Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten rahoitatte perheen ulkomaanmatkan ja paljonko siihen menee rahaa?

Vierailija
28.02.2026 |

Miten rahoitatte perheen ulkomaanmatkan ja paljonko reissuun menee rahaa? Tätä pohdin, että esim. kolmilapsisessa perheessä, säästättekö etukäteen vai otatteko lainaa vai ette matkusta? 

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämme etukäteen.

Vierailija
2/133 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee joka kuukausi automaattisesti lomakassaan 420 €, tällä hetkellä siellä on 4000 €. Viimeksi kesällä käytiin Ranskassa ja keväällä mennään Belgiaan (nämä lennot ja hotelli jo maksettu). Voi olla ettei kesällä tule mitään lomareissua tai sitten ehkä joku äkkilähtö tms. mutta muuten tähtäimessä ensi vuoden helmikuulle joku pidempi kaukomatka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole psriinkymmeneen vuoteen tarvinnut miettiä, säästöillä lähdetään jos keksitään kiva kohde. 1 lapsi.

Vierailija
4/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan palkoista lentoliput. Majoituksena oma talo joten sen kulut maksetaan per kk kuten muutkin normi asumiskulut. Lomarahoilla tehdään joku viikon lisäreissu.

Vierailija
5/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja hyvät tulot, joten niillä maksetaan ulkomaanmatkat. Lainalla en ole koskaan matkustanut vaan säästänyt ensin, silloin kun ei vielä ollut niin hyvät tulot. 

Vierailija
6/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitamme sen ihan kuule tuloista. 

Siihen menee sen verran rahaa kun milloinkin menee. 

Vierailija
7/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se omasta pussista se rahoitus menee.

Vierailija
8/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen säästämällä. Uusperhe, mies maksaa oman osansa, minä maksan omani sekä 3 lapseni matkan. Säästösumma vaihtelee kuukausittain, lomarahan säästän aina seuraavan vuoden reissuihin.

Vierailija
9/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etukäteen säästämällä. Uusperhe, mies maksaa oman osansa, minä maksan omani sekä 3 lapseni matkan. Säästösumma vaihtelee kuukausittain, lomarahan säästän aina seuraavan vuoden reissuihin.

Mulla menee lomaraha aina jouluun, erillinen tilikin tätä varten 

Vierailija
10/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan joka kk 200 e lomakassaan. Lomarahat, ylityöt jne.

Viime vuonna myin vintedissä n 1200 e

Joskus nuorempana muistan tilanteen, kun tuli yllättävä kulu taloyhtiössä ja 3 kk maksettiin tuplayhtiövastiketta.

Lähdin reissuun niin, että tili oli lähes tyhjä, käyttörahat maksoin luottokortilla. Matka oli tietty maksettu. 
Tåmä on ainoa kerta, kun olen matkustanut velaksi.

Vierailija
11/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä miettiä matkoja lainarahalla. Kuuluu juokseviin kuluihin kuten ruoka, laskut yms. Eli tietenkin säästetään ekana. Jos on hyvä vuosi esim. Ei muita isoja hankintoja tai ylitöitä niin sitten voipi matkustella. Jos ei rahat riitä niin sitten ei mennä. 

Muutama viikon pakettimatka all inclusive tehty hintaluokassa 2300-3600. Siihen päälle yleensä vielä ehkäpä 500 bensat, parkki, ostokset, auton vuokra kohteessa. Matkustelu on kallista. Kannattaa miettiä olisiko lapsillekin antoisampaa käydä kylpylälomalla tai vaikka Virossa. Tulee niin paljon halvemmaksi. 

Vierailija
12/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee joka kuukausi automaattisesti lomakassaan 420 €, tällä hetkellä siellä on 4000 €. Viimeksi kesällä käytiin Ranskassa ja keväällä mennään Belgiaan (nämä lennot ja hotelli jo maksettu). Voi olla ettei kesällä tule mitään lomareissua tai sitten ehkä joku äkkilähtö tms. mutta muuten tähtäimessä ensi vuoden helmikuulle joku pidempi kaukomatka.

"kaukomatka"

Kas kun ei Kalevin Keihäsmatka 

Vierailija
13/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme lasta ja hyvät tulot, joten niillä maksetaan ulkomaanmatkat. Lainalla en ole koskaan matkustanut vaan säästänyt ensin, silloin kun ei vielä ollut niin hyvät tulot. 

Meillä on kaksi lasta, mutta varmaankin vielä isommat tulot joten niillä maksetaan ja jää paljon käyttämättäkkin. Aina on ollut isot tulot.

Vierailija
14/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 huonetta airbnb käytössä ja toisen huoneen saldo jätetään sisään. 
Niillä maksetaan yli puolet tulevan kesälomamatkan yöpymisistä. Lennot maksettiin miesystävän pisteillä.

Omat käyttörahat koostuu monesta tulovirrasta. Mm tein yhteen häihin paikkakortit, sain vaihkaupoissa lankoja ja aion saada valmiiksi 50 paria villasukkia jne. 
Siivouspäivänä menen myymään taimenia

Vierailija
15/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kaukomatka"

Kas kun ei Kalevin Keihäsmatka 

Viittasin kyllä siihen että esim. kierros Australiassa on aivan eri budjettiluokkaa kuin Ranska tai Belgia niin vaikea nyt päästä kärryille mikä noin vituttaa?

Vierailija
16/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka joutuu erikseen säästämään lomaa varten. Liput ja hotelli ostetaan ihan normaalisti käyttövaroista kun ostetaan ja sama sitten itse lomalla, ihan normi käyttövaroilla maksetaan sitten paikan päällä mitä satutaan haluamaan. 

Vierailija
17/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa 2vko maksoi neljältä hengeltä 12t€

Vierailija
18/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka joutuu erikseen säästämään lomaa varten. Liput ja hotelli ostetaan ihan normaalisti käyttövaroista kun ostetaan ja sama sitten itse lomalla, ihan normi käyttövaroilla maksetaan sitten paikan päällä mitä satutaan haluamaan. 

Kyllä mä ainakin tuolla 420/kk säästämisellä hahmotan paremmin milloin on minkäkin verran budjettia mennä lähelle tai kauas. Samoin vuodenaikoja mietin että milloin ei ole hurrikaaniaikaa tms. Että minä vuonna kannattaa suunnata minnekin tiettynä ajankohtana. Kesälomani on kiertävän listan mukaan niin sekin määrittelee paljon milloin kannattaa pitää kyseisen vuoden syys-/talvi-/kevätloma mikä sitten vaikuttaa taas minne päin maapalloa suuntaisi jne. Ihan vaikka esim. että Japaniin haluan kirsikankukkien aikaan = huhtikuu niin sinä vuonna kun tämä reissu on suunnitteilla, ei kannata kesälomalla olla heti kesäkuussa vaan ehkä vasta elokuussa. Nämä on jopa ihan Excelissä itselläni vaikkei varsinaisesti tarvitse "säästää" kun yksi tilisiirto tuo on vain muiden joukossa kuukausittain :D

Vierailija
19/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettava kommentti ja kuinka pihalla todellisuudentaju on, jos kuvittelee keskiverto lapsiperheillä jäävän palkasta säännöllisesti ulkomaanmatkan verran rahaa ylimääräistä ilman miettimistä. 

Oletko poliitikko? Sen suuntainen ajatuksenjuoksu kun ei normi elämästä tajua mitään

Vierailija
20/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kouluikäistä lasta, kaksi aikuista.

Etelän lomaan about 4-5 tonnia menee. Rahoitetaan ihan töissä käymisestä saaduilla tuloilla. Joka kuukausi kun tulee asia nimeltä palkka, sitä kun ei kaikkea tuhlaa niin yli jäävää rahamäärää kutsutaan säästöksi. M43