Kesälomat vahvistetaan aina niin myöhään, että kaikki parhaat matkat on jo myyty
Ärsyttävää kun ei koskaan voi varata ajoissa, ja joutuu sitten valitsemaan jämistä. Puhun siis nyt pakettimatkoista. Tietysti voi erikseen varata lennot ja hotellit, mutta lennotkin on parhaisiin kohteisiin kalliita kun varaa vasta lähellä lähtöä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaida työpaikkaa jos ei käytännöt kelpaa. Meillä on heinäkuun firma kiinni ja kaikki lomilla, ei vaihtoehtoja.
Ei kai nyt kukaan sentään tuollaisen asian takia työpaikkaa lähde vaihtamaan, jos muuten on hyvä työpaikka. Kaikilla ei todellakaan ole mitään heinäkuun firma kiinni systeemiä, ja vaikka toiveet voi esittää hyvissä ajoin, ne eivät välttämättä sitten menekään läpi, jos liian moni samoja työtehtäviä tekevä on toivonut lomaa samaan aikaan.
No turha sitten ruikuttaa työpaikan lomakäytännöistä. Jos sitä ei voi muuttaa, niin lähtee tai lopettaa valittamisen.
Tää on keskustelupalsta, jos et ole vielä sitä ymmärtänyt. Kukaan ei ajattelekaan, että täältä löytyisi ratkaisu kaikkeen, mutta keskustella voi aiheesta kuin aiheesta ja vaihtaa ajatuksia ja mielipiteitä. Vinkkinä: jos otsikosta huomaat ettei ketjun aihepiiri kiinnosta, älä avaa koko ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä että ne vahvistetaan aikaisemmin.
Ei auta pyytäminen. Ne vahvistetaan kaikille samanaikaisesti.
Ensikesän lomakausi päättyy vasta 31.3 eihän edes tiedetä, kertyykö sinulla lomia ja miten paljon ensi kesäksi. Nyt eletään helmikuuta.
Tämä keskustelu on kuin ihmiset valittavat syyskuussa tulevan joulun joululahjoista, vaikka molempien saaminen on yhtä epävarmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lomien kerääntymisjakso alkaa huhtikuun alussa, niin ei se ole edes kovin ajoissa mahdollista.
Mitä ihmettä sä oikein selität? Huhtikuussa alkaa kertyä lomat ENSI vuodelle. Tulevana kesänä käytetään lomapäiviä jotka kertyy maaliskuun loppuun asti. Kyllä voi lomat vahvistaa jo ennen tuota jos on ihan vakkariporukkaa joilla kertyy täydet lomat. Ja jos ei ole vielä täysiä lomia, niin ei ole vaikea laskea paljoko voi lomaa pitää.
Meillä on jo tammikuun alussa vahvistettu lomat. Meillä on kiertävät listat joten tietää jo etukäteen koska loma. Itse tänä vuonna vaihdoin työkaverin kanssa kuukausia, mutta ensi vuonna mulla on ihan normaalisti kierron mukainen lomakuukausi.
Kaikissa työpaikoissa ei toimita samanlailla.
Ei toimitakaan, mutta kyllä se on vain työntekijöiden kiusaamista, että lomia ei voida vahvistaa ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän lomia voi etukäteen vahvistaa, koska tulevan kesän lomat määrääntyvät ajalta 1.4.2025 -31.3.2026. Eihän edes tiedetä, kuinka monta päivää on kesälomaa tai onko työntekijä edes talossa töissä, kun työntekijä voidaan lomauttaa tai irtisanoa, sama toisinpäin.
Kas kummaa kun meillä on ollut lomat selvillä jo tammikuun alussa. Ei ole niin vaikeaa laskea paljonko lomapäiviä kertyy maaliskuun loppuun asti. Ja kun lomaa pidetään sen neljä viikkoa jos on täydet lomat niin ei ole vaikeaa. Jos joku irtisanoutuu tai irtisanotaan, niin ei siinä lomien suhteen mitään ongelmaa ole.
Kyllä talossa vuosia töissä olleiden lomapäivien määrät tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensikesän lomakausi päättyy vasta 31.3 eihän edes tiedetä, kertyykö sinulla lomia ja miten paljon ensi kesäksi. Nyt eletään helmikuuta.
No kyllä mä ainakin tiedän, että mulla kertyy lomia. Tällä hetkellä on 24 päivää joista 20 päivää käytän neljän viikon kesälomaan. Meillä lomat ollut selvillä jo tammikuun alussa. Tiedän ensi vuoden lomankin ajankohdan koska meillä on kiertävä lista. Se vain ei ole selvillä, että alkaako jo elokuun lopussa vai alkaako syyskuun puolella. Mutta syyskuu on mun lomakuukausi ensi vuonna.
Pysykää sitten kotona ja vaikka levätkää.
Varaat matkan ja ilmoitat työnantajalle ilmoitusluonteisesti olevasi silloin lomalla. Ihme lampaita kun kuunellaan idiootti oheistusta mikä on vaan vallan ylläpitämistä.
Neljäs työpaikka menossa ja aina on kesäloma alkanut elokuun puolivälissä vähintään kaksi viikkoa. Muista ajoista olen tilanteen mukaan neuvotellut. Silloin kun ei ole ollut virallista kesälomaa niin tuon kaks viikkoa olen pitänyt lomaa muilla vapaapäivinä tai omana lomana.
Vierailija kirjoitti:
No lomien kerääntymisjakso alkaa huhtikuun alussa, niin ei se ole edes kovin ajoissa mahdollista.
Onhan sitä lomaa jo kertynyt, jos työnantaja suostuu kertynyttä voi jo pitää vaikka heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomanmääräytymiskausi päättyy 31.3.
Asiaan : minne ap haluat matkustaa ?
Minä pidän vuosilomat joulun molemmin puolin, silloin lähdetään aina 6-7 viikon reissulle. Kesällä on kiva olla töissä, talvella sitten vaikka Australiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mä ainakin tiedän, että mulla kertyy lomia. Tällä hetkellä on 24 päivää joista 20 päivää käytän neljän viikon kesälomaan. Meillä lomat ollut selvillä jo tammikuun alussa. Tiedän ensi vuoden lomankin ajankohdan koska meillä on kiertävä lista. Se vain ei ole selvillä, että alkaako jo elokuun lopussa vai alkaako syyskuun puolella. Mutta syyskuu on mun lomakuukausi ensi vuonna.
Miten sitten, jos yritys menee konkurssiin, henkilökuntaa lomautetaan, irtisanoutuu, sairastuu ja sitten omat haasteensa on kesälomien sijaisissa. Moni opiskelija ei vielä tässä vaiheessa välttämättä pysty vahistamaan milloin pääsee töihin ja siksi suurin osa joutuu tyytymään työnantajan ehtoihin, sillä myös laki tässä asiassa on työnantajan puolella. Kannattaa tosiaan vaihtaa työpaikkaa ja sopia jo työhöntulohaastattelussa nämä asiat, jos on niin tärkeutä.
Eihän lomia voi etukäteen vahvistaa, koska tulevan kesän lomat määrääntyvät ajalta 1.4.2025 -31.3.2026. Eihän edes tiedetä, kuinka monta päivää on kesälomaa tai onko työntekijä edes talossa töissä, kun työntekijä voidaan lomauttaa tai irtisanoa, sama toisinpäin.