Mies sanoi "jos mun egoa loukataan, niin se on paha asia"
Emme ole tapailleet kovinkaan kauaa. Tämän otsikon lauseen sanoi muutama päivä sitten, kun puhuimme mahdollisista parisuhdesäännöistä. Jäi kyllä tosi ahdistava olo. Miten tulkitsette tuon lauseen?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Keksitty aloitus jonka tarkoituksena miesvihaketju.
Jaha, jonkun miehen egon päälle otti ajatus siitä, että jonkun toisen miehen ego on hauras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon mies josta on sitä henkistä vastusta jota naiset kaipaa.
Jossa
Säälittävä paskiainen se on, josta on terve henkinen vahvuus kaukana. Naiset eivät kaipaa herkkähipiäistä moukkaa, jolle ei saa sanoa vastaan edes aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olisi pitänyt sanoa, "jos MINUA loukataan, niin se on paha asia" niin mies olisi ollut normaali nainen.
Ja sinä taas naisvihaaja. Ainakin viestisi perusteella.
Hyvä täsmennys. Ajattelin, että kampauksestani tai T-paidan kauluksesta päättelit, mutta ethän sinä tosiaan niitä näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, jonkun miehen egon päälle otti ajatus siitä, että jonkun toisen miehen ego on hauras.
Juu, näitä tulee aina välillä. Aina kun puhutaan naisen asemasta tai kritisoidaan miestä, tulee joku puliveivari höpöttämään miesvihasta.
Se on juuri sitä herkkänahkaisuutta, jollaista aloituksessa mainittu mies edustaa.
Selittikö millälailla paha asia? Lerpahtaako hänellä? Heikko itsetunto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Olisi pitänyt sanoa, "jos MINUA loukataan, niin se on paha asia" niin mies olisi ollut normaali nainen.
Ja sinä taas naisvihaaja. Ainakin viestisi perusteella.
Hyvä täsmennys. Ajattelin, että kampauksestani tai T-paidan kauluksesta päättelit, mutta ethän sinä tosiaan niitä näe.
Hyvä siis että teit selväksi muuta kautta, apina.
-eri
Ego pullistunut? Onko tasapainottanut egoaan. Terve ego.
Vierailija kirjoitti:
Selittikö millälailla paha asia? Lerpahtaako hänellä? Heikko itsetunto?
Kyseinen mies vetäytyy peukalo suussa pinisemään sänkynsä alle.
Sellaisen jänniksen ap löysi tällä kertaa.
Kuulostaa mieheltä, joka on taipuvainen väkivaltaan. Ei kestä tulla jätetyksi, saattaa vaikka tappaa.
Ota nämä varoitukset tosissaan äläkä ole enää missään tekemisissä tuon miehen kanssa.
1. Henkilö, joka on päässyt egosta irti
Itsetunto on sisäinen, ei ulkoinen ei tarvitse jatkuvaa hyväksyntää muilta.
Kriittinen palaute ei loukkaa hän kuuntelee, oppii ja erottaa henkilökohtaisen arvon palautteesta.
Ei tunne tarvetta puolustautua jatkuvasti pystyy myöntämään virheet ja ottamaan vastuuta.
Empaattinen ja joustava ei koe, että muiden mielipiteet uhkaavat itseä.
Rauhallinen itsevarmuus ei hae valtaa, tunnustusta tai erikoisasemaa jatkuvasti.
Miksi hyvä kumppani:
Tällainen ihminen kestää ristiriitoja ja kritiikkiä ilman dramaattisia reaktioita. Hän pystyy rakentamaan terveitä suhteita, kuuntelee, ottaa vastuuta ja ei etsi valtaa tai kontrollia kumppanistaan. Suhde on tasapainoista ja turvallista.
2. Henkilö, joka ei ole päässyt egosta irti
Herkkä kritiikille pienikin huomautus tuntuu hyökkäykseltä.
Defensiivinen ja puolustautuva selittelee, syyttää muita, ei myönnä virheitä.
Tarvitsee jatkuvaa hyväksyntää ulkoinen palaute ohjaa tunteita ja päätöksiä.
Epävarma sisäisesti hakee arvonsa ulkoisista tekijöistä: työ, asema, vaikutusvalta, ulkonäkö.
Helposti loukkaantuva ja kilpailuhenkinen kokee maailman uhkana tai kilpailuna.
Miksi huono kumppani:
Tällainen ihminen tekee suhteesta jatkuvasti kuormittavaa. Pienetkin konfliktit voivat eskaloitua, vastuu ja virheet siirretään kumppanille, ja emotionaalinen riippuvuus muiden hyväksynnästä tekee suhteesta epävakaan. Suhde voi tuntua jatkuvalta testiltä, eikä tasapainoinen yhteistyö ole helppoa.
Se tarkoittaa:
- En kestä ihmisiä, jotka ovat eri mieltä kuin minä.
- En myönnä olevani väärässä.
- Minun tunteeni ovat tärkeämpiä kuin muiden.
- Jos joku kritisoi minua, se on hyökkäys.
- En kuuntele neuvoja
- Minun saavutukseni ja mielipiteeni ovat aina ensisijaisia.
- En pyydä anteeksi, ellei siitä ole minulle hyötyä.
- Kaikki ongelmat johtuvat jostain muusta kuin minusta.
Tarkoittaa että ei halua seurustella feministin kanssa, jos olet teeskennellyt normaalia niin kannattaa kertoa totuus.
Kannattaa jättää noin haurasegoinen mies.