Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Dubaissa jo nyt olevat pääsevät pois?

Vierailija
01.03.2026 |

Ja koska pääsevät kotiin  ,  tuli vaan äskön  mieleen , että yks työkaveri on siellä miehensä kaa  viikon lomalla,  tänään piti olla Fnnairin lento takas Suomeen, ja huomenna  töihin toimistolle ,  ei taida kaveria töissä näkyä... someen ei oo laittanut mitään. 

Onko jollain asiasta faktatietoa? 

Kommentit (395)

Vierailija
221/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6.3. asti kaikki lennot peruttu tällä hetkellä.

Finnairin lennot. Muitakin lentoyhtiöitä on olemassa.

Ensiksi pitää odottaa ilmatiöan avaamista.

Vierailija
222/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä ihan paniikissa, jos olisin tuolla. Yllättävän rauhallisesti nuo muutamat suomalaiset ovat tilannetta ig:ssä kommentoineet...

Panikointi harvoin kuitenkaan auttaa mitään, ehkä siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paastosta paastoat sitten myös yöllä.   Ja kun laihdutat ole syömättä.  Ja elukkauhri ei pelasta ketään muistuttaa vain synnistä.  Abraham juttu oli vain vertauskuva esimerkki siitä että luoja on antava poikansa . Jeesus annettu 2026 vuotta sitten sovittamaan ihmiset luojan kanssa.  Syntinen ihminen . Pitää katua tekojaan  ja tehdä parannus ettei tee pahoja tekoja . Se on ollut tämä teema aina . Ei pidä ottaa kirjaimellisesti kaikkea !  Vertauskuvat otetaan joko esimerkkinä tai ennustuksena. Sodoman päälle satoi jo ennen Jeesuksen syntymää tulikiviä koska ne oli niin pahoja.  Arabiaa joka ennen oli puolikuu hedelmällinen muuttui aavikoksi väkivallan tähden . Sanotaan egyptiksi ja sodomaksi tuo Babylon. SEN PAHUUDEN TÄHDEN väkivallan. Myös Raamatun ennustukset kertoo lopunajan olevan siellä missä nyt olette . Sodomassa. Babyloniassa. Arabiassa on myös yksisarvinen. Se on Egyptiä .  Ennustus on että meri muuttuu punaiseksi mutta nyt se on kyllä vielä sininen ja vihreä. 

Vierailija
224/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär on lähdössä häämatkalle ja lennolla on välilasku Dohassa. Nyt on koko matka vaarassa peruuntua. Kyllä minua säälittää nuoripari, kun kyseessä vielä tuollainen "kerran elämässä" reissu. Ei noita matkoja myöskään pysty itse perumaan ilman että menettää koko matkan maksun. En syyllistäisi näin voimakkaasti alueella jumissa olevia turisteja.

Tuskin hän nyt on lähdössä? Mutta kyllä kun matkalle lähtee kannattaa lukea uutisia ja perehtyä matkavakuutuksen ehtoihin. Tuskin siellä nyt kukaan on hengenvaarassa, rahanmenoa ja seikkailua tiedossa kyllä. Ja kyllähän se itku jostain peruuntumista lomasta on ihan naurettavaa kun tuolla myös ihmisiä ihan oikeasti kuolee

Vierailija
225/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkööt paskiaiset sinne.

Vierailija
226/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksit tietysti vie bussiasemalle.   Sinne ja osan tavaroista voi jättää säilytykseen. 

Vierailija
227/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär on lähdössä häämatkalle ja lennolla on välilasku Dohassa. Nyt on koko matka vaarassa peruuntua. Kyllä minua säälittää nuoripari, kun kyseessä vielä tuollainen "kerran elämässä" reissu. Ei noita matkoja myöskään pysty itse perumaan ilman että menettää koko matkan maksun. En syyllistäisi näin voimakkaasti alueella jumissa olevia turisteja.

Ei matkustelu ole mikään kansainvälinen jokamiehen oikeus. Jokainen, joka lähtee matkalle, on velvollinen tarkkaan harkitsemaan, onko matkakohteessa tai sen läheisyydessä levottomuuksia. Tuolla on ollut tulenarka tilanne jo pitempään.  Itse en missään tapauksessa olisi lähtenyt. 

Vierailija
228/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan niin uskontoja olevinaan epäjumaliasa. 

Vierailija
229/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte ilmatilan auki, kysykää Trumpilta milloin hän lakkaa hakkaamasta Irania.

Vierailija
230/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepä sinne menivät. Ei ole ainakaan yhteiskunnan asia niitä sieltä pois auttaa. Sitä saa mitä tilaa.

Samaa mieltä minäkin.

Vierailija
231/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi monessa vakuutuksessakin on poikkeusklausaali sodan kohdalla. Saavat siis itse hoitaa itsensä pois omaan pussiinsa.

Jep. Eikä matkavakuutukset välttämättä kata, kun tulee force majeure. Kalliiksi tulee. 🙈

Kalliiksi tulee, jos pitää ottaa palkatonta, mutta Emiraateissa on halpojakin majoituksia

Vierailija
232/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat ei etätöitä  oikein pysty tekemään..

Kaverini on siellä jumissa. Ja on sairaanhoitaja. Huomenna pitäisi olla töissä jo Suomessa,  hoitamassa sairaita.ei ole. 

Kyllähän tuommoinen jumittuminen matkalle on usein ehkä enemmän työnantajan ongelma. 

Aikanaan olin viikon jumissa lomamatkalla ylimääräistä, kun oli Islannin tulivuorenpurkaus. 

Ei mulla mitään hätää siellä ollut, eikä töistäkään potkuja tullut. Joku muu joutui tekemään mun työt. Toki palkasta napsastiin viikko pois, mutta ei se taloutta kaatanut. 

Vierailija
233/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä asuvia suomalaisia harmittaa se, että golf-kentätkin on suljettu. Todella kova kohtalo. 

Vierailija
234/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että poistumiskäytävä jossain vaiheessa  hetkeksi avataan. 

Vierailija
235/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän ketään voi maailmalle jättää johan siinä käyttörahakin loppuu ja lomapudjetti. Varmaan on kyllä pelastus operaatio valmisteilla. Huh huh huonoa

tuuria!

Niin on ,valinnat.

Vierailija
236/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän ketään voi maailmalle jättää johan siinä käyttörahakin loppuu ja lomapudjetti. Varmaan on kyllä pelastus operaatio valmisteilla. Huh huh huonoa tuuria!

Itse ovat vapaaehtoisesti sinne lähteneet, itse saavat hoitaa myös kotiutumisensa.  Ei ole yhteiskunnan velvollisuus rahoittaa lomalaisten kotiinkuljetuksia. Toivottavasti kaikilla on kattava matkavakuutus.

Sotatilassa ei vakuutukset korvaa kuulkaa .  Kannattaa lukea vakuutusehdot . 

Vierailija
237/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluatte ilmatilan auki, kysykää Trumpilta milloin hän lakkaa hakkaamasta Irania.

Ai Trumppiko sitä Dubaita pommittaa? Ihan uutta mulle.

Vierailija
238/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä ihan paniikissa, jos olisin tuolla. Yllättävän rauhallisesti nuo muutamat suomalaiset ovat tilannetta ig:ssä kommentoineet...

Panikointi harvoin kuitenkaan auttaa mitään, ehkä siksi.

Shokki lamaannuttaa myös.

Vierailija
239/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenttä tosiaan pommitettu / Dubai. Siellä mm. tuhansia intialaisia odotellut lentoa kotiin. Uutisessa kuvailtiin Dubain lentokentän olevan kuin oma pieni kaupunki. Puhutaan siis  useista tuhansista ihmisistä, jotka ovat nyt jumissa ainoastaan Dubaissa. 

Tilanne kiristyy, kun vesi, ruoka ym. alkaa loppumaan. Mikään kuljetus ym.  kun ei nyt ilmeisesti toimi. 

Ikävä, vaarallinen tilanne kaikille siellä oleville. 

Et vissiin oo mikään penaalin terävin kynä ?

Leikitään on 100 huonetta ja ne ovat täynnä. Kukaan ei lähde ja kukaan ei tule, mitä tapahtuu ?

Luuletko oikeesti Dubaihin pääasiassa tuodaan ruoka lentokoneella ? Et oo kuullut sanaa rahtilaiva ?

Vierailija
240/395 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä hotelleja / Dubai,  moukaroidaan koko ajan lisää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä