Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?

Vierailija
26.02.2026 |

Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen. 

Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja. 

Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. 

Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua. 

En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä. 

Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa. 

Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne. 

Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella. 

Kommentit (911)

Vierailija
841/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...niinkuin aloittaja sanoo,hän on tavallinen ihminen,eikä halua tehdä numeroa itsestään,ja näinhän se on .mä ainakin suhtaudun mun homo-lesbokavereihin ajattelematta että he on jollain tapaa poikkeavia.ehkä just siksi,kun he eivät korosta homouttaan millään tapaa."

Niin, ei sinne kulkueisiin ole kenenkään pakko mennä. Mun puolesta saavat ilakoida he, jotka kokevat sen asiakseen. Ei ole minulta pois.

Eihän sunkaan ole pakko osallistua 6/12-marssille, mutta sinne vaan änkeätte rääkymään, tömistämään, heittelemään soihtuja, vastustamaan viranomaismääräyksiä ja estämään sananvapautta ja mielipiteen ilmaisua.

Vierailija
842/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seta ja Pride ovat nykyään seksuaalivähemmistöjen vastaisia, koska ne painostavat lesboja sukupuolisuhteisiin biologisten miesten (transnaisten) kanssa. Tämä on pakkoehetyttämistä jos joku. Poliitikot, jotka tukevat tällaista touhua pisteiden keruun vuoksi ottamatta asoista selvää, ovat sääittäviä idootteja.

Setan voisi lakkauttaa

Ainakin Seta ry:lle veronmaksajien antama tuki pitäisi lakkauttaa.

Setan transsuaktivismillehan on syydetty miljoonia. Ja Seta kuitenkin tavoittelee alaikäisten transiuttamista sosiaalisesti ja kehollisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Setan transsuaktivismillehan on syydetty miljoonia. Ja Seta kuitenkin tavoittelee alaikäisten transiuttamista sosiaalisesti ja kehollisesti." 

Eihän tavoittele mitään kehollista transitioitumista alaikäisille. 

Vierailija
844/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"...niinkuin aloittaja sanoo,hän on tavallinen ihminen,eikä halua tehdä numeroa itsestään,ja näinhän se on .mä ainakin suhtaudun mun homo-lesbokavereihin ajattelematta että he on jollain tapaa poikkeavia.ehkä just siksi,kun he eivät korosta homouttaan millään tapaa."

Niin, ei sinne kulkueisiin ole kenenkään pakko mennä. Mun puolesta saavat ilakoida he, jotka kokevat sen asiakseen. Ei ole minulta pois.

Eihän sunkaan ole pakko osallistua 6/12-marssille, mutta sinne vaan änkeätte rääkymään, tömistämään, heittelemään soihtuja, vastustamaan viranomaismääräyksiä ja estämään sananvapautta ja mielipiteen ilmaisua.

Marssitko sinä mielelläsi n azzien kanssa? "Sananvapauden" nimissä?

Vierailija
845/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heteronainen jonka tuttavapiiriin on kuulunut useita lesbo-  ja gay-ihmisiä. Tunsin jo hyvin nuorena kiinnostusta gaykulttuuriin, muutettuani pikkupaikkakunnalta Helsinkiin oli ihanaa käydä hengailemassa esim. Gay Gambrinissa, joka oli lähes ainoita seksuaalisten vähemmistöjen ravintoloita silloin. Olin itse seksuaalisesti aktiivinen miesten kanssa, kerran kokeilin naisen kanssa olemista mutta totesin ettei ole minun juttuni. Olin salaa  vähän surullinenkin, sillä maailmassa on ihania naisia mutta eivät kiinnosta minua siinä mielessä. En ole osallistunut Pride-kulkueeseen, en ole joukoissa marssija, mutta olen hengessä mukana. Eräs gay-kaverini kertoi, ettei hänkään eräiden muiden tavoin halua olla julistamassa elämänsä sitä puolta. Jokainen saa tehdä  kuten sydän sanoo, mutta tärkeintä on se ,että saamme elää maassa, jossa on mahdollisuus toteuttaa seksuaalisuuttaan ilman pelkoa vankilasta tai mielisairaalasta. Sellainenkin aika on ollut myös Suomessa muutamia vuosikymmeniä sitten kuten muuallakin. Siihen nähden voimme olla kiitollisia nykytilanteesta. Rakkaus on ihana asia. 

Vierailija
846/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille transeille:

1. Translaki ei ole ihmisoikeus.

2. Transsukupuolisuuskokemus on aina mielenterveyshäiriö.

3. Odottakaahan, luonnonvastainen vallankumouksenne tullaan vielä lopettamaan!

"Vaikka translaki nähdään ihmisoikeutena, aiheesta käydään politiikassa arvokeskustelua, ja jotkut tahot ovat arvostelleet helpotettua prosessia, kuten itsemäärittelyyn perustuvaa sukupuolen vaihtamista. Silti kansainvälinen oikeus ja järjestöt tukevat transihmisten itsemääräämisoikeutta ihmisoikeutena."

Suomen Uutiset

Kyse on siis ihmisoikeudesta. Tykkäait tai et.

Absoluuttiset ihmisoikeudet määritellään ainoastaan YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa. Kyseisen julistuksen 2. artiklassa on lueteltu yleisen syrjimättömyyskiellon alaiset asiat,

Suomen laki suojaa syrjinnältä sukupuolen ilmaisua ja sukupuoli-identiteettiä, mutta ei määrittele mitä ne käytännössä tarkoittavat. Noihin Setan ujuttamiin muotoiluihin vedoten halutaan heiluttaa heppiä naisten ja tyttöjen intiimitiloissa, vessoissa, pukkareissa ja pesutiloissa.

Vierailija
847/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille transeille:

Jännä, et transihmisten asioita ajetaan aktiivisesti, kun asenteet ovat tällaisia...

Mikä ei pidä paikkaansa ja mitkä ihmisoikeudet transsuilta puuttuvat, jotka muilla on?

1. Subjektiivinen juridinen sukupuolitieto ei ole ihmisoikeus.

2. Terve ihminen ei uhkaa itsemurhalla, jos ei saa kehonmuokkauksia veronmaksajien piikkiin.

3. Ihmisoikeudet ovat aina neuvotteluasioita ja oikeudet voidaan myös ottaa pois.

Listanyymi on opetellut käyttämään chat gpt:tä.

Vierailija
848/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällistyttävintä nykyisessä LGBT-toiminnassa on se, miten vähän se liittyy homoihin tai lesboihin. Homoseksuaalisille ihmisille ei ole käytännössä mitään omia juttuja ja sellaisten ehdottamistakin pidettäisiin syrjivänä, mutta annas olla, kun olet heteroseksuaali, joka pukeutuu hieman androgyynisti ja identifioituu erikoisiin uuspronomineihin, niin johan löytyy juuri sinulle suunnattua pippaloa ja sponsorirahaa. 

LGBTQ on nykyään hyvin pitkälle vain TQ, ja ihmiset näiden kirjainten takana ovat usein heteroja. Perinteisestä homoliikkeestä, joka saavutti oikeasti hyviä ja tärkeitä asioita, ei ole jäljellä mitään.

Tämä. Minkä muun tahansa ryhmän kokemana transsuvallankaappaus nähtäisiin paheksuttavana ja kolonisaationa. Heterotranssut ovat lokkeilleet homoilta määritelmät, järjestöt, resurssit, priden, kokoontumiset ja jopa historian.

Vierailija
849/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepppi ja pukkarit is back!

Vierailija
850/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transleidi Mona Bling kuvittelee olevansa heteronainen:

"Olen voinut rauhassa hehkuttaa seksuaalista suuntautumistani, koska olen heteronainen."

https://motiivilehti.fi/lehti/artikkeli/kolumnisti-mona-bling-olen-kaik…

Homomiesten ja bimiesten kanssa treffeillä käyvä transidentifioituva mies ei ole heteronainen. Voisiko terveydenhuolto tsekata Monan lääkityksen.

Ad hominem -hyökkäys ja kaasuvalottamisesi ovat argumenttivirheitä. 

Mikä viestissä oli ad hominemia ja kaasuvalottamista? Mona on homoseksuaalinen transidentfioituva mies, ei heteronainen. Vai oletko eri mieltä?

Vierailija
851/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marssitko sinä mielelläsi n azzien kanssa? "Sananvapauden" nimissä?

Sulla meni pointti jälleen kerran yli hilseen :DDD

Vierailija
852/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille transeille:

Jännä, et transihmisten asioita ajetaan aktiivisesti, kun asenteet ovat tällaisia...

Mikä ei pidä paikkaansa ja mitkä ihmisoikeudet transsuilta puuttuvat, jotka muilla on?

1. Subjektiivinen juridinen sukupuolitieto ei ole ihmisoikeus.

2. Terve ihminen ei uhkaa itsemurhalla, jos ei saa kehonmuokkauksia veronmaksajien piikkiin.

3. Ihmisoikeudet ovat aina neuvotteluasioita ja oikeudet voidaan myös ottaa pois.

Listanyymi on opetellut käyttämään chat gpt:tä.

Keskustele ketjun aiheesta, älä muista keskustelijoista.

Vierailija
853/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun muistutit:

"Helsingin kaupungin uimahallien linjauksen mukaan jokainen asiakas saa määrittää itse, kumpaan pukuhuoneeseen haluaa mennä.
Emme kysele siitä, onko sukupuoli esimerkiksi juridisesti vaihdettu. Jos asiakas ottaa puheeksi ja kysyy, me neuvomme, mutta emme ota aktiivisesti asiaa puheeksi, kertoo Helsingin kaupungin liikuntapaikkapäällikkö Piritta Forsell.
Urheiluhallien uimahalleissa linjaus on sama. Toimialajohtaja Eija Holmalan mukaan jokainen pystyy itsevalitsemaan itselleen oikean pukuhuoneen.
Emme me voi olettaa ihmisen sukupuolta. Asiakkaalla on totta kai oikeus valita. Jos prosessi on kesken ja mietityttää mihin menee, voi jutella henkilökunnan kanssa tai käyttää ryhmäpukuhuoneitamme, Holmala kertoo."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9163716

Vierailija
854/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ajattelit sukupuolitiedon itsemäärittelyn tarkoittavan? Eikö unisex-maailma ollut tavoitteenne?

Vierailija
855/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketju lukemisen arvoinen vai sen yhden tunnetun kiukkuisen päivystävän lesbon moneen kertaan palstalle kirjoittamaa öyhötystä?

Vierailija
856/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun muistutit:

:DDD

Vierailija
857/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketju lukemisen arvoinen vai sen yhden tunnetun kiukkuisen päivystävän lesbon moneen kertaan palstalle kirjoittamaa öyhötystä?

Transsut, vihervassut ja hovineidot vastaavat öyhötyksestä ja valkopesusta.

Vierailija
858/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli elämänsä pettynyt lesbo jatkaa öyhötystä. Asia selvä, ei tarvitse lukea.

Vierailija
859/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli elämänsä pettynyt lesbo jatkaa öyhötystä. Asia selvä, ei tarvitse lukea.

Lukematta paskaa! t. transsut, vihervassut ja hovineidot

Vierailija
860/911 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transnainen Mona Bling kävi sadoilla treffeillä, ja aina suhteet kariutuivat samaan asiaan Miksi sukupuoli on niin tärkeä tieto?

Transaktivisti Mona Bling tietää, millaisia myyttejä transihmisistä on. Miksi ihmisille ylipäätään on niin tärkeää tietää, mitä sukupuolta joku on?

https://www.aamulehti.fi/ihmiset/art-2000007854025.html

Niin miksi joillekin on niin vaikeaa kertoa se oma sukupuoli, esim. etukäteen ennen treffeille menoa?

Eikä transnaisena mennä treffeille henkilön kanssa, joka nimenomaan hakee ja odottaa tapaavansa naisen. 

(Ei tarvitse sataa kertaa pettyä kun toimii rehellisesti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän