Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori ei saa millään kesätöitä

Vierailija
01.03.2026 |

Opiskelevalla nuorellani on työkokemusta kaupan alalta ja on hakenut tammikuusta alkaen kesätöitä, mutta mihinkään ei pääse. Lidliin ja S- ryhmään pääsi haastatteluun, mutta siihen tyssäsi. K-kauppoihin ei pääse edes haastatteluun, vaikka on moneen hakenut. Lisäksi on hakenut töitä elintarvikealalta, mm. leipomoista, sekä ihan kaikista mahdollisista paikoista, myös opiskelemaltaan alalta, mutta ei tärppää. Nuori on fiksu ja filmaattinen, opiskelee yliopistossa, omaa hyvät ihmissuhdetaidot, on kiva ja kohtelias, mutta ei. 

Alkaa usko loppumaan. 

Kommentit (240)

Vierailija
41/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin siivoajien hommiinkin on tunkua...

Ei ainakaan meille sairaalaan. Pomo kysyy joka vuosi multakin onko mulla tuttua joka haluaisi kesätöihin. Ja raapii hiukset päästään,et saako taaskaan tarpeeksi lomittajia. Mun osastolle tarttis 2-3 lomittajaa ainakin kolmeksi kuukaudeksi,hyvä jos yksi haluaa töihin ja sit silläkin ehtona, et voi tehdä vaan tyyliin kesäkuun ( näin ollu monesti). Ja nuokin 2-3 vaan meidän osastolle ja osastoja meillä on useita ja lomia pitäviä on melkein 100 työntekijää, eli kesä työntekijöitä tarttis.

Kerro heti mikä sairaala ja keneen voi ottaa yhteyttä. Kelpaako sinne myös tietojenkäsittelytieteen opiskelija?

Vierailija
42/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on niin huono et haen 30 vuotiaana nuorten kesätöihin kun oman alan töitä ei saa xD Nyt mietin et pitäiskö vain lopettaa ja antaa paikat nuorille, ei mua kuitenkaan valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois lähteä netsänistutustöihin.

*metsänistutustöihin

Saako palkalla edes liikkumiskulut sinne korpeen.

Ajatuslukkoja kannattaa vähän availla ja etsiä muiltakin aloilta töitä. Ei siis jumiteta yksityiskohtiin, vaan kysellään eri paikoista. Piilotyöpaikkoja

Vierailija
44/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysellä maataloustöitä maatiloilta. Varmasti maatalousyrittäjät haluaa lomittajia.  Majoitus yleensä löytyy tiloilta. Siis ihan voi kysyä vaikka Ruotsista ja Norjasta.

Voihan sitä yrittää, mutta eiköhän rengiksi ole tarjolla ihan sieltä maatilan kotikulmiltakin nuoria, jotka jo ennestään osaa lypsää ja ajaa traktoria ja joilla on om koti siinä lähistöllä. Miksi joku maanviljelijä ottaisi rengiksi yliopisto-opiskelijan Helsingistä ja vielä järjestäisi asunnon?

No mä murehdin enempi näitä kesätyöttömiä nuoria. Osuu enempi omaan napaan.

Meni näemmä lainaukset perseelleen. Vastaus oli temuttajilla ja vakkareiden lomautuksista marisseelle.

Vierailija
45/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan meille sairaalaan. Pomo kysyy joka vuosi multakin onko mulla tuttua joka haluaisi kesätöihin. Ja raapii hiukset päästään,et saako taaskaan tarpeeksi lomittajia. Mun osastolle tarttis 2-3 lomittajaa ainakin kolmeksi kuukaudeksi,hyvä jos yksi haluaa töihin ja sit silläkin ehtona, et voi tehdä vaan tyyliin kesäkuun ( näin ollu monesti). Ja nuokin 2-3 vaan meidän osastolle ja osastoja meillä on useita ja lomia pitäviä on melkein 100 työntekijää, eli kesä työntekijöitä tarttis.

Kerro heti mikä sairaala ja keneen voi ottaa yhteyttä. Kelpaako sinne myös tietojenkäsittelytieteen opiskelija?

Tottakai kelpaa

Vierailija
46/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmette selität? Meillä nuo paikat täyttyy ihan päivissä jopa pahimpiin siivouskohteisiin.

Ei meillä ainakaan. Hyvä et teillä on tunkua. Meillä toistuu joka kesä, et ei tarpeeksi lomittajia. Sitten priorisoidaan ja toimistot ja käytävät jää siivoamatta. Pomokin sano, et hänellä hävettää kun kellari käytävät villakoira täynnä,mutta kun on niin vähän tekijöitä et nou can do. Siellä missä minä olen töissä,niin henkilökunnan käyttämät portaatkin on viikon moppaamatta jos ei työntekijöitä ja osa vaikka kipeänä. Pitää priorisoida. Tärkeimmät kohteet siivotaan ensin.

Vierailija
47/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään mitään kassajärjestelmä-, keräilijä-  tms kursseja, että vois parantaa mahiksia päästä edes kaupan haastatteluun?

Vierailija
48/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko stressata kesätyöllä? Anna pitää huilikesä.

Vierailija
49/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakea siivoojaksi. Aluksi pitää hakea lähtötason töitä.

Siellähän kilpailutusten yhteydessä irtisanotaan nykyisiä vakituisiakin kun pitää joku vuosi tehdä halvemmalla ja halvemmalla.

Lisäski meillä ainakin uudet kun tulee, niin ei mitään opastusta, että pitää osaa suoraan käyttää kaikkia laitteitakin, täytellä vahakoneet ja tuntea pesuaineet ja se, että mitä aineita voi käyttää millekin pinnoille ja miten avata erilaisia ikkunoita jne jne jne....

Vierailija
50/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyhallitus tuntuu ilmoittelevan tasaisin väliajoin aina vain uusia leikkauksia. 90-luvun lamassa pääsin opiskelijana valtionhallinnolliseen harjoittelupaikkaan, jossa tuli matalahko palkka kokonaan jostain valtion budjettituesta. Sain hyvää työkokemusta ja harjoittelun jstkokosi pariin kertaan vuoden määräaikaisuuden. Laman keskellä oli silloin toivoa, nyt tuntuu lähinnä apatia.

Nykyään se harjoittelupaikan saa, jos nimi on Oliver Stubb.

Vierailija
51/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro sairaalaa. Niillä on yhteishaut ihan sillä heidän virallisilla nettisivuilla. Laita oman kuntasi sairaalaan haku. Ei se auta jos paikkakunta liian kaukana missä asut.

Vierailija
52/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmette selität? Meillä nuo paikat täyttyy ihan päivissä jopa pahimpiin siivouskohteisiin.

Ei meillä ainakaan. Hyvä et teillä on tunkua. Meillä toistuu joka kesä, et ei tarpeeksi lomittajia.

No kerro toki missä? Joku karigasniemen tk?

Vierailija
53/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on niin huono et haen 30 vuotiaana nuorten kesätöihin kun oman alan töitä ei saa xD Nyt mietin et pitäiskö vain lopettaa ja antaa paikat nuorille, ei mua kuitenkaan valita.

Mäkin voisin jäädä jo eläkkeelle ja antaa mun työn nuoremmille.

Vierailija
54/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysellä maataloustöitä maatiloilta. Varmasti maatalousyrittäjät haluaa lomittajia.  Majoitus yleensä löytyy tiloilta. Siis ihan voi kysyä vaikka Ruotsista ja Norjasta.

Mistä tulee mielikuva, ettei maatalostyöt tarvitse ammattitaitoa ja osaamista tai jonkun dementtavanhuksen hoitaminen? 

Ei tuu mielikuvaa, vaan työ tekijäänsä opettaa. Näin se on alalla kuin alalla. Ja noin oon ollut töissä monella alalla. Ensin harjoitellaan.

Vierailija
55/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkä se tulee opiskelijallekin ilman rahaa. Ei mulla ole varaa maksaa nuoren menoja, vuokraa yms. 

Vierailija
56/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nautiskeli 😍😍😍😍🥰🥰🥰😘😘😘😘

Vierailija
57/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pitää muistaa että suomessa ei enään töitä olekkaan.

Vierailija
58/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti vuokran maksusta ei saa huilia. Ja ruokaakin pitää välillä saada.

Vierailija
59/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro sairaalaa. Niillä on yhteishaut ihan sillä heidän virallisilla nettisivuilla. L

Heh, eli kuuluisa mielikuvitustyövoima mielikuvitussairaalassa😁😁

Vierailija
60/240 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo se pitää käyttää kesä marjoja poimien sitten.

Poika viihtyi hyvin, oli kuulemma thai pimperoa usein tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän