää tieto ettei he ole paniikissa.
Edesmennyt anoppini kertoi ennen vanhaan olevan sellainen sananlasku, että liikkuvalla liika surma.
Suomessa ulkomaalaiset ihmiskaupannn uhrittt tekevät pakkotyötä ravintoloissa, siivousfirmoissa, marjatiloilla, rakennustyömailla ja metsissä. Köyhistä maista saapuvia työntekijöitä riistetään järjestelmällisesti. Työehdot ovat mielivaltaiset. Poliitikot ja viranomaiset katsoivat pitkään ilmiötä sormiensa läpi. Palkitun tutkivan journalistin Paavo Teittisen Pitkä vuoro Kuinka moderni orjuuuus juurtui Suomeen (Gummerus) kuvaa varjoyhteiskuntaa, joka Suomeen on muodostunut päättäjien silmien alla.
meidän elintasoamme edullisia lounaita, koulujen siisteyttä, kotien rakentamista ylläpitää suuri joukko hyväksikäytettttyjä ihmisiä.
https://www.sttinfo.fi/tiedote/71481783/mediatiedote-ja-kutsu-miten-ihm…
Siinäpä näille Dubain orjuuudesta rääkyvillle typeryksillle (ja koska koko tämä palsta on yhtä typerästi rakennettu, kuin 90% kävijöistä, niin nuo lainauksen sanat menevät sensuuriin, siksi laitettu lisää kirjaimia... STT info on palstalle liian rajua!)
Vierailija kirjoitti:
Edesmennyt anoppini kertoi ennen vanhaan olevan sellainen sananlasku, että liikkuvalla liika surma.
En kehtaisi mainostaa olevani noin lässähtäneestä suvusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, puoli tuntia sitten nousi edellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, puoli tuntia sitten nousi edellinen.
Ja Dubaista 6 min. sitten.
Eli kyllä sieltä pois pääsee, jos ottaa jonkun muun lennon kun Finnair?
Dubai on maantieteellistä sijainniltaan sellainen, etten matkuistaisi edes ilmaiseksi. Ympärillä Iran, Irak ja Jemenissäkin on aseellinen konflikti. Levotonta aluetta ollut jo vuosien ajan.
Qatarissakin rakennettiin muutama vuosi sitten orjatyövoimalla hienot puitteet jalkapallokisoja varten eikä Dubai eroa orjatyövoiman käytöstä mitenkään.
Yllätyin kyllä itsekin, että missä tuo Dubai sijaitsee. Ei kyllä houkuttanut varata reissua