Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä sairaudet ja lääkitykset aiheuttavat painon nousua?

Vierailija
28.02.2026 |

Kertokaa.

Ja kuinka paljon paino voi niistä suurin piirtein nousta. Eli kuinka ylipainoiseksi voi tulla niistä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssalääkkeeksi juotu konjakki saattaa aiheuttaa pari senttiä vyötärölle

Vierailija
42/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeteslääkkeet, mielenterveyslääkkeet, ehkäisypilllerit, nämä varmaan ne tunnetuimmat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor, paino nousi 20 kg yli,  mielialaan ja unettomuuteen ei auttanut. Nälkä koko ajan oli, verenpainetauti iski

siinä myös.

Lopetin sen ketin käytön,

laihduin, enkä tarvinnut verenpainelääkettä enää

Kuinka lyhyessä ajassa nousi 20 kiloa?

Kuinka nopeasti ja helposti kilot tippuivat?  Vastaan:

2 kk 20 kg, lopetin ja menin kävelylle rauhalliseen aikaan aamu 5-6 aikaan, 6 kk kesti painon pudotus

ketin lopetuksen jälkeen.

Vierailija
44/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja tyroksiinilääkitys aiheuttaa painonnousua. Painonnousu ei aina ole pelkkää rasvaa, vaan siihen voi liittyä nestekertymiä (turvotusta) kasvoissa, silmäluomissa ja säärissä. Painonnousun lisäksi tyypillisiä oireita ovat väsymys, palelu, ummetus ja aloitekyvyttömyys.

Ei tyroksiini aiheuta painonnousua. Voi laihduttaa ennemminkin.

Nyt sinä et tiedä kaikkea. Jos ajattelet niin, että jotkut voivat vajaatoiminnassa laihtua ja liiketoiminnassa lihoa ja tämän tiedetään olevan oikea ilmiö, että oireet ovat "virallisia" oireita päinvastaiset. Silloin tiedetään myös se, että thyroxin voi myös lihottaa. 

Vierailija
45/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosilääkkeet voivat vaikuttaa siihen miten paljon energiaa elimistö käyttää peruselintoimintoihin. Eli vaikka fyysisen aktiivisuuden määrässä ei tapahtuisi muutosta, psykoosilääkityksen aikana energiankulutus on pienempi kuin normaalisti ja sen takia syömistä on vähennettävä ettei paino nouse.

Olantsapiini ja klotsapiini ovat pahimmat. 

Vierailija
46/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor, paino nousi 20 kg yli,  mielialaan ja unettomuuteen ei auttanut. Nälkä koko ajan oli, verenpainetauti iski

siinä myös.

Lopetin sen ketin käytön,

laihduin, enkä tarvinnut verenpainelääkettä enää

Kuinka lyhyessä ajassa nousi 20 kiloa?

Kuinka nopeasti ja helposti kilot tippuivat?  Vastaan:

2 kk 20 kg, lopetin ja menin kävelylle rauhalliseen aikaan aamu 5-6 aikaan, 6 kk kesti painon pudotus

ketin lopetuksen jälkeen.

Jessus sentään 😮 mua ahdistaa jo 5 kilon painonnousu kun en mahdu vaatteisiin ja juoksu kuormittaa enemmän, jalat kipeytyy.

Puhuitko asiasta lääkärin kanssa?

Tuntuu, että mua ei oikein oteta tosissaan tän paino asian kanssa, mulle olis tärkeää saada pitää mun fysiikka ja ilo ja keveys liikunnassa.

Vierailija
47/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabeteslääkkeet, mielenterveyslääkkeet, ehkäisypilllerit, nämä varmaan ne tunnetuimmat. 

Minua diabeteslääkkeet ovat laihduttaneet selvästi, samoin ssri-lääke. En lihonut myöskään silloin kun söin e-pillereitä, vasta paaaaaljon vanhempana, kun en enää pillereitä tarvinnut.

Vierailija
48/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja tyroksiinilääkitys aiheuttaa painonnousua. Painonnousu ei aina ole pelkkää rasvaa, vaan siihen voi liittyä nestekertymiä (turvotusta) kasvoissa, silmäluomissa ja säärissä. Painonnousun lisäksi tyypillisiä oireita ovat väsymys, palelu, ummetus ja aloitekyvyttömyys.

Ei tyroksiini aiheuta painonnousua. Voi laihduttaa ennemminkin.

Nyt sinä et tiedä kaikkea. Jos ajattelet niin, että jotkut voivat vajaatoiminnassa laihtua ja liiketoiminnassa lihoa ja tämän tiedetään olevan oikea ilmiö, että oireet ovat "virallisia" oireita päinvastaiset. Silloin tiedetään myös se, että thyroxin voi myös lihottaa. 

Totta kai osa lihoo tyroksiinin aikana, mutta se ei johdu tyroksiinista. Sama juttu kuin että jotkut lihoo e-pillereillä 20kg (tosin muutama kilo voi tulla nesteistä). Se on vaan sattumaa tai lumevaikutusta.

Vierailija
49/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic ei ainakaan lihota

Vierailija
50/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diabeteslääkeet kylläkin nimenomaan laihduttavat. Sitähän se ozempic on myös.

Vierailija
51/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
52/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kortisoni käytössä kolme vuotta. Voi olla, että olen lihonnut 2-3 kg, mutta merkittävää painonnousua ei ole ilmennyt. Olen turvonnut varsinkin kasvoista. Jotkut samaa lääkettä käyttävät kertovat lihonneensa enemmän. 

Vierailija
53/53 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munan puute

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi