Miten Dubaissa jo nyt olevat pääsevät pois?
Ja koska pääsevät kotiin , tuli vaan äskön mieleen , että yks työkaveri on siellä miehensä kaa viikon lomalla, tänään piti olla Fnnairin lento takas Suomeen, ja huomenna töihin toimistolle , ei taida kaveria töissä näkyä... someen ei oo laittanut mitään.
Onko jollain asiasta faktatietoa?
Kommentit (565)
Vierailija kirjoitti:
https://x.com/JW1111x/status/2028129342967222565?t=F9m5IYCjZTsa0IBb4hd0…
Tuo joka kehuu Dubaita kirjoittaa, että Dubai on onnistunut torjumaan 400 ohjuksesta 390 ja vain 3 on kuollut. Ok... En tiennyt, että Iran on ampunut niitä sinne niin monta! Siis 400. Luulin että tyyliin yksi tai kolme.
Iran ampuu, eikä ole niin nökönuukaa mihin suuntaan. Mutta on ilmeisesti joihinkin naapurimaiden hotelleihin osunut. Ainakin Daily mailissa on pariskunnan ihmetys kun ikkunan sirpaleet tuli huoneeseen. (dubaissa)
Njaa, oli sitten kuitenkin pakko sinne lähteä, vaikka tiedossa oli että tilanne on siellä tulenarka. T: Viisastelija.
Aikuisen ihmisen täytyy itse osata toimia . Ehkäisy kuntoon . Sukupuolitaudit leviää.
Mitä helvetti jengiä te KLEOPATRAT synnyttää tänne maan päälle !!!
Vierailija kirjoitti:
Kantsii vaan ostaa huivit ja suunnitella Ramadan juhlien viettoa.
Anteeksi, mutta kuinka tyhmä pitää olla, että kirjottaa tämmöistä.
Siellähän asuukin paljon länkkäreitä, ilman Ramadanin viettoa ja huiveja.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku miten tuollaisessa tilanteessa oikeasti menetellään eli jos joutuu vaikka kaksi viikkoa odottamaan ylimääräistä tuolla Dubaissa ennen kuin lennot taas kulkee? Joutuuko siis itse maksamaan hotellin vai korvaako vakuutus tms? Saako konsulaatista apua? Saako paluulennot ilman ylimääräistä maksua? En ole itse tuolla eikä ole tuttujakaan, mutta aika hurjalta kuulostaa, tosin olen jo marraskuusta saakka uumoillut, että Dubai ei kovin fiksu lomakohde ole. Yllättävän moni tuolla kuitenkin näyttää lomailevan.
Force majeure, eli lentoyhtiöllä ei ole korvausvelvollisuutta ja vakuutusyhtökin on poissulkenut ne sopimuksista. Eli eläminen ja oleminen tapahtuu omalla kustannuksella. Konsulaatti ei voi paljoa tehdä tälläisessä tilanteessa ja ilmatilan ollessa suljettu ja ottaen huomioon maantieteelliset haasteet, ei valtiokaan ihan heti voi apuun tulla.
Lähi-idän tilanne ei kyllä voi tulla yllätyksenä kenenkään, joka politiikkaa on seurannut ja tilanne on eskaloitunut viimeisen vuoden aikana.
Mun systeri lähti Dubaihin tällä viikolla. Hän lähti pariksi viikoksi lataamaan akkujaan, kun lapsiperheen äiti tarvii mielenterveyslomaa yksin.
ihmettelin taas ääneen, että Dubaihin neljättä kertaa lyhyessä ajassa... Hän itse on kovaan ääneen ilmastoaktivisti, rasismia vastaan, naisten oikeuksien puolesta.... esim jaksaa mulle ja miehelleni kettuilla, että mä olin kotiäitinä muutaman vuoden. Se jos mikä on miehen sortoa naista kohtaan!
Mutsi taas hoitaa hänen pieniä (4 alle kouluiän) pikisilmiään, kun yhdenkään isä ei hoida. Ei kuulemma tarvii, kun hän on nykyaikainen itsenäinen nainen. Nyt hän sitten rentoutuu kaikista maailman maista Dubaissa! Ihan varmasti faijan rahoilla. :D Aidosti ja ääneen paheksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://x.com/JW1111x/status/2028129342967222565?t=F9m5IYCjZTsa0IBb4hd0…
Tuo joka kehuu Dubaita kirjoittaa, että Dubai on onnistunut torjumaan 400 ohjuksesta 390 ja vain 3 on kuollut. Ok... En tiennyt, että Iran on ampunut niitä sinne niin monta! Siis 400. Luulin että tyyliin yksi tai kolme.
Juu, eilen 370 ohjusta ja 190 dronea. Tänään siis selvästi vähemmän jo.
Oho, muokatessa osa tippui pois ja sisältö muuttui. Piti sanoa, että ei sentään 390 vaan 137.
Laitetaan Paavo hakemaan heidät kotiin. Ulf ei ole enää rivissä, mutta katsotaan Paavolle joku kaveri matkalle mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsii vaan ostaa huivit ja suunnitella Ramadan juhlien viettoa.
Anteeksi, mutta kuinka tyhmä pitää olla, että kirjottaa tämmöistä.
Siellähän asuukin paljon länkkäreitä, ilman Ramadanin viettoa ja huiveja.
Ramadania on vähän vaikea välttää, se kun tulee jokatapauksessa. Juhlia sitä ei tietysti tarvitse. Huiveja (eli niqabia) eivät käytä kaikki paikallisetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Näissä tilanteissa aina päällimmäinen ajatus on se miten lapset ovat aina aikuisten mielivallan alaisia. Pikkulapsen äitinä tuntuu ihan hirveltä ajatukselta, että tuollaiseenkin tilanteeseen on viety vauva. :(
Kyllä varsinkin jos oman lapsen kanssa matkustaa, pitää seurata uutisia tarkasti, varsinkin jos on matkustamassa Lähi-idän kaltaiseen paikkaan.
Itse mietin sitä, miksi vauva pitää viedä ulkomaille? Ei se muista siitä lomasta mitään aikuisena. Miksi ihmisten on pakko pakkomatkustaa vauvan saatuaan ? Hyvä ettei jo synnytysairaalasta mennä Helsinki-Vantaalle. Vauvat sairastuvat herkemmin ja sitten viedään vielä erilaisiin riskikohteisiin. Yhdessäkin kohteessa isä laski 2-vuotiaan kanssa vesiliukumäkeä ja huonostihan siinä kävi.
Sofia ottaa peräaukon puudutteet käyttöön ja muina vanhoina poliisin apureina yrittää "ostaa" turvaa?
Iltasanomissa juuri artikkeli suomalaisperheestä siellä. Nainen kertoo, ettei nukkunut yöllä pelon takia ja tärsee yhä ja on huono olo pelon takia. Eivät ole voineet poistua hotellista enää, kun se on kielletty turisteilta.
Ei kuulosta ihan normaalilta arjelta tosiaankaan, vaan kyllä he ovat siellä huolissaan.
Onkohan matkatoimistot tutkineet, että voisiko Dubaissa oleville turisteille tilata bussikuljetuksia esim. Saudi-Arabian puolelle ja sieltä järjestää lentoja kotia kohti? Toki matkaa Riadiin taitaa tulla lähemmäs 1000 km, eikä rajanylitykset taida tuolla päin olla ihan läpihuutojuttuja, joten ei välttämättä ole mikään helppo tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan matkatoimistot tutkineet, että voisiko Dubaissa oleville turisteille tilata bussikuljetuksia esim. Saudi-Arabian puolelle ja sieltä järjestää lentoja kotia kohti? Toki matkaa Riadiin taitaa tulla lähemmäs 1000 km, eikä rajanylitykset taida tuolla päin olla ihan läpihuutojuttuja, joten ei välttämättä ole mikään helppo tehtävä.
Levottomassa tilanteessa ei välttämättä fiksu veto laittaa bussilastillista rikkaita turisteja ajamaan keskelle ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se hyödyttäisi? Lennot saudeihin taitaa olla suurilta osin poikki. AInakin KLM ja Lufthansa ovat ilmoittaneet etteivät lentele Lähi-itään. Tuskinpa muutkaan eurooppalaiset yhtiöt sen innokkaampia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä tilanteissa aina päällimmäinen ajatus on se miten lapset ovat aina aikuisten mielivallan alaisia. Pikkulapsen äitinä tuntuu ihan hirveltä ajatukselta, että tuollaiseenkin tilanteeseen on viety vauva. :(
Kyllä varsinkin jos oman lapsen kanssa matkustaa, pitää seurata uutisia tarkasti, varsinkin jos on matkustamassa Lähi-idän kaltaiseen paikkaan.
Itse mietin sitä, miksi vauva pitää viedä ulkomaille? Ei se muista siitä lomasta mitään aikuisena. Miksi ihmisten on pakko pakkomatkustaa vauvan saatuaan ? Hyvä ettei jo synnytysairaalasta mennä Helsinki-Vantaalle. Vauvat sairastuvat herkemmin ja sitten viedään vielä erilaisiin riskikohteisiin. Yhdessäkin kohteessa isä laski 2-vuotiaan kanssa vesiliukumäkeä ja huonostihan siinä kävi.
😂 2-vuotiaat laskee jo ihan itse vesiliukumäkeä. Vauvan kanssa reissaaminen on enemmän kuin ok, tosi harmi ette sä ole sellaista kokemusta saanut.
Vauvan kanssa matkustelua en ihmettele. Tosin tuonne suunnalle en ehkä lähtisi vauvan kanssa normaalioloissakaan. Mutta pieni rintaruokinnalla oleva vauva on helppo matkakumppani. Ei vielä liiku, nukkuu paljon. Aikuiset saavat laatuaikaa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomissa juuri artikkeli suomalaisperheestä siellä. Nainen kertoo, ettei nukkunut yöllä pelon takia ja tärsee yhä ja on huono olo pelon takia. Eivät ole voineet poistua hotellista enää, kun se on kielletty turisteilta.
Ei kuulosta ihan normaalilta arjelta tosiaankaan, vaan kyllä he ovat siellä huolissaan.
Ei Dubaissa ole kielletty turisteilta hotellista poistumista. Sotketkohan Dohaan?
Toki kaikki reagoi stressaavaan ja äkilliseen pelottavaan tilanteeseen yksilöllisesti. Tottakai se on yleiskuva, jos sanotaan jotakin fiiliksistä. Toivottavasti hän voi pian paremmin.
No ei ole. N 54 v. voisi pikkasen tutustua nykytilanteeseen UAEssä.