Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mykkäkoulu

Vierailija
26.02.2026 |

Miksi pidät mykkäkoulua? Mistä syystä? Odotatko että toinen tulee anelemaan anteeksi vai osaatko itse tulla yhtään vastaan? 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mykkäkoulun pitäjä osaa tulla vastaan. Ei siinä ole sopimisesta kysymys vaan näpäyttämisestä ja manipuloinnista.

Henkistä väkivaltaa.

Vierailija
22/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mykkäkoulu on aikaa, jolloin miettii ihan rauhassa tilannetta, ei se ole siltä toiselta pois. Koska kuitenkin mykkäkoulua pidetään huonona ratkaisuna, niin olen ihan opetellut olemaan riidoissa todella ilkeä ja julma osoittaakseni toiselle, että tämä riita riidellään nyt loppuun eikä se loppu ole kaunis. Mieluummin miettisin ja punnitsisin asioita, mutta koska se on väärin, niin sittenpä riidellään kunnolla eikä vähän sinne päin. Siitähän riidassa on kyse, se pitää saada loppumaan ilman mykkäkouluja ja toisen mielipiteiden tarkempaa pohtimista.

Kun toinen itkee, olen voittanut ja odotan anteeksipyyntöä. 

Vanha "mykkäkouluileva" minä olisi poistunut tilanteesta, ajatellut asioita muutaman tunnin, joskus yön yli, pyytänyt anteeksi ja etsinyt kompromissia. Nykyinen minä haluaa riidan loppuvan ja nopein tie siihen on osoittaa toiselle, että tämän mielipiteet eivät ole minkään arvoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mykkäkoulun pitäjä osaa tulla vastaan. Ei siinä ole sopimisesta kysymys vaan näpäyttämisestä ja manipuloinnista.

Väitän että se on huomionkipeyttä, sellainen lapsuudesta jäänyt tapa, kun kiukuttelemalla on saanut huomiota. Mykkäkoulun pitäjä haluaa sovintoa, mutta toisen pitää tehdä se, pyytää anteeksi ja tulla vastaan, että mököttäjä saa taas olla huomion keskipisteenä.

Minä en lapsuudessa kiukutellut, kun siitä olisi saanut selkään. Itkeäkään ei saanut, se piti hoitaa hiljaa piilossa. Vanhemmat ei ikinä pyytäneet anteeksi.

Vierailija
24/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 onpas nyt loukkaantunutta tekstiä. Pidä mykkäkoulusi, mutta voi kai senkin sanoa ääneen, että nyt haluan olla hetken ihan rauhassa ja miettiä, jutellaan esim huomenna uudestaan. Oleellista on se, että haluaa ratkaista tilanteen, ei rangaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän