Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?

Vierailija
26.02.2026 |

Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen. 

Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja. 

Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. 

Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua. 

En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä. 

Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa. 

Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne. 

Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella. 

Kommentit (809)

Vierailija
781/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sä puhut taas aidanseipäästä kun muut puhuvat aidasta. Sinusta ei siis ole epäsopivaa vongata, groomata ja painostaa ihmisiä suuntautumisen vastaiseen seksiin transsun kanssa ja viljellä eheytysretoriikkaa homoseksuaaleille, koska on mahdollista antaa pakit? Mietipä nyt ite, mikä tässä on se ongelma."

Minä vain vastaan argumentteihin joita esitetään. Jos haluat väittää että ihmisiä painostetaan seksiin transhenkilöiden kanssa niin miksi sen sijaan puhut uimahalleista?

Puhutko sinä transsujen, Sexpon, Setan ja muiden transtoimijoiden edustajana, vai millä auktoriteetilla kiistät esitetyn näytön? Keskustelua ei käydä sun mielipiteistä, vaan yhteiskunnallisesta asennemaailmasta ja tiettyjen yhteisöjen sosiaalisesta ilmastosta, jossa tätä painostusta suuntautumisen vastaisten transsujen suuntaan tapahtuu. Ei siis ole kyse siitä, mitä sinä olet havainnut tai miten sinä toimit.

Ja se argumentti oli, että vihervassujen ja transsujen mukaan transsunainen on kohdattava täytenä naisena makkaria ja pukkaria myöten, joten uimahallien käytännöt linkittyvät oikein pätevästi aiheeseen.

Vierailija
782/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

""...ennakkoluuloisten tai halveksuvin perustein." Jokainen saa tietenkin torjua ihan kenet vaan. Vaikka oman puolison. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?"

Nyt keskustellaankin siitä, mitä Sexpo ja transsut tuolla lausunnolla ja muotoiluilla tarkoittavat ja implikoivat. Kannattaa lukaista se juttu, mikä kirvoitti Sexpon ulostulon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei ole nainen, eikä kyllä lesbokaan. 

Todennäköisesti kaljuuntuva hieman pulleahko 30 - 45v persumies.

Vierailija
784/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinusta ole transfobista kieltäytyä transnaisista kategorisesti sen vuoksi, koska he eivät ole oikeita naisia? Loppuuko transnaisen naiseus mielestäsi pukkarissa, lesbon makkarissa ja naisten kilpaurheilussa?

Minusta on oikean vaginan halveksuntaa väittää, että lääkärin sommittelema onkalo, "neovagina", jalkojen välissä olisi yhtä hyvä paikka penikselle kuin aito synnynnäinen vagina, joka kostuu kiihottuessa ja kouristelee orgasmissa somasti peniksen ympärillä. Jos sulla olisi penis ja olisit joskus työntänyt sen biologiseen naiseen, tajuaisit tämän!

Uskotte liikaa lääketieteeseen, trans-ihmiset!

Vierailija
785/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan tunnistettu yhteiskunnallinen ilmiö ja ongelma, joka ei katoa tai kumoudu sun "tuttavapiirin" kokemuksilla :DDD"

Siis se, että miehet ovat ylittäneet minun itsemääräämisoikeuteni. Kyllä, se on ihan yleisesti todettu ongelma. Tästä kärsii joka päivä moni nainen ja osa miehistä myös.

Transnaiset ovat miehiä, valtaosa heteroita ja vankilatilastojen perusteella turboahdettuja sellaisia. Tiettyjen maiden vankilatilastojen mukaan transnaisvangeilla on moninkertainen määrä seksirikostuomioita ja väkivaltatuomioita muihin miesvankeihin verrattuna. Edes transiutus ei poista mieheksi sosiaalistamista ja miestyypillistä egoa, ajattelumalleja ja rikostyyppejä.

Lasketaanko noissa tilastoissa seksirikoksiksi myös prostituutio? Käsittääkseni transnaiset ovat monis

Niissä maissa joissa transnaiset turvautuvat prostituutioon, ei yleensä ole pääsyä naisvankilaankaan. Heidän osuus vankimäärästä onkin marginaalinen ja rikokset vähemmän miestyypillisiä. 

Iso-Britanniassa transnaisiksi ilmoittautuneiden vankien määrä nousi pilviin juuri siinä vaiheessa, kun paikallinen rise alkoi (vastoin lakia) tehdä sijoituspaikkapäätöksiä ilmoitetun sukupuoli-identiteetin, ei virallisen sukupuolen perusteella. Jännästi 68%:lla oli taustalla naisiin kohdistuneita rikoksia, ja lähes kaikilla sittemmin vapautuneista on käynyt detransitio. Että semmoinen haavoittuva ja syrjitty ihmisryhmä.

Vierailija
786/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei ole nainen, eikä kyllä lesbokaan. 

Todennäköisesti kaljuuntuva hieman pulleahko 30 - 45v persumies.

Jaa että sellaista näkyä sä katselet peilistä ;DDD

Vierailija
787/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sä puhut taas aidanseipäästä kun muut puhuvat aidasta. Sinusta ei siis ole epäsopivaa vongata, groomata ja painostaa ihmisiä suuntautumisen vastaiseen seksiin transsun kanssa ja viljellä eheytysretoriikkaa homoseksuaaleille, koska on mahdollista antaa pakit? Mietipä nyt ite, mikä tässä on se ongelma."

Minä vain vastaan argumentteihin joita esitetään. Jos haluat väittää että ihmisiä painostetaan seksiin transhenkilöiden kanssa niin miksi sen sijaan puhut uimahalleista?

Puhutko sinä transsujen, Sexpon, Setan ja muiden transtoimijoiden edustajana, vai millä auktoriteetilla kiistät esitetyn näytön? Keskustelua ei käydä sun mielipiteistä, vaan yhteiskunnallisesta asennemaailmasta ja tiettyjen yhteisöjen sosiaalisesta ilmastosta, jossa tätä painostusta suuntautumisen vastaisten transsujen suuntaan tapahtuu. Ei siis ole kyse siitä, mitä sinä olet havainnut tai miten sinä toimit.

Ja se argumentti oli, että vihervassujen ja transsujen mukaan transsunainen on kohdattava täytenä naisena makkaria ja pukkaria myöten, joten uimahallien käytännöt linkittyvät oikein pätevästi aiheeseen.

En edusta mitään virallista tahoa. Olen vain yksityishenkilönä kriittinen täällä esitetyn "näytön" suhteen. Onko kukaan täällä vielä edes todennut kokeneensä tätä väitettyä painostusta? 

Ja se ketä päästetään uimahalliin ja ketä sinun tai minun pitää päästää makuuhuoneisiimme ei ole sama asia.

Vierailija
788/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinusta ole transfobista kieltäytyä transnaisista kategorisesti sen vuoksi, koska he eivät ole oikeita naisia? Loppuuko transnaisen naiseus mielestäsi pukkarissa, lesbon makkarissa ja naisten kilpaurheilussa?

Minusta on oikean vaginan halveksuntaa väittää, että lääkärin sommittelema onkalo, "neovagina", jalkojen välissä olisi yhtä hyvä paikka penikselle kuin aito synnynnäinen vagina, joka kostuu kiihottuessa ja kouristelee orgasmissa somasti peniksen ympärillä. Jos sulla olisi penis ja olisit joskus työntänyt sen biologiseen naiseen, tajuaisit tämän!

Valtaosa transnaisistahan pitää peniksensä. Moni transleidi on järkyttynyt, kun kivesten poistaminen tappaakin libidon ja arpionkalo vaatii päivittäistä kivuliasta dilatointia. Miten yllättävä seuraus!

Vierailija
789/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ja seksuaalisuus on aina hyvien tapojen mukaan ollut aina yksityisasia.

Vierailija
790/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisille lesboille tai homoille seta tuskin pystyy antamaan mitään, he eivät juuri erotu eivätkä edes haluakaan erottua valtaväestöstä, elävät vaan omaa elämäänsä. Sitten on kuitenkin ryhmiä esim. nämä trans-alkuiset, jotka usein todella selvästi erottuvat muista ja käsittääkseni Seta ja pride-jutut ovat heille tarpeen, sillä heitä kyllä usein näkyvästikin syrjitään, se on varma. Selvästikin heidän hyväksyminen on monille vaikeaa.

Seta on tehnyt valtavan työn, että tämän päivän homoilla ja lesbot voivat elää omaa elämäänsä. Silti vieläkin on tekemistä. 

Tuo on kyllä totta, mutta Pride Suomessa on paljolti feikki ilmiö, hyvesignalointia.

Vierailija
791/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niissä maissa joissa transnaiset turvautuvat prostituutioon, ei yleensä ole pääsyä naisvankilaankaan. Heidän osuus vankimäärästä onkin marginaalinen ja rikokset vähemmän miestyypillisiä. 

Iso-Britanniassa transnaisiksi ilmoittautuneiden vankien määrä nousi pilviin juuri siinä vaiheessa, kun paikallinen rise alkoi (vastoin lakia) tehdä sijoituspaikkapäätöksiä ilmoitetun sukupuoli-identiteetin, ei virallisen sukupuolen perusteella. Jännästi 68%:lla oli taustalla naisiin kohdistuneita rikoksia, ja lähes kaikilla sittemmin vapautuneista on käynyt detransitio. Että semmoinen haavoittuva ja syrjitty ihmisryhmä."

Eli ongelma ei ole transnaiset vaan huijarit?

Vierailija
792/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En edusta mitään virallista tahoa. Olen vain yksityishenkilönä kriittinen täällä esitetyn "näytön" suhteen. Onko kukaan täällä vielä edes todennut kokeneensä tätä väitettyä painostusta?"

Mikä antaa sinulle kompetenssin kritisoida näyttöä? Ensinhän sinä kiistit koko ilmiön olemassaolon ja kun näyttöä toimitettiin, niin sitä ei ollut mielestäsi riittävästi ja sinun spesifin kriteeristösi täyttävää :DDD

"Kukaan ei painosta lesboja suuntautumisen vastaiseen seksiin transsujen kanssa!"

"Ai että painostaakin ja on oikein Sexpon julkilausumakin."

"Entä sitten, vaikka painostaakin. Ainahan voi antaa pakit!"

Maalitolppa siirtyy näin ja näin siirtyy maalitolppa hovineidolla.

Vierailija
793/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa transnaisistahan pitää peniksensä. Moni transleidi on järkyttynyt, kun kivesten poistaminen tappaakin libidon ja arpionkalo vaatii päivittäistä kivuliasta dilatointia. Miten yllättävä seuraus!

Jo hormonihoito tappaa libidon ennen ensimmäistäkään leikkausta. 

Liekö tämä yksi syy sille, että juridinen transitio haluttiin erottaa lääketieteellisestä? Siis koska jotkut transvestiittiäijät haluaa leikkiä naista täysipäiväisesti, mutta eivät luopua miehisistä kehontoiminnoistaan? 

Vierailija
794/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niissä maissa joissa transnaiset turvautuvat prostituutioon, ei yleensä ole pääsyä naisvankilaankaan. Heidän osuus vankimäärästä onkin marginaalinen ja rikokset vähemmän miestyypillisiä. 

Iso-Britanniassa transnaisiksi ilmoittautuneiden vankien määrä nousi pilviin juuri siinä vaiheessa, kun paikallinen rise alkoi (vastoin lakia) tehdä sijoituspaikkapäätöksiä ilmoitetun sukupuoli-identiteetin, ei virallisen sukupuolen perusteella. Jännästi 68%:lla oli taustalla naisiin kohdistuneita rikoksia, ja lähes kaikilla sittemmin vapautuneista on käynyt detransitio. Että semmoinen haavoittuva ja syrjitty ihmisryhmä."

Mitä huijaaminen tarkoittaa itsemäärittelymaissa, joissa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto on ilmoitusasia, eikä edellytä transdiagnoosia eikä aiettakaan transhoitoihin? Tehän halusitte irrottaa sukupuolitiedon vaihtamisen transiudesta ihan kaikkien vaihdettavaksi.

Vierailija
795/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten transnaisen erottaa huijarista, jos henkkarit voi vaihtaa parilla klikkauksella DVV:n sivustolla? Miten huijaamisen mahdollisuus on huomioitu, todennetaan ja sanktioidaan itsemäärittelyssä?

Vierailija
796/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka senkin sitten päättää, kuka on oikea trans ja kuka huijari? Aktivistien mukaan ihmisen sukupuoli on juuri se minkä hän itse kertoo, joten huijariksi syyttäminen on transfobiaa. Kriitikoiden mukaan taas kumpikin on huijareita, naisia larppaavia miehiä.

Ehkä ongelma onkin transystävällisten osastojen puute miesvankiloissa eikä se, että naisvankiloissa on liian vähän transnaisia. 

Vierailija
797/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En edusta mitään virallista tahoa. Olen vain yksityishenkilönä kriittinen täällä esitetyn "näytön" suhteen. Onko kukaan täällä vielä edes todennut kokeneensä tätä väitettyä painostusta?"

Mikä antaa sinulle kompetenssin kritisoida näyttöä? Ensinhän sinä kiistit koko ilmiön olemassaolon ja kun näyttöä toimitettiin, niin sitä ei ollut mielestäsi riittävästi ja sinun spesifin kriteeristösi täyttävää :DDD

"Kukaan ei painosta lesboja suuntautumisen vastaiseen seksiin transsujen kanssa!"

Yksittäiset kiimaiset transincelit vonkaamassa eivät ole minusta niin merkittävä ilmiö että kokisin tarvetta olla siitä huolissani. Ja osallistun tosiaan keskusteluun puhtaasti yksityishenkilönä. En tajunnut että tarvitsen erityisen pätevyyden vauva.fi foorumilla juttelemiseen.

Vierailija
798/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksittäiset kiimaiset transincelit vonkaamassa eivät ole minusta niin merkittävä ilmiö että kokisin tarvetta olla siitä huolissani. Ja osallistun

Seliseli. Stevie Wonderkin näki, kuinka sä käynnistit paniikissa transsujen valkopesuohjelman.

"Yksittäiset" :DDD

Vierailija
799/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kaikenlainen navanalusasioiden tarpetoon korostaminen. Kohtaan ihmiset ihmisinä, eikä minua kiinnosta kenen kanssa te kotona makaatte tai haisette sohvalla, joten miksi siitä pitää koko ajan messuta?

- Ihan tavallinen taapertaja

Vierailija
800/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten transnaisen erottaa huijarista, jos henkkarit voi vaihtaa parilla klikkauksella DVV:n sivustolla? Miten huijaamisen mahdollisuus on huomioitu, todennetaan ja sanktioidaan itsemäärittelyssä?"

Olettaisin että ihmisiä vankilaan laittavalla oikeuslaitoksella on käytössään enemmän taustatietoa kuin vaikkapa tässä keskustelussa mainituilla uimahalleilla. Minulla ei ole mitään ongelmaa sen kanssa jos tuomioistuimet päättävät että ollakseen "naisvanki" tuomitun pitää todistettavasti olla elänyt sosiaalisesti naisena ennen pidätystä. Niin vihervassari kuin olenkin niin myönnän toki että on eroa siinä onko joku näyttänyt viimeiset pari vuotta Marilyn Monroelta vai Helvetin Enkeliltä. Pidän myös erillisiä transosastoja vankiloissa mahdollisena vaihtoehtona. Mitä en mielellään halua nähdä on aidot transnaiset vangittuna miesten sekaan. He ovat jo valmiiksi yliedustettuna seksirikosten uhreissa.