Miten Dubaissa jo nyt olevat pääsevät pois?
Ja koska pääsevät kotiin , tuli vaan äskön mieleen , että yks työkaveri on siellä miehensä kaa viikon lomalla, tänään piti olla Fnnairin lento takas Suomeen, ja huomenna töihin toimistolle , ei taida kaveria töissä näkyä... someen ei oo laittanut mitään.
Onko jollain asiasta faktatietoa?
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Kenttä tosiaan pommitettu / Dubai. Siellä mm. tuhansia intialaisia odotellut lentoa kotiin. Uutisessa kuvailtiin Dubain lentokentän olevan kuin oma pieni kaupunki. Puhutaan siis useista tuhansista ihmisistä, jotka ovat nyt jumissa ainoastaan Dubaissa.
Tilanne kiristyy, kun vesi, ruoka ym. alkaa loppumaan. Mikään kuljetus ym. kun ei nyt ilmeisesti toimi.
Ikävä, vaarallinen tilanne kaikille siellä oleville.
Todella, kun eikös tuo ole hyvin pitkälti riippuvainen tuontitavarasta. Vettä sentään tislaavat merivedestä.
Ei tarvi mitään Egyptin jumalia kumartaa . Faaraoille on ne. Ra ja RAM jumalat . Wikipedia Egyptin faaraoiden jumalat .
Vierailija kirjoitti:
Al Jazeeralla hyvä seuranta. Tässä viimeisen tunnin ajalta poimintoja:
- Dubaissa uusia räjähdyksiä
- Omanin edustalla isketty jo toiseen laivaan
- 150 alusta(!) blokattuna Hormuzin salmen molemmin puolin, eli laskeneet ankkurit ja ihemettelvät tilannetta.
- Lufthansa kertoo ettei lennä Lähi-Itään ainakaan viikkoon.
Jos tässä vaiheessa tiedetään jo että viikko menee ainakin ilman lentoja, niin selvää taitaa olla ettei suomalaiset tuolta pääse ainakaan pariin viikkoon minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä ole tarvetta poistua somesta, jossa elävät.
Tämä. Fyysinen sijaintipaikka ei ole enää pitkään ollut tärkeä asia. Etätyön ja tekoälyn aikana se on toissijaista.
No kyllä on aika tärkeää ainakin minulle, jonka työpaikka on sairaalassa. Sijaintipaikkani ei todellakaan ole toissijaista!
Muutenkin ne huijaa kun he syö yöllä. Harhautus paasto.
Uskonnolla huijataan rahaa myös . Syö päivällä ja älä anna rahaa. On niillä sossut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän ketään voi maailmalle jättää johan siinä käyttörahakin loppuu ja lomapudjetti. Varmaan on kyllä pelastus operaatio valmisteilla. Huh huh huonoa tuuria!
Itse ovat vapaaehtoisesti sinne lähteneet, itse saavat hoitaa myös kotiutumisensa. Ei ole yhteiskunnan velvollisuus rahoittaa lomalaisten kotiinkuljetuksia. Toivottavasti kaikilla on kattava matkavakuutus.
Matkavakuutus ei korvaa tällaisia tapauksia.
Miten on, joutuuko länskärit pahimmassa tapauksessa panttivangeiksi?
Kaikki on mahdollista. Kaapataan.
Dubai nyt on ihan viimonen paikka mihin kannattaa matkustaa!
Matkavakuutus ei korvaa sotatilassa. Nyt siellä ei kulje laivat kanavassa. Elikkä Intian kautta , laivat mitkä menee Intiaan ja lentää sieltä. Tai maata pitkin bussilla.
Tytär on lähdössä häämatkalle ja lennolla on välilasku Dohassa. Nyt on koko matka vaarassa peruuntua. Kyllä minua säälittää nuoripari, kun kyseessä vielä tuollainen "kerran elämässä" reissu. Ei noita matkoja myöskään pysty itse perumaan ilman että menettää koko matkan maksun. En syyllistäisi näin voimakkaasti alueella jumissa olevia turisteja.
Vierailija kirjoitti:
Al Jazeeralla hyvä seuranta. Tässä viimeisen tunnin ajalta poimintoja:
- Dubaissa uusia räjähdyksiä
- Omanin edustalla isketty jo toiseen laivaan
- 150 alusta(!) blokattuna Hormuzin salmen molemmin puolin, eli laskeneet ankkurit ja ihemettelvät tilannetta.
- Lufthansa kertoo ettei lennä Lähi-Itään ainakaan viikkoon.
Myös moni muu lentoyhtiö perunut lennot.
Hormuzinsalmessa isketty myös tankkeriin.
Käykää tankilla nyt kun bensaa vielä saa kohtuuhinnalla.
Onko linjat jumissa, IG, face ym. päivitykset?
Vai nyt kun ei hymy enää irtoa ja pelottaa suunnattomasti - Oikea Kuolema, ahdistus, kauhu liian lähellä - ei päivitellä mitään.
Samalla tavalla kuin sinne menivätkin. Se on sitten ihan toinen juttu koska se tulee tapahtumaan.
Ei taida kovin helppoa järjestää vaihtoehtoista reittiä? Saudien läpi Egyptiin ja sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Tytär on lähdössä häämatkalle ja lennolla on välilasku Dohassa. Nyt on koko matka vaarassa peruuntua. Kyllä minua säälittää nuoripari, kun kyseessä vielä tuollainen "kerran elämässä" reissu. Ei noita matkoja myöskään pysty itse perumaan ilman että menettää koko matkan maksun. En syyllistäisi näin voimakkaasti alueella jumissa olevia turisteja.
Mieluummin kotona turvassa kuin häämatkalla kohteessa tai kohteen kautta, josta ei välttämättä pääse pitkään aikaan pois.
Olisin kyllä ihan paniikissa, jos olisin tuolla. Yllättävän rauhallisesti nuo muutamat suomalaiset ovat tilannetta ig:ssä kommentoineet...
Vierailija kirjoitti:
Matkavakuutus ei korvaa sotatilassa. Nyt siellä ei kulje laivat kanavassa. Elikkä Intian kautta , laivat mitkä menee Intiaan ja lentää sieltä. Tai maata pitkin bussilla.
Pikkulasten kanssa?
Voi voi , eikö se olekkaan Rovaniemi ainoa paikka jossa voi sattua ylättäviä tilanteita että koneet ei nouse lentoon voi voi .
Valitettavasti se kattavinkaan matkavakuutus ei korvaa tuollaisten syiden takia tulevia kustannuksia, ihan itse matkalaiset joutuvat kulunsa maksamaan. Force majuere näet eli sotatila tai siihen verrattava syy vapauttaa vakuutusyhtiön ainakin osin vastuusta. Jokaisen matkailijan pitäisi tietää tämä.