Mitä suomalaista ostit tänään?
Firmoja kaatuu hurjaa tahtia ja työpaikat menee alta. Siksi halusin aloittaa ketjun, jossa kerrotaan mitä suomalaista ostit tänään. Jos löytäisi uusia kotimaisia tuotteita ja auttaisi pelastamaan työpaikkoja. Voi myös kysyä jos etsii jotain kotimaista tuotetta.
Aloitan: Lactoline puhdistusainetta, LH-Beautyn hoitoaineen, Dagsmarkin kotimaista kissanruokaa.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
K-Marketissa kävin. Ostan niin paljon kotimaista kuin vain voin.
Niin mitä muuta kun voin? Oivariinikin on suomalaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Billua
Pilu 50?
Mikä teitä oikeesti vaivaa? Incel?
Joo, ostin riisiä, banaania ja kahvia. Valitettavasti täällä suomessa ei noita tuotteita kasvateta.
Vierailija kirjoitti:
Harmittelin kun luin, että Suomen Sokeri Oy lopettanee osan sokerivalmituksista Suomessa (pala-, rae- ja tomusokeri). Jos kaupassa joku suomalainen tuote maksaa jotain kymmeniä senttejä tai arvokkaampi muutaman euron enemmän kuin ulkomainen, niin pitkällä tähtäimellä tulee kyllä kaikille suomalaisille kalliiksi se, jos ihmiset ostavat vain niitä halvempia ulkomaisia tuotteita, eikä täällä enää riitä työpaikkoja.
Itse ostin tänään Blank& kasvoöljyä.
Olen ostanut 25 vuotisen elämäni aikana vaan kerran sokeria. Eikun muuten mun äiti osti sen mulle kun muutin omilleni 18 talvisena. Vieläkin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Billua
Pilu 50?
Mikä teitä oikeesti vaivaa? Incel?
Woke Persu
Vierailija kirjoitti:
Fat Lizardin Espoo Original oluita💪
Espoo pysyisi pystyssä vaikka muu Suomi kaatuisi.
Ostin suomalaista suunnittelua olevat kengät (Piqant), jossa on Suomessa kehitetty pitopohja. Valmistus kylläkin Portugalissa. Vaikuttivat erittäin laadukkailta sovitettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Happy Joe 0% siideriä
Tuoko muka suomalaista? No ainakin olet kuivilla vaikka ryyppääminen se vasta kannattavaa valtion näkökulmasta onkin. Me kotimaisen oluen ostajat ollaan sankareita.
Olen köyhä, mutta ostan silti paljon suomalaista. Olen tehnyt aina niin, jotta edes joillekin on duunia. En tosin osta juuri muuta kuin ruokaa ja pesuaineita. Vaatteet kirppiksiltä.
Suomalaisia löytyy myös halvalla, kuten Pirkka, Kotimaista. Monia shampoita, dödöjä, saippuoita löytyy halvalla kotimaisilta merkeiltä.
Hälyllä töihin suoraan aamukahvilla, joten en ehtinyt tehdä eväitä. Niinpä ostin Kokkikartanon tomaatti-vuohenjuustopastan, oli muuten hyvää.
Suomikki.fi listaa varmasti suomivalmistusmuotia. Ommellisen vaatetta oon ostanut, tykkään.
Halusi vaan jutella varmaan sitten. -sama