Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mykkäkoulu

Vierailija
26.02.2026 |

Miksi pidät mykkäkoulua? Mistä syystä? Odotatko että toinen tulee anelemaan anteeksi vai osaatko itse tulla yhtään vastaan? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa sinä ensin tuohon kysymykseen.

Vierailija
2/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea lasketaan tässä mykkäkouluksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu on siitä hyvä että saapi olla rauhassa.

Vierailija
4/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse harrasta mykkäkoulua, siksi kysyn kun yritän ymmärtää niitä jotka sitä harrastaa

Vierailija
5/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä mykkäkoulua, se on ihan hirveää. 

Äitini piti, ja voi kuinka lapsena kärsin siitä. Mutta kun hän "ei riidellyt". 

Vierailija
6/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sellaisen lyhyen vetäytymisen tilanteesta, vaikka tunniksi, mutta sitten pitäisi jo olla kykyjä ja halua selvittää tilanne kuin tilanne. Vai jatkatko jopa useamman päivän mököttämistä?

Vierailija
7/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mykkäkoulun pitäjä osaa tulla vastaan. Ei siinä ole sopimisesta kysymys vaan näpäyttämisestä ja manipuloinnista.

Vierailija
8/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta eikä lähipiiriin kuulu tällaisia. Ne jotka onnyrittäneet ovat saaneet mykkäkouluilla hamaan tappiin asti.

Vierailija
9/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se käytös johtuu? Onko jäänyt joku tunnesäätelyn vaihe lapsuudessa väliin vai kotoa opittu käytösmalli?

Vierailija
10/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulun pitäjä ajattelee osoittavansa jotain. Yleensä varmaan oman yliasemansa.

Todellisuudessa hän paljastaa oman sosiaalisen kyvyttömyytensä.

Vierailija
11/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, pakko vielä kertoa että eräs mies jonka kanssa olin tapaillut muutaman kuukauden yritti mykkäkoulua mutta en ollut huomaavinani vaan kommunikoin täysin normaalisti. Tuon jälkeen sanoin että jos kerran vielä näin tapahtuu niin juttumme on siinä. No ei mennyt aikaakaan kun oli uusi mykkäkoulu käynnissä. En ottanut itsekään mitään yhteyttä ja kolmen viikon kuluttua kun hän oli ryömimässä takaisin niin en vastannut puheluihin enkä soittoihin kun hän tuli oven taakse niin laitoin miespuolisen ystäväni avaamaan ovea alushousuissaan

Vierailija
12/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mykkäkoulun pitäjä osaa tulla vastaan. Ei siinä ole sopimisesta kysymys vaan näpäyttämisestä ja manipuloinnista.

Väitän että se on huomionkipeyttä, sellainen lapsuudesta jäänyt tapa, kun kiukuttelemalla on saanut huomiota. Mykkäkoulun pitäjä haluaa sovintoa, mutta toisen pitää tehdä se, pyytää anteeksi ja tulla vastaan, että mököttäjä saa taas olla huomion keskipisteenä.

Vierailija
13/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en keksi mitään sanottavaa eikä minua huvita puhua, niin miksi puhuisin. Se puhe kuitenkin tulisi huutona ulos. Nämä sekunnissa nollasta sataan suuttuvat riehuvat, huutavat ja leppyvät ennen kuin minä alan suuttua.

Vierailija
14/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se käytös johtuu? Onko jäänyt joku tunnesäätelyn vaihe lapsuudessa väliin vai kotoa opittu käytösmalli?

Varmasti just noita. Minun tuttu mykkäkouluileva perhe on aggressiivisia ja väkivaltaisia. Jotenkin nämä ominaisuudet tuntuisivat liittyvän yhteen.

Vierailija
15/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäytyminen pois tilanteesta vihaisena on hyvää tunteensäätelyä, jottei tule ylilyöntiä. Mykkäkoulu on vallan näyttämistä ja riidan voittajan ja häviäjän ratkaisemista. Eli toisen alistamista nöyryyttämällä.

Tasapainoinen ihminen voi riidellä ilman että riitelijöitä pitää arvottaa voittajaksi/ häviäjäksi. Asiat riitelee,ei ihmiset.

Vierailija
16/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en keksi mitään sanottavaa eikä minua huvita puhua, niin miksi puhuisin. Se puhe kuitenkin tulisi huutona ulos. Nämä sekunnissa nollasta sataan suuttuvat riehuvat, huutavat ja leppyvät ennen kuin minä alan suuttua.

Kiitos tästä. Nuorempana sorruin itsekin mykkäkouluilemaan tai suutuin riideltäessä todella voimakkaasti. Opettelin kuitenkin hillitsemään itseni ja sanoittamaan tunteitani,  kun jälkikäteen nuo tilanteet hävetti niin paljon. Ja edelleen opettelen.

Vierailija
17/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, pakko vielä kertoa että eräs mies jonka kanssa olin tapaillut muutaman kuukauden yritti mykkäkoulua mutta en ollut huomaavinani vaan kommunikoin täysin normaalisti. Tuon jälkeen sanoin että jos kerran vielä näin tapahtuu niin juttumme on siinä. No ei mennyt aikaakaan kun oli uusi mykkäkoulu käynnissä. En ottanut itsekään mitään yhteyttä ja kolmen viikon kuluttua kun hän oli ryömimässä takaisin niin en vastannut puheluihin enkä soittoihin kun hän tuli oven taakse niin laitoin miespuolisen ystäväni avaamaan ovea alushousuissaan

Vähän samaa kokemusta. Ensin mykkäkouluilee suhteen kuoliaaksi. Ja kun minäkin parin kerran jälkeen sain tarpeekseni, niin mykkäkouluilija on vonkumassa miten yksinäinen on ilman minua.

Kyllä minä sanoin mitä mykkäkoulu suhteelle tekee, mutta mykkäkouluilun jatkaminen oli tärkeämpää kuin suhteen jatkaminen.

Kun ei osaa ymmärtää tekojensa seurauksia, vaikka ne väännetään hänelle rautalangasta, niin joutaa kärsiä yksinäisyydestään.

Vierailija
18/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän että se on huomionkipeyttä, sellainen lapsuudesta jäänyt tapa, kun kiukuttelemalla on saanut huomiota. Mykkäkoulun pitäjä haluaa sovintoa, mutta toisen pitää tehdä se, pyytää anteeksi ja tulla vastaan, että mököttäjä saa taas olla huomion keskipisteenä.

Oikealta kuulostaa, kuten nuo pari esimerkkiä yllä kuvaavat, kun jälkikäteen anellaan sopua. Sitä on haettu väärin keinoin.

Manipuloivaksikin tuon voi nähdä.

Vierailija
19/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisin mykkäkoulu minkä olet pitänyt tai sinulle on pidetty? Miten tilanne raukeaa?

Vierailija
20/24 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisin mykkäkoulu minkä olet pitänyt tai sinulle on pidetty? Miten tilanne raukeaa?

Minulla pisin oli 2,5 kk. Tilanne raukesi niin, että läheiseni otti mykkäkoulun hänen kanssaan puheeksi julkisesti muiden tuttujen kuullen, jolloin hän ei kehdannut kieltäytyä mykkäkoulun lopettamisesta.

Ei ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme