Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten rahoitatte perheen ulkomaanmatkan ja paljonko siihen menee rahaa?

Vierailija
28.02.2026 |

Miten rahoitatte perheen ulkomaanmatkan ja paljonko reissuun menee rahaa? Tätä pohdin, että esim. kolmilapsisessa perheessä, säästättekö etukäteen vai otatteko lainaa vai ette matkusta? 

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahoitamme sen ihan kuule tuloista. 

Siihen menee sen verran rahaa kun milloinkin menee. 

Sama. Rahalla on tähän asti maksettu.

Joku tuttava kysyi miten teillä on varaa? 
Suunnittelemalla se on A ja O. 

Ostamalla halvat lennot, esim Alicanteen, Lontooseen tai vaikka Dublin. Halvimmat lennot maksoi 19.99e/suunta.

Sit vuokraamalla huoneiston, tekemällä osan ruoasta itse ja syömällä tai käymällä kerran päivään ulkona kahvilla/syömässä.

Vierailija
22/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa. Joka kuukausi siirrän käteistä sivuun ja sitten keksitään kaikenlaisia harkinnanvaraisia hankintoja, joista saadaan kavereilta kuitit ja sossu maksaa niitä vastaan meille ylimääräistä. Nyt on jo melkein 5000 e säästössä ensi kesää varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä matkaa velaksi.

Vierailija
24/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies myy huumeita ja minä persettä

Vierailija
25/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostamalla halvat lennot, esim Alicanteen, Lontooseen tai vaikka Dublin. Halvimmat lennot maksoi 19.99e/suunta.

Sit vuokraamalla huoneiston, tekemällä osan ruoasta itse ja syömällä tai käymällä kerran päivään ulkona kahvilla/syömässä.

Lentohintakalenterin kyttääminen kannattaa oikeasti! Esim syyslomaviikolla on tietenkin kalliimpaa. Lähdettiin joku vuosi torstaiaamuna Kreetalle, siis päivää-kahta ennenkuin suurin osa syyslomalle ryntäävistä ja lennot oli puolet siitä, mitä pe, la ja su -lähdöt. Sit vaan koulusta 2 päivää lomaa lapsille. Luokanopettaja myönsi loman heti.

Vierailija
26/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa menee se mitä menee. Tähän asti on aina selvitty.

Vierailija
27/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käymällä

Vierailija
28/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää vuosiin lentänyt vapaa-aikana. Ympäristösyistä. Kotimaassa tehdään kyllä kivoja reissuja joihin säästetään etukäteen. Silloin kun lapset oli kouluikäisiä tehtiin parin vuoden välein  ulkomaanmatkat: Lontoo, Pariisi, Berliini jne ja kierrettiin nähtävyyksiä ja museoita. Niihinkin säästettiin etukäteen. 

Vierailija
29/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka joutuu erikseen säästämään lomaa varten. Liput ja hotelli ostetaan ihan normaalisti käyttövaroista kun ostetaan ja sama sitten itse lomalla, ihan normi käyttövaroilla maksetaan sitten paikan päällä mitä satutaan haluamaan. 

Naurettava kommentti ja kuinka pihalla todellisuudentaju on, jos kuvittelee keskiverto lapsiperheillä jäävän palkasta säännöllisesti ulkomaanmatkan verran rahaa ylimääräistä ilman miettimistä. 

Oletko poliitikko? Sen suuntainen ajatuksenjuoksu kun ei normi elämästä tajua mitään

Miksi sen pitäisi jäädä palkasta SÄÄNNÖLLISESTI ulkomaan matkan verran. Riittää että säännölisesti jää ALLE ulkomaanmatkan, niin se säästö kumuloituu, että on vara lähteä ulkomaille. Ei ainakaan minulla edes riittäisi aikaa kuukausittain matkustaa ulkomaille lomalle, eikä huvittaisikaan. Esim jos jää ylimääräista vain 1/6 lomamatkan hinnasta säännöllisesti, voit käydä lomalla 2 kertaa vuodessa ilman mitään erityistä. 

Ja kyllä, minulla jää 70% tuloistani SÄÄNNÖLLISESTI jäljelle kun perusmenot on maksettu. 

Vierailija
30/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä käymällä

Tällä palstalla yliarvostettua

Vierailija
31/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentohintakalenterin kyttääminen kannattaa oikeasti! Esim syyslomaviikolla on tietenkin kalliimpaa. Lähdettiin joku vuosi torstaiaamuna Kreetalle, siis päivää-kahta ennenkuin suurin osa syyslomalle ryntäävistä ja lennot oli puolet siitä, mitä pe, la ja su -lähdöt. Sit vaan koulusta 2 päivää lomaa lapsille. Lu

Joo tähän liittyen: itse olen opettaja joten lomat on aina tietysti kalleimpana matkustusaikana niin olen laskenut että mulle tulee itse asiassa halvemmaksi ottaa pari päivää palkatonta ja lähteä lomaa edeltävänä keskiviikkona reissuun. Sama lentoyhtiö, sama hotelli, samat kaikki - satasia halvempi per henkilö. 

Vierailija
32/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavalliselta käyttötililtä maksellaan, kuten kaikki muukin.

Vierailija
33/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en todellakaan lähde LOMALLE kokkaamaan tai muita kotitöitä tekemään.

Vierailija
34/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etukäteen säästämällä. Uusperhe, mies maksaa oman osansa, minä maksan omani sekä 3 lapseni matkan. Säästösumma vaihtelee kuukausittain, lomarahan säästän aina seuraavan vuoden reissuihin.

Ihanaa kun perheenä matkustetaan, mutta sinä saat maksaa leijonan osan. Mun mielestä jos mies lähtee uusioperhehommaan, kyllä siinä pitäisi taloudellinen vastuu ottaa myös lapsista vaikkei olekaan omia. M44

Vierailija
35/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme lasta ja hyvät tulot, joten niillä maksetaan ulkomaanmatkat. Lainalla en ole koskaan matkustanut vaan säästänyt ensin, silloin kun ei vielä ollut niin hyvät tulot. 

Meillä on kaksi lasta, mutta varmaankin vielä isommat tulot joten niillä maksetaan ja jää paljon käyttämättäkkin. Aina on ollut isot tulot.

Mutta mulla on vielä isommat kuin mitä teillä on yhteensä!

T. Vauvapalstan palkkakunkku

Vierailija
36/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka joutuu erikseen säästämään lomaa varten. Liput ja hotelli ostetaan ihan normaalisti käyttövaroista kun ostetaan ja sama sitten itse lomalla, ihan normi käyttövaroilla maksetaan sitten paikan päällä mitä satutaan haluamaan. 

Naurettava kommentti ja kuinka pihalla todellisuudentaju on, jos kuvittelee keskiverto lapsiperheillä jäävän palkasta säännöllisesti ulkomaanmatkan verran rahaa ylimääräistä ilman miettimistä. 

Oletko poliitikko? Sen suuntainen ajatuksenjuoksu kun ei normi elämästä tajua mitään

Miksi sen pitäisi jäädä palkasta SÄÄNNÖLLISESTI ulkomaan matkan verran. Riittää että säännölisesti jää ALLE ulkomaanmatkan, niin se säästö kumuloituu, että on vara lähteä ulkomaille. Ei ainakaan minulla edes riittäisi aikaa kuukausittain matkustaa ulkomail

Sehän on silloin säästämistä! Palkasta jää ylimääräistä kertymään siis. Pikkuhiljaa. Vaikka sä et ponnisteluja sen eteen tekisikään tai pohtisi niin säästöjä ne silloin on

Vierailija
37/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan pieni/keskituloinen perhe, 2 lasta. 

Kun lapset oli pieniä ja kotihoidossa, ei matkusteltu kotimaata kauemmas, kun toisen tulona oli pelkkä kotihoidontuki. 

Meillä vaihtelevia rahoituskeinoja. Myöhemmin appivanhemmat maksoivat meille yhden etelänmatkan. Yksi matka ostettiin lainalla, käyttövarat matkaan normituloista. Muutamaan matkaan säästettiin etukäteen lomarahoista ym.  Yhteen matkaan otin rahat sijoitusrahastoista. 

Vierailija
38/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otan velkaa ja maksan sen sitten jälkeenpäin

Vierailija
39/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on nähtävästi taloudenpidossa jotain vialla, koska täällä maakunnassa noin 70 km päässä Helsingistä moinen onnistuu ihan hyvin. Kun kaikki ei ole hyperkallista, harrastuksetkin maksavat puolet siitä mitä pääkaupungissa, niin rahaa jää säästämättäkin tuon verran noin 8 kk aikana. Lisäksi rahaa kertyy rahastoon eli säästöön.

Vierailija
40/133 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parista palkasta ylimääräiset sivuun. Viiden hengen viikon reissu kohteesta ja aktiviteeteista riippuen maksaa 7.000 - 12.000 euroa/vikko.