Reserviläisiä kehotetaan ostamaan omia varusteita kuten aseet.
Kommentit (59)
Juu, käväisen ensin poliisilta ostoluvan hakemassa rynnäkkökivääriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja varustautuminen :D
Mitä sille Nato-jäsenyyden tarjoamalle suojalle tapahtui?
Ollaan reiluja ja maksetaan vain jäsenyydestä ilman tukea. Ollaan nääs sen verta reiluja kavereita.
No me suomalaiset ollaan niin reiluja, että lähdetään tarvittaessa puolustamaan muitakin, niin ei tarvii niissä maissa olla asevelvollisuutta.
Mistä semmosen aseen saa. Ei tämä maa ole mikään Amerikka jossa jokaisen kadunkulman marketti ja huoltoasema myy kassan alt vähän käytettyjä rynkkyjä. Sitten tarvittaisiin vielä se aseenkantolupa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja varustautuminen :D
Mitä sille Nato-jäsenyyden tarjoamalle suojalle tapahtui?
Sama kuin demarien vappusataselle.
Hyvä pimeännäkölaite jo oman turvallisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti löytyy fanaatikkoja jotka ostaa itselleen kaikki varusteet viimeisen päälle. Suurin osa ei kuitenkaan osta eikä tuo mitään.
Kyllä mä kunnon aluskerrastot olen ostanut. Ja kunnon HANSKAT. Armeijan hanskat ihan pelleilyä, ihan jo kertausharjoituksia varten ostanut paremmat hanskat ja pitääpä ostaa lisää. En halua saada paleltumia, en jätä sen varaan että kyllä valtio hoitaa mulle kaiken. Paljonhan sieltä kyllä tulee hyvää tavaraa, mutta heikkoihin kohtiin kannattaa itse varautua.
Taitaa sun heikoin kohta olla päänuppisi.
Vierailija kirjoitti:
En ole reserviläinen, mutta minulla on nuo kaikki. Tosin ei näin vanhoja mummoja sotaan oteta mukaan.
Kyllähän Lotat jotain teki. Eli sellaisiin hommiin luulisi sinunkin pääsevän. Ja onhan nytkin naisille jotain kursseja aiheesta sotaan varautumisesta. Lähde sellaiseen jos haluat.
Mistä ohjuksia voi ostaa yydinkärjellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti löytyy fanaatikkoja jotka ostaa itselleen kaikki varusteet viimeisen päälle. Suurin osa ei kuitenkaan osta eikä tuo mitään.
Kyllä mä kunnon aluskerrastot olen ostanut. Ja kunnon HANSKAT. Armeijan hanskat ihan pelleilyä, ihan jo kertausharjoituksia varten ostanut paremmat hanskat ja pitääpä ostaa lisää. En halua saada paleltumia, en jätä sen varaan että kyllä valtio hoitaa mulle kaiken. Paljonhan sieltä kyllä tulee hyvää tavaraa, mutta heikkoihin kohtiin kannattaa itse varautua.
Taitaa sun heikoin kohta olla päänuppisi.
"Heikkonuppiset" siellä sinuakin sitten puolustaa kun "viisaat" pakenee käpykaartiin? Viisastako olisi että antaa vaan Venäjän vallata maa, sekö sun pointtisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole reserviläinen, mutta minulla on nuo kaikki. Tosin ei näin vanhoja mummoja sotaan oteta mukaan.
Kyllähän Lotat jotain teki. Eli sellaisiin hommiin luulisi sinunkin pääsevän. Ja onhan nytkin naisille jotain kursseja aiheesta sotaan varautumisesta. Lähde sellaiseen jos haluat.
Niitä kursseja pitävät vissiin kokemusasiantuntijat?
Vierailija kirjoitti:
Heh mistä löytyy natopatit minun suusta ladattavaan muskettiin?ja mustaruutia kaipaisin.
Lumikki ja 7 muskettisoturia.
Ukkini oli piilottanut sodan jälkeen kranaatteja muutaman ainoastaan, mutta asuurempi mysteeri on pikakivääri, ja panoksia. Tarina eli pienessä piirissä epämääräisenä huhuna eikä siihen kukaan uskonut. Jäämistöstä löytyi tyhjä tykistön kranaatti laatikko ja toinenkin, tyhjänä. Silloin hautautui koko tarina. Vuosien kuluttua tästä löytyi sattumalta osiin purettuna pikakivääri ja panoksia. Toimintakuntoisina. Testatttiin ja toimi. Se siitä. Eipä sillä ole käyttöä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka multa ja naisia varten mulla on housuissa pehmeäkärkinen kuularuisku.
Mulle kun oli jostain jäänyt käsitys, ettei rynkkyä saa ostaa kotiin, mutta ei kun lupa-anomusta vetämään? Vai laittomasti ostaa jotain Ukrainan tuontia?
Eikö valtio voisi lunastaa nuo kuolinpesien luvattomat aseet ja jakaa niitä tarvitseville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka multa ja naisia varten mulla on housuissa pehmeäkärkinen kuularuisku.
Taitaa olla sen verran pehmeä, että naisilla ole mitään käyttöä sille?
Vierailija kirjoitti:
Rynchesterin kyllä saa valtiolta, mutta jokin sopiva sidearm, kuten 9mm pistooli olisi hyvä olla.
Rynkyn voi heittää samantien suohon, koska se hidastaa droonilta pakenemista.
9mm on näppärä apu, kun suolet on pellolla eikä apu ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kun oli jostain jäänyt käsitys, ettei rynkkyä saa ostaa kotiin, mutta ei kun lupa-anomusta vetämään? Vai laittomasti ostaa jotain Ukrainan tuontia?
Olisin kyllä aikoinaan ostanut , hinta pyyntö rynkystä 4000 markkaa, eivät pärkele myyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä kursseja pitävät vissiin kokemusasiantuntijat?
Naisten Valmiusliitto. Ja MPK. Nuo muistaakseni järjestää. Naiset ilmoittautukaa vaan mukaan jos kiinnostaa!