Olen 60 v nainen ja neuvon teitä nuoria
On turha säästää ja murehtia vanhuudesta. Nauttikaa, matkustella maailmalla, bilettäkää, nussikaa ihanien miesten kanssa. Turhinta on alkaa säästää vanhuuteen. Kaikki eivät sinne asti edes elä.
Kommentit (53)
Olen 68v. Olen tehnyt kaikkea tuota, mitä ap kehoitti. Silti minulla on omakotitalo rantatontilla, pari sijoitusasuntoa, mökki, uusi auto ja aika paljon omaisuutta ja sijoituksia ja neuvon kuitenkin säästämään sen verran, ettei koirat kintuille kuse. Taloudellinen riippumattomuus tuo vapauden. Jääpähän sitten vielä lapsillekin perintöä.
En tiedä kannattaako neuvoja jaella, jos kukaan ei niitä ole pyytänyt.
Oletkos sinä vanha nainen hunningolla?
On todella fiksua kuunnella anonyymien kirjoittajien mielipiteitä - riippumatta siitä mitä ne sanoo, tai miten se omaan elämään vaikuttaa.
Tällä palstalla kirjoittaa pelkät nerot.
Ei ainakaan elä kauaa vanhana jollei ole säästänyt yhtään.
Itse tiedän kolmikymppisiä naisia, joiden mummot on todellakin neuvoneet heitä panemaan niin paljon kuin sielu sietää. Omat mummoni ei, koska eivät ole sellaisia tai ajattele niin, mutta kyllä minä tiedän, että toisenlaisiakin mummoja on!
Onkohan noiden neuvojien erilaisuudesta tehtävissä minkään-/ jonkinlaista profilointia sosioekonomisen aseman ja koulutuksen suhteen?
Sitten esim. alkavan alzheimerin oireisiin kuuluvat rivot ja yliseksuaaliset puheet (ja teot). Kolmekymppisten isoäidit ovat hyvinkin 'dementiaiässä', jos sellainen on tullakseen.
Minulta päinvastaiset neuvot, nauttikaa elämästä ja säästäkää samalla, rahaa tarvitsee vanhanakin ja silloin sitä on enää vaikea kerätä. Elämästä nauttiminen ei ole sama asia kuin rahan kuluttaminen. Kaikki eivät nauti monista miehistä, toiset löytää rakkaimpansa jo nuorena, ihmiset, kun on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Haisooko etupylly pyypyy, hyhhyh pahalle?
Mene lääkäriin.
Ap on joku viinaa raakana juova pulitäti. 😄
Ei uskois että aikuset kirjottelee tällasia. Äkkiä kotiin toimistotöistä kirjottelemaan pissakakkajuttuja. Suomen kerma al'a vauvapalsta
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kannattaako neuvoja jaella, jos kukaan ei niitä ole pyytänyt.
Ilmeisesti kiinnosti kuitenkin kun ketjun avasit?
Suomessa on terveydenhuolto ja ei kai kukaan sitä varten säästä? Vakuutuksetkin on keksitty, jos sairauksia pelkää. Loppujen lopuksi vanhaksi eläminen ei ole nuorilla edes tavoitteena.