Onko sinulla ruokakaapissa esim. tahinia, seesamiöljyä, misoa, currytahnaa, kookosmaitoa jne ei-niin-perus ruokatarvikkeita?
Teetkö usein jotain esim. somesta inspiraation saanutta ruokaa? Esim. instagram on tällaisten taivas, löytää ties mitä kokeilemisen arvoisia reseptejä joista ei ole ennen kuullutkaan!
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä löytyy noitakin kaapista.
Noitakin löytyy kaapistasi? Aika hurjaa.😂
Kookosmaitoa löytyy aina kaapista. Lasken sen ihan perus elintarvikkeeksi siinä missä tomaattimurskankin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kenellekin on "perus".
Joillekin perus voi olla vaikka maizena, ruokakerma, lihaliemikuutio ja jauhelihamauste. Mun kaapeista ei taas löydy noita.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei oo mitään noista, teen vain tuttuja ja turvallisia ruokia 😅
Käytätkö mitään esim. balsamicoa vai kerta kaikkiaan vain suolaa ja pippuria :D
En tykkää Balsamicon mausta. Lisäksi peittää tuoreiden elintarvikkeiden omaa makua. Varmaan italiassa käyttökelpoinen, kun tekee ruokaa haiskahtavasta jauhelihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kenellekin on "perus".
Joillekin perus voi olla vaikka maizena, ruokakerma, lihaliemikuutio ja jauhelihamauste. Mun kaapeista ei taas löydy noita.
Kaikkea noistakin on. Plus otsikon tuotteet, hernari ja nötkötti.
Löytyy aikalailla kaikkia noita. Yleensä menee niin, että kumppani on löytänyt ig:stä tai jostain muualta jonkun häntä kiinnostavan reseptin ja minä sitten teen sen mukaan tai vähän muokkaan sitä. Meillä menee sillain hyvin, että hän tykkää syödä ja minä tykkään laittaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää Balsamicon mausta. Lisäksi peittää tuoreiden elintarvikkeiden omaa makua. Varmaan italiassa käyttökelpoinen, kun tekee ruokaa haiskahtavasta jauhelihasta.
Balsamicoa käytetään esim. ranskalaiseen varsiselleripiiraasen, samoin juuri törmäsin reseptiin johon tuli salottisipulia ja/tai endiiviä tuon varsiselleripaistoksen tapaan. Ei tietoakaan haiskahtavasta jauhelihasta.
On. Tykkään laittaa eri maiden keittiöiden ruokia. Eri Aasian maat, Välimeren alueen maat, Meksiko jne. Välillä toki perinteistä suomalaista tai vaikka bratwurstia ja hapankaalia.
Liemikuutiot ovat oikeastaan suolaa, ja sitä suolaa syö suomalaiset muutenkin liikaa, miehet lähes tuplasti suositusta enemmän. Se on melkinen sydäntautiriskin kohottaja.
Kannattaa opetella maustamaan muilla mausteilla ruokansa.
Vierailija kirjoitti:
Kookosmaitoa löytyy aina kaapista. Lasken sen ihan perus elintarvikkeeksi siinä missä tomaattimurskankin.
En käytä koskaan kookosmaitoa, koska en tykkää sen mausta. Kookoksiakaan ei saa täällä Suomessa suoraan puusta.
Siinä vaiheessa aloin inhota kookoksen makua kun puoliso osti kookosrasvaa ja moni ruoka alkoi maistua kookokselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Balsamicoa käytetään esim. ranskalaiseen varsiselleripiiraasen, samoin juuri törmäsin reseptiin johon tuli salottisipulia ja/tai endiiviä tuon varsiselleripaistoksen tapaan. Ei tietoakaan haiskahtavasta jauhelihasta.
Joillain on tuo kummallinen harhaluulo, että mausteilla yritetään peitellä pilaantuneiden raaka-aineiden makua :D
On kaikkia noita paitsi misoa. Kotivarani on muutenkin laaja, asun yksin ja tykkään kokkailla vapaa-aikana vaikka muuten kotityöt eivät juuri innosta. Toisinaan on kiva kokeilla eksoottisempia makuja, erilaiset mausteet ja yrtit ovat hyviä tuomisia matkoilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Jos tarvitsen johonkin ruokaan esim. kookosmaitoa, niin ostan sitä. En pidä mitään eksoottisten elintarvikkeiden varastoa kotona.
Mulla on kun yleensä noista jää yli. Tosin joudun ostamaan uudet jos vielä joskus aion kokata tuollaisista jotain kun ovat niin vanhoja. Kantapään kautta opittu tämäkin ettei kannata hurahtaa noihin itselle hankaliin aineisiin.
Jos tarvin noita tahnoja niin teen ne itse.
Kaikkia noita muita on, paitsi kookosmaitoa, koska muu perhe ei tykkää siitä. Tykkään kokkaamisesta ja usein tulee himo oikein umamiseen ja tuliseen ruokaan. Välillä toki meillä syödään makaronilaatikkoa tai pinaattilettuja, mutta usein jotain muuta. Tykkään aasialaistyyppisen ruuan lisäksi kovasti italialaisesta ja kreikkalaisesta ruoasta. Mies oli opiskeluaikana vaihdossa espanjassa ja kokkaa usein sieltä reseptipankkiin tarttuneita ruokia.
No otsikossa mainituista on tällä hetkellä seesamiöljyä. Misotahna loppui eilen. Kyllä mulla tuolla on purkki jos toinen erilaisia tahnoja ja maustekastikkeita, mutta somesta en katso ruokaideoita kun en ole somessa.
Vierailija kirjoitti:
Liemikuutiot ovat oikeastaan suolaa, ja sitä suolaa syö suomalaiset muutenkin liikaa, miehet lähes tuplasti suositusta enemmän. Se on melkinen sydäntautiriskin kohottaja.
Kannattaa opetella maustamaan muilla mausteilla ruokansa.
Suolahullulla kesti yllättävän kauan tulla tuputtamaan paskanmakuista ruokaansa.
Ei, vain suolaa jota laitan aamupuuroon. Muuten syön pelkästään valmiseineksiä.