Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Dubaissa jo nyt olevat pääsevät pois?

Vierailija
01.03.2026 |

Ja koska pääsevät kotiin  ,  tuli vaan äskön  mieleen , että yks työkaveri on siellä miehensä kaa  viikon lomalla,  tänään piti olla Fnnairin lento takas Suomeen, ja huomenna  töihin toimistolle ,  ei taida kaveria töissä näkyä... someen ei oo laittanut mitään. 

Onko jollain asiasta faktatietoa? 

Kommentit (565)

Vierailija
541/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun systeri lähti Dubaihin tällä viikolla. Hän lähti pariksi viikoksi lataamaan akkujaan, kun lapsiperheen äiti tarvii mielenterveyslomaa yksin.

ihmettelin taas ääneen, että Dubaihin neljättä kertaa lyhyessä ajassa... Hän itse on kovaan ääneen ilmastoaktivisti, rasismia vastaan, naisten oikeuksien puolesta.... esim jaksaa mulle ja miehelleni kettuilla, että mä olin kotiäitinä muutaman vuoden. Se jos mikä on miehen sortoa naista kohtaan!

Mutsi taas hoitaa hänen pieniä (4 alle kouluiän) pikisilmiään, kun yhdenkään isä ei hoida. Ei kuulemma tarvii, kun hän on nykyaikainen itsenäinen nainen. Nyt hän sitten rentoutuu kaikista maailman maista Dubaissa! Ihan varmasti faijan rahoilla. :D Aidosti ja ääneen paheksun.

Joo niin varmaan. Jos on totta, niin olis varmaan aika ottaa yhteyttä lastensuojeluun, ei ole ok jättää lapsia kahdeksi viikoksi mummolaan.

Vierailija
542/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos matkustaa maahan, jossa orjuus on ok, joutaa jäädä sinne vaikka duuniin. Ilman palkkaa tietenkin.

Muuten: sotatila on yksi niistä syistä, joiden perusteella vakuutus ei korvaa mitään. Siksikin kannattaa vähän katsoa, mihin matkustaa. Seurailla uutisia ja maailman tapahtumia.

UAEssä orjuus ei ole ok. Jos sä haluat matkustaa, sellaista tilannetta ja maata olekaan, jossa ei voisi sattua vaikkapa ohjusisku. Miten sä Suomessakaan uskallat olla? 

Ihan oikeesti. Väitätsä todella, että Dubai muka ei salli orjuutta? Nyt alkaa olla joku todella väsynyt provoso tai sitten sulla on pahoja ongelmia. Googlaa vaikka "Dubai ihmisoikeustilanne"..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos matkustaa maahan, jossa orjuus on ok, joutaa jäädä sinne vaikka duuniin. Ilman palkkaa tietenkin.

Muuten: sotatila on yksi niistä syistä, joiden perusteella vakuutus ei korvaa mitään. Siksikin kannattaa vähän katsoa, mihin matkustaa. Seurailla uutisia ja maailman tapahtumia.

UAEssä orjuus ei ole ok. Jos sä haluat matkustaa, sellaista tilannetta ja maata olekaan, jossa ei voisi sattua vaikkapa ohjusisku. Miten sä Suomessakaan uskallat olla? 

Ihan oikeesti. Väitätsä todella, että Dubai muka ei salli orjuutta? Nyt alkaa olla joku todella väsynyt provoso tai sitten sulla on pahoja ongelmia. Googlaa vaikka "Dubai ihmisoikeustilanne"..

Googlaa itse, opit jotain. UAE ei salli orjuutta. Googlaa samalla Suomen ihmisoikeustilanne. 

Vierailija
544/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron suurlähetystöön osuttu

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011849882.html

Vierailija
545/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan. Sä luet jotain 10-15 vuotta vanhoja juttuja ja laitat vierastyövoiman ja orjuuden väliin yhtäkuin-merkin? 

Suomessakin on erittäin suuria ongelmia vierastyövoiman kanssa, mutta kun täällä perustuslakiinnon kirjattu ettei sitä saa tapahtua, sitä ei sitten muka tapahdu. Naisen asemakin on niin ja näin Suomessa. 

Vierailija
546/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa itse, opit jotain. UAE ei salli orjuutta. Googlaa samalla Suomen ihmis

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisoikeudet_Arabiemiraateissa

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007841410.html

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/dubain-turismi-kasvaa-hodon-julma-…

Vierailija
547/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä nähdä, että kuinka moni kehtaa ditten itkeä lehdille. Itse en kehtaisi. DD

Vierailija
548/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit...

Vierailija
549/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viron suurlähetystöön osuttu

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011849882.html

Semmost se o. Joko ovat alkulaukauksia kolmannelle maailmansodalle?

En todellakaan haluaisi olla poissa Suomesta juuri nyt. Onneksi en ole, kotisohvalla istun. 

Vierailija
550/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites naisihmisillä ei järki pelaa? Ei ikinä mihinkään i slamilais uskontoiseen maahan lomalle.  Siellä nainen on täysin toisarvonen, varsinkin jos jotain ikävää tapahtuu.

Ymmärrän jos 20-40 veeltä nyt puuttuu järki ja pitää päästä kun kerta ne influensseritkin sinne lähtee.

Mutta hyvät äidit neuvokaa tyttäriänne.

N 54 v.

Kauhea hysteerikko olet, paljon muslimimaita kierretty ja täysin turvallista on ollut. Suosittelen muillekin, esimerkiksi Uzbekistan on upea maa. 

Vierailija
551/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku miten tuollaisessa tilanteessa oikeasti menetellään eli jos joutuu vaikka kaksi viikkoa odottamaan ylimääräistä tuolla Dubaissa ennen kuin lennot taas kulkee? Joutuuko siis itse maksamaan hotellin vai korvaako vakuutus tms? Saako konsulaatista apua? Saako paluulennot ilman ylimääräistä maksua? En ole itse tuolla eikä ole tuttujakaan, mutta aika hurjalta kuulostaa, tosin olen jo marraskuusta saakka uumoillut, että Dubai ei kovin fiksu lomakohde ole. Yllättävän moni tuolla kuitenkin näyttää lomailevan.

Konsulaatista saa varmasti apua, siis neuvoja, mutta kaikki ylimääräiset maksut maksaa matkailija itse. Force majeure. 

Vierailija
552/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako konsulaatista ruokaa ja majoituksen? Olis vähän oleellinen juttu, jos täällä joutuu pidempään olemaan. Ja että saanko uuden lentolipun sitten kun lennot taas jatkuu? Vähän niheä tilanne kun pitäis valita että syökö ja majoittuuko vai säästääkö lentolippuun rahat. Mitään kulutusluottoja ja pikavippejä en saa,luottohäiriö merkintä nääs.

Vierailija
553/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ehkä selviää, jos kysyy konsulaatista. 🙄

Vierailija
554/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako konsulaatista ruokaa ja majoituksen? Olis vähän oleellinen juttu, jos täällä joutuu pidempään olemaan. Ja että saanko uuden lentolipun sitten kun lennot taas jatkuu? Vähän niheä tilanne kun pitäis valita että syökö ja majoittuuko vai säästääkö lentolippuun rahat. Mitään kulutusluottoja ja pikavippejä en saa,luottohäiriö merkintä nääs.

Ei saa. Ei se ole mikään sossukeskus.

Vierailija
555/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Ei se ole mikään sossukeskus.

Luulis et olis joku patja ja soppajakelu. Ei nyt maksais ihan hirveesti.

Vierailija
556/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkinikkqrille; Aivan, 10-15 vuotta vanhoja juttuja ja yhden kuningasperheen sekoilua. Vierastyövoima ei ole orjuutta. Mites ne Suomen asiat? Naisiin kohdistuva väkivalta, harmaa talous, vähemmistöoikeudet, naisten palkka, köyhyys, asunnortomuus jne. Jatkanko? 

Vierailija
557/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sometrendi matkustaa Dubaihin. Paska maa ja paskat lait.

Vierailija
558/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee kysymään Viron konsulaatista. Ainiin, mut eihän sitä enää ole.

Vierailija
559/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne Toiviomatkalaisetkaan pääse Israelista. Kyhjöttävät pommisuojassa pyhiinvaeltajat. 🙄

Vierailija
560/565 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi päästä pois, jos on itse tuollaiseen maahan halunnut mennä? Pysykööt siellä vaan.