Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MUISTAKAA: koirat pidettävä kiinni

Vierailija
01.03.2026 |

Pidetään huolta luonnostamme ja linnut saavat rauhan.

https://www.sttinfo.fi/tiedote/71840013/metsastyslain-mukainen-koirien-…

Onko koirasi kiinni

Vaihtoehdot

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerätkää ne koiranpaskat. Taas koiranpaska valuu pitkin katua kun on kevät. 

Vierailija
22/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä jatkossa kiinni koiraani ollenkaan. 

Joskus tuli metsässä kaksi vapaana ollutta isoa koiraa laavulle missä olin eikä omistajaa näkynyt missään. Jos koirat olisi alkanut murisee niin   olisi kirves heilunu. Taljajousella pitäis ampua jokaista vapaana juoksevaa koiraa.

koirat oli villiintyneitä. olisit vetänyt hengiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirakuri on osa suomen lakia joka määrittelee missä koira tulee olla kytkettynä. Tämän lisäksi mihin koiran saa viedä ylipäätään.

Vierailija
24/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuli metsässä kaksi vapaana ollutta isoa koiraa laavulle missä olin eikä omistajaa näkynyt missään. Jos koirat olisi alkanut murisee niin   olisi kirves heilunu. Taljajousella pitäis ampua jokaista vapaana juoksevaa koiraa.

Se olisi ollut rikos.

Vierailija
25/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuh 🐶🐕

Vierailija
26/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi ollut rikos.

Mikä rikos? Villiintyneen eläimen saa lopettaa vedoten hätä varjeluun. Ei edes tule oikeuskäsittelyä.

Vierailija
27/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on laavulla suklaata mukana. Muutkin saa kyllä.

Vierailija
28/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat pitää olla kiinni, jotta eläimet saa pesiä rauhassa.

Vierailija
29/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsässä ei tarvii.

Nimenomaan tarvitsee, ettei se koira mene metsän eläinten pesille.

Vierailija
30/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitetaan kissoista ja sitten osa antaa koirien mennä eläinten pesille metsissä.

Vierailija
31/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitetaan kissoista ja sitten osa antaa koirien mennä eläinten pesille metsissä.

Lintujen pesimäajan ulkopuolella voi antaa mennä.

Vierailija
32/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulla on aina taskussa suklaata ja kun kohtaan metsässäni koiran vapaana, tarjoan tietenkin sille vähän herkkua. Mielelläänhän nuo tuntuvat herkkuja napostelevan, muutaman kerran on mennyt kokonainen suklaapatukka ennen kuin omistaja on tullut paikalle. Niitä koiria ei tosin uudestaan metsässään näe.

Vierailija
33/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökillä koirani saa rauhassa olla vapaana. Tarvittaessa on kytkettävissä sekunneissa, se riittää. Ihan lainkin mukaan. 

Ei riitä nykyään kiinnipitoaikaan. Lue ne lainkohdat, niin luulet vähemmän. Se hallinnassaolo maininta poistettiin ajat sitten, kun niin moni pisti teki pahojaan ilman hihnaa, kun oli omistajan mielestä muuten "hallinnassa"

Vierailija
34/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lintujen pesimäajan ulkopuolella voi antaa mennä.

Jos on metsästyslupa sille eläimelle minkä koira ottaa sitten kiinni.

Vierailija
35/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökillä koirani saa rauhassa olla vapaana. Tarvittaessa on kytkettävissä sekunneissa, se riittää. Ihan lainkin mukaan. 

Ei riitä nykyään kiinnipitoaikaan. Lue ne lainkohdat, niin luulet vähemmän. Se hallinnassaolo maininta poistettiin ajat sitten, kun niin moni pisti teki pahojaan ilman hihnaa, kun oli omistajan mielestä muuten "hallinnassa"

Sen verran täytyy puolustaa tuota koiranomistajaa (erittäin harvinaista) koiran saa pitää mökillä aidatulla pihalla vapaana siis jos kyseessä aidattu piha!

Vierailija
36/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan lasten päiväkodin vieressä ulkoiluttaa naishenkilö KOLMEA (3) todella isoa susikoiraa vapaana. Hoitaja kehotti naista pitämään koirat hihnassa.

Nainen vain kivahti takaisin: Miksi muka!

Kai tuossa joku laki on, vai. Koirapuisto on kai sitä varten että koiria saa pitää vapaana.

Taajama-alueilla järjestyslaki velvoittaa pitämään koirat kytkettyinä vuoden ympäri.

Vierailija
37/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulla on aina taskussa suklaata ja kun kohtaan metsässäni koiran vapaana, tarjoan tietenkin sille vähän herkkua. Mielelläänhän nuo tuntuvat herkkuja napostelevan, muutaman kerran on mennyt kokonainen suklaapatukka ennen kuin omistaja on tullut paikalle. Niitä koiria ei tosin uudestaan metsässään näe.

Syyllistyt rikokseen.

Vierailija
38/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirani saa elää lajilleen tyypillistä elämää.

Vierailija
39/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hauhau vaan sulle koiravihaajahullulle

Joo kehitysvammainen työtön on ollut taas aktiivinen.

Vierailija
40/63 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla on autossa pesäpallomaila sillä hakkaan verille tollaisen kusipään.