Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työpaikka todella sellainen paikka...

Vierailija
28.02.2026 |

Jossa on pakko esittää jotain muuta kuin itseään?

Et saa rehellisesti olla oma itsesi, etkä saa sanoa mielipiteitäsi, jotka voidaan tulkita vaikkapa rasismiksi, sovinismiksi, syrjinnäksi tai joksikin kiihottamiseksi.

Onko valtaosa kahvihuoneistakin sellaisia, että niissä vain hymyillään ja mielistellään ja puolletaan toisten puheita, eikä uskalleta sanoa raatorehellisesti mitään, jatkuvaa hampaiden yhteen puremista ja näyttelyä?

T vaikea keksiä sairaanpaan ja epäaidompaa maailmaa?

Kommentit (16)

1/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainaki vedän menemään ihan omana hulluna ittenäni töissäkin 😄

Vierailija
2/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siellä töissä pitää osata asiallisesti käyttäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä sanot voidaan käyttää sinua vastaan. Miljonääri voi sanoa mitä ajattelee, vähäosainen voi sanoa vain rakastan kaikkia niin että sattuu.

Vierailija
4/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää ne rasistiset mielipiteet ihan itellään. Töissä tehdään töitä, ei se ole mikään itsensätoteuttamisen näyttämö.

Vierailija
5/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen tapa on ettei töissä puhuta kovin syvällisesti politiikasta, uskonnosta ym.muista henkilökohtaisista asioista. Töissä ollaan tekemässä töitä, satunnaisia ihmisiä yhdistää vain se työpaikka.

Vierailija
6/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kehtaa nykyisessä työpaikassani olla sellainen kun olen. 

Vierailija
7/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on ollut yli 10 vuotta samassa työpaikassa samojen ihmisten keskuudessa niin kyllä siinä saa olla oma itsensä. Toki kaikkea ei sanotakaan pomon kuullen...

Vierailija
8/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on työhönsä turtuneita alan ammattilaisia. Mustaahuumoria ja rajua ryyppäämistä. Mölyt pidetään mahassa ja asialliset työt hoidetaan mutta muutoin ollaan kuin ellun kanat.

Vierailija
9/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka ei ole se tila, jonne tullaan ilmaisemaan omaa olemassaoloa. Se on paikka, jossa tehdään töitä ja suhtaudutaan lajitovereihin asiallisesti. Mielipiteet eivät kuulu työpaikalle.

Vierailija
10/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naisena töissä paikassa, jossa suurinosa muista on nuoria hyväkroppaisia miehiä. En todellakaan voi päästellä suustani kaikkea mitä mieleen tulee tai tarttua jokaiseen nättiin dimex-pakaraan tai tulis potkut ja syyte seksuaalisesta häirinnästä.

Vierailija
11/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Siksi olen mieluummin työtön.

Vierailija
12/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen työlle se aiheuttaa näppylöitä joten pysyn visusti erossa.

Vierailija
13/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on ollut yli 10 vuotta samassa työpaikassa samojen ihmisten keskuudessa niin kyllä siinä saa olla oma itsensä. Toki kaikkea ei sanotakaan pomon kuullen...

Toisten työkavereiden kanssa synkkaa enemmän mutta yleisesti tuntee vain sen työpersoonan työkaverista.

-15v samassa paikassa

Vierailija
14/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me jaetaan töissä keskenään kaikki asiat intiimivaivoista lähtien. :D 

Vierailija
15/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käydään siksi, että siitä saadaan palkkaa. Ei siellä tarvitse teeskennellä olevansa joku muu, mutta pitää osata käyttäytyä asiallisesti. Jos sun luonne ei vaan mitenkään sovi siihen työhön missä olet, se ei ole työpaikan vika, vaan sun oman alavalinnan syy. Jos olet rasisti, älä pyri vokkiin töihin. Jos inhoat työttömiä, älä mene työkkäriin töihin. Jos vihaat eläimiä, älä opiskele eläinlääkäriksi. Jos sinua inhottaa koskea toisten ihmisten päihin, älä ryhdy parturikampaajaksi. Jos et kestä ihmisiä, älä mene kaupan kassalle töihin. En ymmärrä miksi niin monet väen väkisin tukkivat itsensä töihin joihin eivät luonteeltaan ja elämänarvoineen sovellu. En minäkään mene turkistarhalle töihin, koska en hyväksy sitä. Vaikka pakko on töissä olla että saa rahaa elämiseen, on siinäkin joku raja, ja siihen voi itse vaikuttaa ettei joudu tilanteeseen jossa ainoa vaihtoehto olisi juuri se mihin ei ole soveltuva.

Vierailija
16/16 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi jossain työpaikan kahvihuoneessa sanoa yhtään mitään raatorehellisesti, niin että se loukkaa niitä muita ihmisiä? Ne sun työkaverit ei kuitenkaan ole sun ystäviä tai sukulaisia, ne ei kuulu sun lähipiiriin jossa ehkä voisit möläytellä raatorehellisiä mielipiteitäsi. Kun työpaikalla ollaan kymmeniä tunteja täysin vieraiden ihmisten kanssa, pitää osata olla asiallinen. Ei tarvitse hymistellä ja myötäillä ketään, vaan olla neutraali. Mihinkään ääripäihin ei kannata mennä kun joutuu olemaan asiallisissa väleissä täysin randomien ihmisten kanssa joiden elämästä ja arvoista et tiedä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi