Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten rahoitatte perheen ulkomaanmatkan ja paljonko siihen menee rahaa?

Vierailija
28.02.2026 |

Miten rahoitatte perheen ulkomaanmatkan ja paljonko reissuun menee rahaa? Tätä pohdin, että esim. kolmilapsisessa perheessä, säästättekö etukäteen vai otatteko lainaa vai ette matkusta? 

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään kun huvittaa, pikkurahasta ei ole pulaa. Aina suorat lennot ja hotelli vähintään 4 tähteä. Onks pakko matkustaa, jos säästöt valuu siihen? Ei se elämä lopu pikkulapsiaikaan.

Vierailija
42/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka joutuu erikseen säästämään lomaa varten. Liput ja hotelli ostetaan ihan normaalisti käyttövaroista kun ostetaan ja sama sitten itse lomalla, ihan normi käyttövaroilla maksetaan sitten paikan päällä mitä satutaan haluamaan. 

Kyllä mä olen aina lajitellut menot. 
Mä olen laittanut jo pari v kaikki extrat asuntolainaan.

Maanantaina on se päivä, kun asuntolaina on maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sehän on silloin säästämistä! Palkasta jää ylimääräistä kertymään siis. Pikkuhiljaa. Vaikka sä et ponnisteluja sen eteen tekisikään tai pohtisi niin säästöjä ne silloin on"

mutta se ei ole säästämistä LOMAA VARTEN, tai säästämistä ylensäkään. se on vain kassanhallintaa. Pidän huolen että tuloni kasvavat jatkuvasti, pidän huolen että tilillä on riittävästi rahaa, käytän rahaa siihen mikä tuottaa mielihyvää niissä puitteissa kuin minulla on rahaa käytettävissä. Ei tarvitse erikseen säästellä autoa varten, pesukonetta varten, lomamatkaa varten... vaan rahaa käytetään ylipäätään järkevästi. 

Vierailija
44/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä halvallakin ulkomaille pääsee isompikin perhe.

Esimerkiksi kesällä Viro/Latvia autolla noin 5 päivää. Budjetti noin 500e

Laiva 170

Bensa 60

Majoitus teltassa 180

Samaan hintaan pääsee esimerkiksi Norja / Ruotsi, kun ei tarvitse laivamatkoja, mutta ne rahat menee bensaan.

Miksi lähteä lentokoneella johonkin Etelään kesällä? Järkevämpi viettää kesä täällä pohjoiseuroopassa. Talvella ei ole kunnon lomia.

Vierailija
45/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh... Tulipa taas olo, että on köyhä kun näitä lukee. Tosin eri asia onkin 2 ihmisen palkalla säästää. 

Vierailija
46/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelua, kuten ketjussa jo todettiin.

Lennot ostaa piiiitkälle eteenpäin, sillon ne on vielä halpoja. Esim Norwegianilla Espanjaan. 
Huoneisto jossa uima-allas viikoksi vuokrata netistä, auto vuokrata 1-2 päiväksi, että näkee vähän ympäristöä, sillä hoitaa samalla isot ostokset Hypermarketista. 

Viikossa ei paljoa edes ehdi. Merenranta ja uima-allas tärkeimmät. 

Vierailija
47/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennot ja hotelli erikseen. Hotelleissa yleensä on *** paras hinta-laatusuhde.

Vierailija
48/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka joutuu erikseen säästämään lomaa varten. Liput ja hotelli ostetaan ihan normaalisti käyttövaroista kun ostetaan ja sama sitten itse lomalla, ihan normi käyttövaroilla maksetaan sitten paikan päällä mitä satutaan haluamaan. 

Kyllä mä olen aina lajitellut menot. 
Mä olen laittanut jo pari v kaikki extrat asuntolainaan.

Maanantaina on se päivä, kun asuntolaina on maksettu.

Vain typerys maksaa ehkäpä halvinta mahdollista rahaa pois ylimääräisin lyhennyksin. Sekin raha on nyt pois sinun käytettävistäsi sitoutuneena seiniin. Nuokin extrarahat olisi kannattanut käyttää reaalikassavirtaa tuottaviin sijoituksiin mikäli haluaisi maksimoida oman arjen taloudellisen joustavuuden. 

Vierailija
49/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaa 2vko maksoi neljältä hengeltä 12t€

You didn't check the Trivago.

Vierailija
50/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettava kommentti ja kuinka pihalla todellisuudentaju on, jos kuvittelee keskiverto lapsiperheillä jäävän palkasta säännöllisesti ulkomaanmatkan verran rahaa ylimääräistä ilman miettimistä. 

Oletko poliitikko? Sen suuntainen ajatuksenjuoksu kun ei normi elämästä tajua mitään

Meillä on nähtävästi taloudenpidossa jotain vialla, koska täällä maakunnassa noin 70 km päässä Helsingistä moinen onnistuu ihan hyvin. Kun kaikki ei ole hyperkallista, harrastuksetkin maksavat puolet siitä mitä pääkaupungissa, niin rahaa jää sääs

Sama juttu, mutta kyllä mun mielestä se on säästämistä, jos raha kertyy kasaan 8kk aikana. 

Vierailija
51/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettava kommentti ja kuinka pihalla todellisuudentaju on, jos kuvittelee keskiverto lapsiperheillä jäävän palkasta säännöllisesti ulkomaanmatkan verran rahaa ylimääräistä ilman miettimistä. 

Oletko poliitikko? Sen suuntainen ajatuksenjuoksu kun ei normi elämästä tajua mitään

Meillä on nähtävästi taloudenpidossa jotain vialla, koska täällä maakunnassa noin 70 km päässä Helsingistä moinen onnistuu ihan hyvin. Kun kaikki ei ole hyperkallista, harrastuksetkin maksavat puolet siitä mitä pääkaupungissa, niin rahaa jää sääs

Koitapa perheellisenä jättää ylimääräiset sivuun kun pks nettotulot on 3000e...

Vierailija
52/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa menee se mitä menee. Tähän asti on aina selvitty.

Lomalla ei nuukailla. Laskut ehtii maksaa myöhemmin.

Vierailija
53/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa ostan erilaisia hormoninappeja  ja salakuljetan ne Suomeen. Myyn ne alan ihmisille salilla jyvällä voitolla ja reissu maksaa itse itsensä

Vierailija
54/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan molemmat liikkeet. 

Vierailija
55/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla

Vierailija
56/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla ikinä matkustellut lainarahalla, paljon on reissattua maailmalla, yli 40 maata käytynä perheen kanssa.Säästetään etukäteen ja reittilennoilla yleensä mennään, joskus alkuaikoina käytettiin pakettimatkoja kun internetiä ei vielä ollut.Aina tilillä sen verran sitten lisäksi rahaa että hätätilanteessa voisi ostaa uudet lennot takaisin jos tarve tulisi jostain syystä päästä pois.

Vierailija
57/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä vedättäjiä. Jos ei tiedä että pisteen jälkeen tulee välilyönti niin ei ole kyllä rahaa matkustaa :D

Vierailija
58/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä jäätävää lukea paljonko ihmiset käyttää matkusteluun rahaa. Jos tuon summan laittaisi joka kuukausi indeksirahastoon, voisi jäädä eläkkeelle 20 vuotta ennen virallista eläkeikää. Just saying. 

Vierailija
59/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään pari tai kolmekin reissua vuodessa, noin 3000 - 5000 per reissu. Ihan palkkarahoilla maksetaan. Usein ensin maksetaan varausmaksu ja sit seuraavista palkoista loput. En koskaan matkustaisi velaksi vaan säästäisin sit etukäteen niin pitkään et rahat on kasassa. Ja jos ei ole varaa, niin sit ei matkusteta.

Vierailija
60/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee joka kuukausi automaattisesti lomakassaan 420 €, tällä hetkellä siellä on 4000 €. Viimeksi kesällä käytiin Ranskassa ja keväällä mennään Belgiaan (nämä lennot ja hotelli jo maksettu). Voi olla ettei kesällä tule mitään lomareissua tai sitten ehkä joku äkkilähtö tms. mutta muuten tähtäimessä ensi vuoden helmikuulle joku pidempi kaukomatka.

Etunimi Kauko kirjoitetaan suomenkielessä isolla alkukirjaimella eli Kaukomatka on oikea kirjoitusasu.