Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Graniittipuolue

Vierailija
28.02.2026 |

Oletteko tutustuneet puolueeseen ja sen ohjelmaan? Mitä mieltä olette? 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kannattamassa eilen, aivan mahtava ohjelma heillä! Muutenkin katan jutut somessa on ollut hyviä jo pitkään, hyvä että tämä etenee. Juurikin tuo, että yhteiskunta on yksilöä varten eikä toisinpäin. Ja luonto kolmantena aiheena, ja nämä pitää saada tasapainoon keskenään! Maailman tulee olla hyvä myös vaikeissa tilanteissa oleville, jotta saavat voimavaroja nousta suosta. Ja demareihin erotuksena, kyse ei ole vain rahan syytämisestä vaan rakenteiden muutoksissa! Sosiaalirahan jakaminen on vain huonojen käytäntöjen kompensointia, sillä ei köyhyyttä, sairautta ja muita haasteita poisteta. Se lähtee rakenteista ja palvelujen tarjonnasta.

Vierailija
42/53 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

De Gröna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs nyt taas? 

Surullisena joudun ilmoittamaan, että olen tänään 29.3. eronnut Suomen Graniittipuolue ry:n jäsenyydestä, yhdistyksen hallituksesta ja hallituksen puheenjohtajan tehtävästä.

Keskeinen syy on vakava luottamuspula, joka syntyi ydinryhmän sisällä. Koska kyse on puolueeksi rekisteröityvästä yhdistyksestä, ja olen itse ollut yhdistyksen keskeinen keulahahmo, koen velvollisuudekseni avata edes hieman niitä vakavia syitä, joista johtuen olen päätynyt tähän äärimmäiseen päätökseen. 

Erityisesti he, jotka ovat näkemyksiäni kannattaneet ja tukeneet yhdistyksemme pääsyä puoluerekisteriin, ansaitsevat ymmärrettävän selityksen, ja se minulla on myös oikeus kannattajille antaa.

Pian sen jälkeen, kun saimme kerättyä vaadittavat kannattajailmoitukset puolueeksi rekisteröitymistä varten, ydinryhmästä tuli yllättävä puheenjohtajaa, eli minua vastaan kohdistunut hyökkäys, minkä seurauksena nelihenkinen hallitus jakautui kahtia. Erinäisten käänteiden jälkeen hallitus jätettiin vajaalukuiseksi, vailla kykyä tehdä laillisia päätöksiä. Toimintaympäristö muuttui monin tavoin niin hankalaksi ja ahdistavaksi, että katsoin lopulta tarpeelliseksi asettaa oman hyvinvointini kaiken muun edelle.

Uusien puolueiden syntymisessä juuri tämä kriittinen alkuvaihe on haavoittuvin ja herkin kohta toiminnan jatkuvuuden ja alkuperäisen toiminta-ajatuksen turvaamisen näkökulmasta. Koen, ettei ole mieltä yrittää ajaa poliittista sanomaa yhteisöllisyyden merkityksestä, jos puolueen ydinryhmässä vallitsee luottamuspula, eikä se kykene yllättäen jakamaan enää yhteisiä arvoja ja periaatteita, eikä toimimaan niiden puolesta.

Puolueen perustamispäätöksen alullepanijana tein valtavan työn puolueohjelman rakentamisessa ja somejulkaisujen kirjoittamisessa. Vastuullani oli myös puolueen perustamiseen liittyvien kustannusten hoitaminen väliaikaisesti omista palkkatuloistani. 

Pettymys on panostuksen ja tulevaan toimintaan liittyneiden toiveiden jälkeen tietysti valtava, mutta kenties kaikki työ ei kuitenkaan ole mennyt hukkaan. En tiedä miten Graniitin nyt käy, mutta toivon että ne ajatukset ja uutta luotaavat visiot, joita olen tuonut täällä somessakin näkyvästi esiin, kantavat jollakin tavalla hedelmää tulevissa vaaleissa ja muiden puolueiden näkemyksissä. 

Kiitän koko sydämestäni kaikkia teitä, jotka olette kannattaneet näkemyksiäni ja olen syvästi pahoillani, jos olen tuottanut teille pettymyksen. Lisäksi haluan kiittää SGP:n varapuheenjohtaja Jani Somppia tuesta ja lojaalisuudesta näiden todella haasteellisten viikkojen aikana. 

Nyt keskityn uusimman kirjani viimeistelyyn ja Sipoon tilani kevättöihin. Puolueen kivijalka ei sittenkään ollut graniittinen, mutta täällä kotipuolessa niin hirsitalo kuin oma elämäkin seisoo edelleen tukevalla kivijalalla.

Lähde: Katariina Sourin FB

Vierailija
44/53 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksessa oli neljä jäsentä, mitkä olivat jakolinjat siis? 

Vierailija
45/53 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueen sivuilla on vaan kolme jäsentä.

Aika tussahdus tuli tästäkin puolueesta.

Vierailija
46/53 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Metsälintu muistaakseni oli myös puoluetta perustamassa, hän ainakin puuttuu hallituksen nimistä.

Vierailija
47/53 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin ilkeää tekstiä? 

Vierailija
48/53 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ilkeää tekstiä?
Aika jännä, ettei mikään lehti ole tätä julkaissut.

Vai onko tämä edes uutinen, puolue otti ja kuoli, ennenkuinehdittiin edes rekisteröidä puolueeksi.

Vierailija
49/53 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksessa oli neljä jäsentä, mitkä olivat jakolinjat siis? 

Kelle Kata jakaa jos puolue pärjää? Revittääkö revaa lehdessä jälleen ja missä lehdessä? Paljon on mielenkiintoisia kysymyksiä.

Vierailija
50/53 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteystiedoissa 2 nimeä. Maiju Palinin nimeä ei enää ole. Eikä Pahkisen.

Vierailija
51/53 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ultraoikeistopolitiikkaa, tällä kertaa yhteisöllisyyteen verhottuna. Opiskelijat soluihin, vanhukset jonkun hoidettavaksi, jolla siihen sattumalta on kykyä ja halua, ja kalliin lääketieteen tilalle halpaa huuhaata.

Vierailija
52/53 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän tuossa kiss -maalauksessa on naisella possun kärsä? Söpöhän se kärsä on, mutta sopii enemmin possun omaan päähän.

Vierailija
53/53 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteystiedoissa 2 nimeä. Maiju Palinin nimeä ei enää ole. Eikä Pahkisen.

No siinä ne jonkun kysymät jakolinjat sit tais ollaki?

Olis nyt pj potkinut änkyröijät pellolle ja uutta verta koneeseen, sen sijaan, että itse erosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän