Pariisissa lasten kanssa matkustaneita?
Suunnittelemme reissua Pariisiin ensi kesälle, mukana 7v ja 11v lapset. Mitä kohteita suosittelisitte? Listallamme on tietenkin Louvre, Eiffel-torni, Notre Dame, Disney-huvipuisto ja pohdinnassa on päiväretki Versaillesiin. Viikon ajattelimme olla. Lapsia kiinnostavat eläintarhat, akvaariot ja koko perhe pitää museoista ja puistoista, shoppailua unohtamatta.
Vinkkejä? Kokemuksia?
Kommentit (45)
Versailles on upea mutta raskas matkakohde, koska sisään pitää jonottaa joskus pitkään ja käveltävää on paljon. Kuumana päivänä ei puutarhoissa ole suojaa kun pitää kävellä eteenpäin.
Ei riitä viikko tuohon. Ja liikaa ihmisiä, jonottamiseen menee suurin osa päivästä. Sellainen matkakohde johon en halua mennä.
Olen Pariisissa ja matkustanut lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Disneyssä kannattaa olla pari päivää vähintään, jos siellä haluaa oikeasti nähdä ja tehdä siellä jotain. Muuten en osaa sanoa. Me olimme useamman päivän Disneylandissa ja vain päivän Pariisissa, koska Pariisi itsessään ei kiinnostanut ollenkaan.
Lisään vielä, että Disneylandissa kannataa maksaa premier access, että pääsee jonon ohi/ pienemmällä jonolla joihinkin laitteisiin. Siellä on kesällä älytön ruuhka. Ja kuten joku sanoi, nuo lomasuunnitelmat kuulostaa lähinnä jonottamiselta.
Lämmin kiitos jo nyt vinkeistä. Olen pohtinut sitä kuumuutta. Jonot eivät sinänsä meitä haittaa, mutta jonotus pelkässä kuumuudessa voikin olla aivan toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Lämmin kiitos jo nyt vinkeistä. Olen pohtinut sitä kuumuutta. Jonot eivät sinänsä meitä haittaa, mutta jonotus pelkässä kuumuudessa voikin olla aivan toinen juttu.
Esim. Disneylandissa ne jonot voi olla 2-3h ruuhakaisimpaan aikaan, joten kyllä ne varmaan vähän alkaa pidemmän päälle haittaamaan.
Kannattaa mennä heti kesäkuun alkupuolella kun vasta pohjoismaalaiset lomailevat. Itse olin vkl-reissulla kerran kesäkuun puolivälissä, jolloin sattui viileä noin 15 asteen sää.
Ehdottomasti tärkein vinkki on mennä ennen juhannusta!
Älkää nyt ainakaan elokuussa menkö. Itse en menisi heinäkuussakaan.
Eiffel-tornille voi olla myös aika hikiset jonot, mutta eihän se mikään pakko ole torniin nousta vaan katselee sitten sivusta.
Louvre ja Eiffel torniin kannattaa ostaa liput hyvissä ajoin etukäteen,kuten kuukausi pari. Näissä käy kymmeniä tuhansia ihmisiä päivässä. Disleylandissä on omat hotellit missä kannattaa yöpyä. Elokuu on hyvä kuukausi matkustaa Pariisiin,silloin siellä on väljää kun natiivit lomailevat.
Jättäisin väliin Pariisi ei ole turvallinen kohde lapsille, täynnä ishlamilaisia joille lapset ovat ihan riittävän vanhoja raishkattavaksi.
Ennakkoliput joka paikkaan, ei missään enää jonotella jos on suunniteltu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Louvre ja Eiffel torniin kannattaa ostaa liput hyvissä ajoin etukäteen,kuten kuukausi pari. Näissä käy kymmeniä tuhansia ihmisiä päivässä. Disleylandissä on omat hotellit missä kannattaa yöpyä. Elokuu on hyvä kuukausi matkustaa Pariisiin,silloin siellä on väljää kun natiivit lomailevat.
Disneylandissa ei ole väljää elokuussa.
Jonottamisesta varoitetaan usein mutta en ole pitänyt Louvreen tai Versaillesiin jonottamista kovin pahana, Disney-huvipuistossa emme ole käyneet. Notre Dame tosin jäi vuosi sitten käymättä, koska se jono oli niiiiin pitkä ettei vaan pystynyt. Tosin oli juuri avattu hiljattain remontin jälkeen.
7-vuotiaalle on kävelemistä aika lailla jos nuo kaikki aiotte käydä. Kunnon kengät jalkaan.
Aika hektiseltä kuulostaa.
Mitä Pariisiin tulee, niin siellä haisee paska ja kusi, on paljon narkkeja ja aivan tolkuttomasti afrikkalaisia taskuvarkaita sekä huijareita. Varuillaan kannattaa olla. Aivan yliarvostettu kaatopaikka nykyään. 20 vuotta sitten oli siedettävä.
Heinäkuun 14 on fete national,silloin näyttävä sotilasparaati Champ Elyseellä. On juhlapäivä muutenkin,festifaali tunnelma. Illalla konsertti Eiffelin juuressa ja sen jälkeen ilotulitus tornista.
Eiffeliin jonottaminen tuntikausia lasten kanssa, ei kiitos. Sama louvren kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No,säälle et voi mitään. Kesällä voi olla kuuma,tai sataa ja joskus alkukesästä on jopa viileää ja silloin paikalliset huonolla tuulella.
Disneyssä kannattaa olla pari päivää vähintään, jos siellä haluaa oikeasti nähdä ja tehdä siellä jotain. Muuten en osaa sanoa. Me olimme useamman päivän Disneylandissa ja vain päivän Pariisissa, koska Pariisi itsessään ei kiinnostanut ollenkaan.