Mykkäkoulu
Miksi pidät mykkäkoulua? Mistä syystä? Odotatko että toinen tulee anelemaan anteeksi vai osaatko itse tulla yhtään vastaan?
Kommentit (36)
Minusta mykkäkoulu on aikaa, jolloin miettii ihan rauhassa tilannetta, ei se ole siltä toiselta pois. Koska kuitenkin mykkäkoulua pidetään huonona ratkaisuna, niin olen ihan opetellut olemaan riidoissa todella ilkeä ja julma osoittaakseni toiselle, että tämä riita riidellään nyt loppuun eikä se loppu ole kaunis. Mieluummin miettisin ja punnitsisin asioita, mutta koska se on väärin, niin sittenpä riidellään kunnolla eikä vähän sinne päin. Siitähän riidassa on kyse, se pitää saada loppumaan ilman mykkäkouluja ja toisen mielipiteiden tarkempaa pohtimista.
Kun toinen itkee, olen voittanut ja odotan anteeksipyyntöä.
Vanha "mykkäkouluileva" minä olisi poistunut tilanteesta, ajatellut asioita muutaman tunnin, joskus yön yli, pyytänyt anteeksi ja etsinyt kompromissia. Nykyinen minä haluaa riidan loppuvan ja nopein tie siihen on osoittaa toiselle, että tämän mielipiteet eivät ole minkään arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mykkäkoulun pitäjä osaa tulla vastaan. Ei siinä ole sopimisesta kysymys vaan näpäyttämisestä ja manipuloinnista.
Väitän että se on huomionkipeyttä, sellainen lapsuudesta jäänyt tapa, kun kiukuttelemalla on saanut huomiota. Mykkäkoulun pitäjä haluaa sovintoa, mutta toisen pitää tehdä se, pyytää anteeksi ja tulla vastaan, että mököttäjä saa taas olla huomion keskipisteenä.
Minä en lapsuudessa kiukutellut, kun siitä olisi saanut selkään. Itkeäkään ei saanut, se piti hoitaa hiljaa piilossa. Vanhemmat ei ikinä pyytäneet anteeksi.
22 onpas nyt loukkaantunutta tekstiä. Pidä mykkäkoulusi, mutta voi kai senkin sanoa ääneen, että nyt haluan olla hetken ihan rauhassa ja miettiä, jutellaan esim huomenna uudestaan. Oleellista on se, että haluaa ratkaista tilanteen, ei rangaista.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sellaisen lyhyen vetäytymisen tilanteesta, vaikka tunniksi, mutta sitten pitäisi jo olla kykyjä ja halua selvittää tilanne kuin tilanne. Vai jatkatko jopa useamman päivän mököttämistä?
Exä harrasti. Äijä suuttui pienestä ja mökötti viikon. Mitään ei voitu puhumalla selvittää. Myöskään anteeksipyyntö ei kuulunu herran tapoihin. Raskasta.
https://oivallusakatemia.fi/mykkakoulu-parisuhteessa-on-henkista-vakiva…
Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa.
On hyvä muistaa että mykkäkoulu on aina henkistä väkivaltaa kumppania kohtaan oli syy mykkäkoulun pitämiseen sitten mikä tahansa.
Jos toivot, että suhteessasi menee hyvin ja että teillä on turvallinen olo olla yhdessä, niin älä käytä mykkäkoulua. Kumppanisi ei ole ansainnut huonoa kohtelua, vaan hän ansaitsee aikuisen kumppanin, joka kantaa vastuun omista tunteista, tarpeista, sanoista ja teoistan.
Pitäisipä muija mykkäkoulua edes hetken. Tauotonta kälätystä kyllä riittää.
En pidä mykkäkoulua, olenhan aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Pisin mykkäkoulu minkä olet pitänyt tai sinulle on pidetty? Miten tilanne raukeaa?
Exä piti aina muutamia päiviä. Yleensä itse sovittelin ja otin yhteyttä kun en jaksanut pelleillä.
Mies on oikea onnenpekka, jos nainen pitää mykkäkoulua.
Ei ole kuulunut koskaa tapohin. Noloa käytöstä. N47
Ihmiset jotka ei kykene keskustelemaan ja ottamaan vastuuta omista tunteistaan pitää mykkäkoulua. Lapsellista vallan osoitusta.
Exsä tota kanssa joskus kokeili, kunnes huomasi, että nautin hiljaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vetäytyminen pois tilanteesta vihaisena on hyvää tunteensäätelyä, jottei tule ylilyöntiä. Mykkäkoulu on vallan näyttämistä ja riidan voittajan ja häviäjän ratkaisemista. Eli toisen alistamista nöyryyttämällä.
Tasapainoinen ihminen voi riidellä ilman että riitelijöitä pitää arvottaa voittajaksi/ häviäjäksi. Asiat riitelee,ei ihmiset.
Kyllä se on ihmiset kun riitelee ja ne riitelee asioista. En ole koskaan nähnyt keskenään riiteleviä asioita. Jos sinä olet, niin kerro miltä se näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisipä muija mykkäkoulua edes hetken. Tauotonta kälätystä kyllä riittää.
Samaa toivon äijälle, ei jaksa kuunnella sen turhanpäiväisiä jorinoita.
Henkistä väkivaltaa.