Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi "jos mun egoa loukataan, niin se on paha asia"

Vierailija
28.02.2026 |

Emme ole tapailleet kovinkaan kauaa. Tämän otsikon lauseen sanoi muutama päivä sitten, kun puhuimme mahdollisista parisuhdesäännöistä. Jäi kyllä tosi ahdistava olo. Miten tulkitsette tuon lauseen?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kuulosta mammanpojalta.

Mitenniin? Juuri tuollaisilla miehillä on yleensä sairas suhde kaikkiin, myös äitiinsä. Äiti on curling vanhemmoinut poikaa koska on poika ja koska on itse oppinut että poikia kuuluu kohdella niin. Sitten aikuisen miehen ego ei kestä edes sitä että joku on erimieltä tämän kanssa.

Vierailija
62/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa että ei halua seurustella feministin kanssa, jos olet teeskennellyt normaalia niin kannattaa kertoa totuus.

Eli ei halua seurustella feministin kanssa koska uskoo/tietää että nainen joka on feministi ei anna miehen kävellä ylitseen - ja se itsessään loukkaa miehen egoa, koska tämä on tottunut saamaan kohtuuttomimmatkin vaatimukset läpi, viimekädessä väkivallalla. Egon loukkaantuminen on oikeastaan vain tekosyy jolla oikeuttaa itselleen pahat teot.

Ei todellakaan kannata kertoa tuollaiselle miehelle yhtään mitään itsestään vaan poistua turvallisesti. Hulluhan käy vielä päälle kun keksii sille minkä tahansa tekosyyn!

Mutta tämän kaiken sinä jo tiedätkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako aloittajan tai palstammojennegoa loukata?

Niinpä 

Ihmisiä ei saa tarkoituksella pahuuttaan loukata, kuten sinä juuri yritit.

Egon loukkaantuminen kuitenkin tarkoittaa sitä että ihmisen ego (käsitys itsestään ja arvostaan) on heikko, ja kypsymättömänä ja haitallisena selviytymismekanismina päätyy puolustamaan itseään kritiikiltä korostamalla omaa arvoaan narsistisesti ja alistamalla muita.

Jos egosi on terve, sitä ei edes pysty loukkaamaan haukkumalla, saati asiallisella kritiikillä. Silloin ymmärtää että "minua haukutaan" on eri asia kuin "minun tekoani kritisoidaan", tietää mikä on asiatonta haukkumista ja mikä asiallista kritiikkiä.

64/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ehkä tarkemmin, miten tämä loukkaantuminen on aiemmissa suhteissa tullut esille. Jos sieltä tulee jotain eksien haukkumista ja tarinaa siitä miten kaikki eksät on olleet hulluja, en ehkä lähtisi suhteeseen.

Suosittelen muutenkin tosi hidasta tutustumista. Kyllä ne ongelmat sieltä yleensä pulpahtaa pintaan ennemmin tai myöhemmin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
65/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse. Exäni joka on minulle puhunut "kunniansa/arvonsa" (lue: egonsa) loukkaamisesta, loukkaantui asioista joita en itse nähnyt mitenkään loukkaavina. Häntä loukkasi esimerkiksi se että kävelin kapeassa kohdassa hänen edellään (muut ihmiset saattoivat luulla että hän on tossun alla). Hän loukkaantui kun olin ostanut uuden hyvän pyörän, vaikka minulla on pienempi palkka kuin hänellä? Häntä loukkasi että tilasin ravintolassa eri ruuan, että sillä jotenkin hienostelin ja näytin olevani parempi kuin hän. Jos voitin lautapelissä, se oli kuulemma vain sen takia että voisin nöyrryyttää häntä, ihan en tajua miten tämä tapahtuu. Hän puhui myös monista muista ihmisistä jotka olivat muka loukanneet häntä, kuten esimerkiksi jostain naapurista joka oli neuvonut käyttämään eri reittiä. Miten voi ihminen olla niin sekaisin.

Vierailija
66/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuat varmaan itsekin ettei normaali ihminen pelkää egoaan loukattavan, vaan jotain pitää olla pielessä, jos tuollaista pitää mainita. Ja huom. on ihan tavallista että kaikilla on heikkoja kohtia, että joku vaikka pelkää että joku huomauttaa jostain ulkonäöllisestä asiasta mistä on epävarma, mutta egon loukkaamisesta puhuminen on jo ihan eri levelillä.

Vierailija
67/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huolissani siitä että mitä tarkoittaa se että se "on paha asia". Kuulostaa siltä että mies yrittää oikeuttaa jotain todella ikävää sillä että hän saattaa kilahtaa mistä tahansa sanomastasi.

Vierailija
68/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mieheltä, joka on taipuvainen väkivaltaan. Ei kestä tulla jätetyksi, saattaa vaikka tappaa.

Ota nämä varoitukset tosissaan äläkä ole enää missään tekemisissä tuon miehen kanssa.

Miksi haluat, että AP tapetaan?

Vierailija
69/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän esitti verhotun uhkauksen: ellei hänen pillinsä mukaan tanssita, niin hän on valmis vaikka äärimmäiseen väkivaltaan. Sitä hän tarkoitti. Lopeta yhteydenpito häneen mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman vähin äänin, niin sinun ei käy k*sisesti.

Vierailija
70/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein sanotaan, että kun uusi ihminen kertoo mikä tai millainen hän on, niin se kannattaa uskoa. Itse tulkitsen tuon, että kyseessä voi olla väkivaltainen narsku. 

Ainakin olisin varovainen ja tarkkaavainen. Jarruja kehiin, ja kysy mitä tarkoitti sillä. Älä muuta yhteen äläkä anna eristää itseäsi ystävistä ja sukulaisista, ei edes miespuolisista. Pyydä jotain tuttuasi, joka on hyvä ihmistuntija, tapaamaan ja arvioimaan hänet. Näytä ettet ole alistettavaa sorttia, niin hän luultavasti jättää sinut ja siirtyy seuraavaan, jos oli sellainen aikomus. 

Vierailija
71/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että turpaan tulee jos varsinkaan julkisesti kehtaat olla hänen kanssaan mistään eri mieltä tai kritisoida häntä.

Vierailija
72/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi on inflatoituneen egon häiriö.

Vierailija
73/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti tai Bdp (naisten tauti, mutta joillain miehilläkin on se), joka ei osaa vielä peittää häiriöään riittävästi. Pakene, kun kerta voit!

Vierailija
74/74 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ja nopeasti sittenkin!