Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?

Vierailija
26.02.2026 |

Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen. 

Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja. 

Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. 

Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua. 

En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä. 

Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa. 

Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne. 

Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella. 

Kommentit (911)

Vierailija
821/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille transeille:

1. Translaki ei ole ihmisoikeus.

2. Transsukupuolisuuskokemus on aina mielenterveyshäiriö.

3. Odottakaahan, luonnonvastainen vallankumouksenne tullaan vielä lopettamaan!

Jännä, et transihmisten asioita ajetaan aktiivisesti, kun asenteet ovat tällaisia...

Vierailija
822/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...niinkuin aloittaja sanoo,hän on tavallinen ihminen,eikä halua tehdä numeroa itsestään,ja näinhän se on .mä ainakin suhtaudun mun homo-lesbokavereihin ajattelematta että he on jollain tapaa poikkeavia.ehkä just siksi,kun he eivät korosta homouttaan millään tapaa."

Niin, ei sinne kulkueisiin ole kenenkään pakko mennä. Mun puolesta saavat ilakoida he, jotka kokevat sen asiakseen. Ei ole minulta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seta ja Pride ovat nykyään seksuaalivähemmistöjen vastaisia, koska ne painostavat lesboja sukupuolisuhteisiin biologisten miesten (transnaisten) kanssa. Tämä on pakkoehetyttämistä jos joku. Poliitikot, jotka tukevat tällaista touhua pisteiden keruun vuoksi ottamatta asoista selvää, ovat sääittäviä idootteja.

Setan voisi lakkauttaa

Ainakin Seta ry:lle veronmaksajien antama tuki pitäisi lakkauttaa.

Vierailija
824/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni löytää sieltä apu ja tukea ja tietoa. Seta kerää rahaa itselleen tPride on kurjuus, jonka takana on tärkeä viesti. Joissain maassa Pride:en osallistuminen voi viedä vankilaan. Niissä maissa se on vielä tärkeämpi, kuin Suomessa. Ja jännä ettei seksuaalinen tasa-arvo käy kaikille. 

Mikä tasa arvo. Miksi sinun pitää julistas että olet erilainen ?

Vierailija
825/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni löytää sieltä apu ja tukea ja tietoa. Seta kerää rahaa itselleen tPride on kurjuus, jonka takana on tärkeä viesti. Joissain maassa Pride:en osallistuminen voi viedä vankilaan. Niissä maissa se on vielä tärkeämpi, kuin Suomessa. Ja jännä ettei seksuaalinen tasa-arvo käy kaikille. 

Mikä tasa arvo. Miksi sinun pitää julistas että olet erilainen ?

Missä olit äidinkielen tunnit?

Vierailija
826/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällistyttävintä nykyisessä LGBT-toiminnassa on se, miten vähän se liittyy homoihin tai lesboihin. Homoseksuaalisille ihmisille ei ole käytännössä mitään omia juttuja ja sellaisten ehdottamistakin pidettäisiin syrjivänä, mutta annas olla, kun olet heteroseksuaali, joka pukeutuu hieman androgyynisti ja identifioituu erikoisiin uuspronomineihin, niin johan löytyy juuri sinulle suunnattua pippaloa ja sponsorirahaa. 

LGBTQ on nykyään hyvin pitkälle vain TQ, ja ihmiset näiden kirjainten takana ovat usein heteroja. Perinteisestä homoliikkeestä, joka saavutti oikeasti hyviä ja tärkeitä asioita, ei ole jäljellä mitään.

Vierailija
827/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille transeille:

"Vaikka translaki nähdään ihmisoikeutena, aiheesta käydään politiikassa arvokeskustelua, ja jotkut tahot ovat arvostelleet helpotettua prosessia, kuten itsemäärittelyyn perustuvaa sukupuolen vaihtamista. Silti kansainvälinen oikeus ja järjestöt tukevat transihmisten itsemääräämisoikeutta ihmisoikeutena."

Suomen Uutiset

Kyse on siis ihmisoikeudesta. Tykkäait tai et.

Absoluuttiset ihmisoikeudet määritellään ainoastaan YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa. Kyseisen julistuksen 2. artiklassa on lueteltu yleisen syrjimättömyyskiellon alaiset asiat, esim. rasismi on siinä selkeästi kielletty. Kyseinen julistus kannattaa lukea myös alkuperäisellä eli englandin kielellä, joka löytyy hakusanalla "universal declaration of human rights". Tuossa 2. artiklassa käytetään sukupuolesta ilmaisua "sex", ei "gender". Englandin kielessä sex viittaa aina biologiaan. Transeja kutsutaan englandin kielellä ilmaisulla "trans gender people". Tuota gender-sanaa ei mainita kyseisessä julistuksessa, joten olet väärässä. Väärässä ovat myös kaikenkarvaiset transjärjestöt, joihin lainaamassasi uutisessa viitataan.

Vierailija
828/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun seksuaalienemmistöön ja ylpeilen sillä joka päivä. Pakotan muutkin palvomaan minua ja tekemään minusta maskotin itselleen oman paremmuutensa mainostamiseen.

Vai niin. Planeetallamme saisi näkyä ja kuulua vain valkoiset heteromiehet ja muut joutaisivat kellariin. 

Miksi pitäisi kuulua vain miehet? Mitä väri tähän asiaan liittyy? Nyt en ymmärrä ollenkaan, kyse on seksuaalisuudesta.

Vasemmistoa rasistisempaa sakkia saa kyllä tältä planeetalta etsimällä etsiä 

Silti vasemmisto itse ei tajua kuinka juuri he takertuvat ihmisrotuihin kiinni 

Vierailija
829/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Seliseli. Stevie Wonderkin näki, kuinka sä käynnistit paniikissa transsujen valkopesuohjelman.

"Yksittäiset" :DDD"

No, onko jollain todisteita siitä että kyse on yleisestä ongelmasta? Itse olen kuullut siitä valitettavan vain täällä. Ja se kuulostaa samalta "vaaralliset, aggressiiviset seksuaalivähemmistöt" propagandalta jota konservatiivit ovat suoltaneet vuosikymmeniä. 

Jenkeistä kopioitu "huoli".

Väitätkö, että transsujen ja vihervasemmiston mielestä transsunaiset eivät ole täysiä naisia makkarissa, pukkarissa ja naisten kilpaurheilussa? Laittaisitko linkkejä ja lausumia, jossa transsut, vihervassut ja transtoimijat toteavat niin?

Vierailija
830/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transleidi Mona Bling kuvittelee olevansa heteronainen:

"Olen voinut rauhassa hehkuttaa seksuaalista suuntautumistani, koska olen heteronainen."

https://motiivilehti.fi/lehti/artikkeli/kolumnisti-mona-bling-olen-kaik…

Homomiesten ja bimiesten kanssa treffeillä käyvä transidentifioituva mies ei ole heteronainen. Voisiko terveydenhuolto tsekata Monan lääkityksen.

Vierailija
831/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille transeille:

"Vaikka translaki nähdään ihmisoikeutena, aiheesta käydään politiikassa arvokeskustelua, ja jotkut tahot ovat arvostelleet helpotettua prosessia, kuten itsemäärittelyyn perustuvaa sukupuolen vaihtamista. Silti kansainvälinen oikeus ja järjestöt tukevat transihmisten itsemääräämisoikeutta ihmisoikeutena."

Suomen Uutiset

Hölön hölön. Mikään Suomea velvoittava ihmisoikeussopimus ei velvoita subjektiiviseen juridiseen sukupuoleen.

Kyseessä ei ole translaki, jos transius ei ole ehtona sukupuolitiedon vaihtamiselle. Ennen vaadittiin transprosessissa oleminen sukupuolitiedon vaihtamiselle, nyt kuka tahansa täysi-ikäinen kansalainen voi vaihtaa sukupuolitiedon ilmoitusasiana ilman transdiagnoosia tai aiettakaan transiutukseen.

Vierailija
832/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille transeille:

Suomen Uutiset

Nimeä ne Suomea velvoittavat ihmisoikeussopimukset, joissa subjektiivinen juridinen sukupuolitieto on määritelty ihmisoikeudeksi? Vaatimus transdiagnoosista vaihtamisen ehtona ei ole ihmisoikeuksien vastainen, kultaseni.

Vierailija
833/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seta ja Pride ovat nykyään seksuaalivähemmistöjen vastaisia, koska ne painostavat lesboja sukupuolisuhteisiin biologisten miesten (transnaisten) kanssa. Tämä on pakkoehetyttämistä jos joku. Poliitikot, jotka tukevat tällaista touhua pisteiden keruun vuoksi ottamatta asoista selvää, ovat sääittäviä idootteja.

Ketään ei saa painostaa seksiin kenenkään kanssa. Jos tällaista tapahtuu, pitää siitä tehdä rikosilmoitus.

Onko luetun ymmärtämisessäsi vikaa vai onko sinulla kognitiivisia rajoitteita? Juurihan tänne on linkattu esimerkiksi Sexpon turautus transsuista kieltäytymisen pahuudesta, Setan tarina miesten kanssa seksiä harrastavista lesboista ja transsuaktivistien turautuksia. Mona Bling uskoo olevansa heteronainen ja huijaa heteromiehiä deittipalveluissa. 

Jos transnainen on täysi nainen ja penis naisen sukupuolielin, niin mikä on hyväksyttävä syy olla pitämättä transnaista täytenä naisena? Transsut, vihervassut ja transtoimijat ovat luoneet sosiaalisen paineen ja yhteiskunnallisen ilmapiirin, jossa on paheksuttavaa olla näkemättä transnaisia täysinä naisina pukkarissa, makkarissa ja naisten kilpaurheilussa. Se on juuri sitä painostusta.

Vierailija
834/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille transeille:

Listanyymi iski taas! Siitäs saitte!

Hänestä voisi tehdä huoli-ilmoituksen. Ei taida voida ihan hyvin. 

Ad hominem -hyökkäys ja kaasuvalottamisesi ovat argumenttivirheitä. Keskustele ketjun aiheesta, älä muista keskustelijoista.

Vierailija
835/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Seliseli. Stevie Wonderkin näki, kuinka sä käynnistit paniikissa transsujen valkopesuohjelman.

"Yksittäiset" :DDD"

No, onko jollain todisteita siitä että kyse on yleisestä ongelmasta? Itse olen kuullut siitä valitettavan vain täällä. Ja se kuulostaa samalta "vaaralliset, aggressiiviset seksuaalivähemmistöt" propagandalta jota konservatiivit ovat suoltaneet vuosikymmeniä. 

Jenkeistä kopioitu "huoli".

Aivan. Huolen hokeminen on tapa nostaa omaa häntää vauvapalstan ketjussa. Joillekin se on identiteetin kannalta kaikki kaikessa.

Takaako Suomen laki naisille ja tytöille kullittomat intiimitilat, vessat, pukkarit ja pesutilat? Niinpä.

"Helsingin kaupungin uimahallien linjauksen mukaan jokainen asiakas saa määrittää itse, kumpaan pukuhuoneeseen haluaa mennä.
Emme kysele siitä, onko sukupuoli esimerkiksi juridisesti vaihdettu. Jos asiakas ottaa puheeksi ja kysyy, me neuvomme, mutta emme ota aktiivisesti asiaa puheeksi, kertoo Helsingin kaupungin liikuntapaikkapäällikkö Piritta Forsell.
Urheiluhallien uimahalleissa linjaus on sama. Toimialajohtaja Eija Holmalan mukaan jokainen pystyy itse valitsemaan itselleen oikean pukuhuoneen.
Emme me voi olettaa ihmisen sukupuolta. Asiakkaalla on totta kai oikeus valita. Jos prosessi on kesken ja mietityttää mihin menee, voi jutella henkilökunnan kanssa tai käyttää ryhmäpukuhuoneitamme, Holmala kertoo."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9163716

Vierailija
836/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen kolmekymppinen lesbonainen ja olen kokemut samanhenkisen seuran löytämisen vaikeaksi juurikin tästä syystä. Jokainen nainen jonka olen tavannut on ensitreffeillä alkanut puhumaan pridestä ja ihmetelleet miten joku ei osallistu sinne.

Vierailija
837/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transleidi Mona Bling kuvittelee olevansa heteronainen:

"Olen voinut rauhassa hehkuttaa seksuaalista suuntautumistani, koska olen heteronainen."

https://motiivilehti.fi/lehti/artikkeli/kolumnisti-mona-bling-olen-kaik…

Homomiesten ja bimiesten kanssa treffeillä käyvä transidentifioituva mies ei ole heteronainen. Voisiko terveydenhuolto tsekata Monan lääkityksen.

Ad hominem -hyökkäys ja kaasuvalottamisesi ovat argumenttivirheitä. 

Vierailija
838/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille transeille:

Jännä, et transihmisten asioita ajetaan aktiivisesti, kun asenteet ovat tällaisia...

Mikä ei pidä paikkaansa ja mitkä ihmisoikeudet transsuilta puuttuvat, jotka muilla on?

1. Subjektiivinen juridinen sukupuolitieto ei ole ihmisoikeus.

2. Terve ihminen ei uhkaa itsemurhalla, jos ei saa kehonmuokkauksia veronmaksajien piikkiin.

3. Ihmisoikeudet ovat aina neuvotteluasioita ja oikeudet voidaan myös ottaa pois.

Vierailija
839/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...niinkuin aloittaja sanoo,hän on tavallinen ihminen,eikä halua tehdä numeroa itsestään,ja näinhän se on .mä ainakin suhtaudun mun homo-lesbokavereihin ajattelematta että he on jollain tapaa poikkeavia.ehkä just siksi,kun he eivät korosta homouttaan millään tapaa."

Niin, ei sinne kulkueisiin ole kenenkään pakko mennä. Mun puolesta saavat ilakoida he, jotka kokevat sen asiakseen. Ei ole minulta pois.

Pride ei ole pelkkä kulkue, vaan siihen liittyy ulossulkevaa transsuaktivismia ja puoluepoliittisesti värittyneitä sidonnaisuuksia. Pride-transsujen vaatimukset ja tavoitteet ovat ristiriidassa naisten, lasten ja homoseksuaalien oikeuksien ja turvallisuuden kanssa. Valtamedia toimii transsuaktivismin/prideliikkeen kritiikittömänä äänitorvena. Yrityksiä ja viranomaisia painostetaan heittämään volttia ja alistumaan transsuaktivismin edessä.

Vierailija
840/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille transeille:

Suomen Uutiset

Absoluuttiset ihmisoikeudet määritellään ainoastaan YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa. Kyseisen julistuksen 2. artiklassa on lueteltu yleisen syrjimättömyyskiellon alaiset asiat,

Nyt löytyi kunnon naz zi ihmisoikeuksien valvojaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi