Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (1903)

Vierailija
1881/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, osaako joku sanoa tästä. Miksi olen päässyt varasijoille, vaikka alimmat hyväksytyt pisteet todistusvalinnalla oli paljon suuremmat? Vai siis onko se vaan niin, että nyt on valittu jatkoon sellaiset joilla on esimerkiksi 100 pistettä, mutta jos eivät ota paikkaa vastaan tai saavat ylemmän hakukohteen niin sitten koulu alkaa katsoa niitäkin, joilla on alle sen 100 pistettä? :D Oon nyt ihan unenpöpperössä.

Alimmat ”hyväksytyt” pisteet riippuu sen top xxx pistesaldosta. Ja niin kuin sanoit niin sitä mukaa pisterajat laskee, kun yläpäästä häipyy porukkaa ja otetaan sisään varasijoilta.

Ja jos taas kokeessa on joku tietty minimipistemäärä, että kokeesta pitää saada, niin sitten ei pääse varasijoille ja tulee hylky. 
Sori epäselvä selostus:D

Vierailija
1882/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyl rupes oikeesti jännittää, kun ekat palkit vihdoin ilmesty. Vaikka ei ookkaan ykköstoive 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa, kuinka pitkään tuloksia odotellaan noiden palkkien ilmestymisen jälkeen?

Vierailija
1884/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku opintopolkuennustaja sanoa tästä mun tilanteesta:

kohteissa 1 sekä 3-5 on d-koekohteita. Kohde 2 on g-koekohde (johon pääsin todistuksella). Nyt kohteista 3-5 on hävinneet todistuspisteet ja tilalla viivat/opiskelijavalinta kesken. 

Tarkoittaako että voisin olla tulossa valituksi kohteeseen 1? Palkkiteoria kai menee tähän tyyliin mut mietin kun tuossa välissä on tuo g-koekohde jossa olen jo sisällä... toivottavasti saitte selvää, jännitän täällä naama punaisena :D

Vierailija
1885/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisko joku opintopolkuennustaja sanoa tästä mun tilanteesta:

kohteissa 1 sekä 3-5 on d-koekohteita. Kohde 2 on g-koekohde (johon pääsin todistuksella). Nyt kohteista 3-5 on hävinneet todistuspisteet ja tilalla viivat/opiskelijavalinta kesken. 

Tarkoittaako että voisin olla tulossa valituksi kohteeseen 1? Palkkiteoria kai menee tähän tyyliin mut mietin kun tuossa välissä on tuo g-koekohde jossa olen jo sisällä... toivottavasti saitte selvää, jännitän täällä naama punaisena :D

Ei vaan, jos siihen 1 on ilmestyny palkit ja 2 kohteessa häviää jo aikaisemmin tulleet pisteet niin pääset 1 toiveeseen.

Vierailija
1886/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vipunen on päivittynyt C kokeiden osalta?

Vierailija
1887/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen data kerätään yöllä, niin ei taida ehtiä nämä palkit vielä sinne.

Vierailija
1888/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan sanoa, kuinka pitkään tuloksia odotellaan noiden palkkien ilmestymisen jälkeen?

Tunteja tai päiviä...

Mut eiköhän ne ennen juhannusta tule!

Vierailija
1889/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko A-kokeen tulokset tullu? Tai ajatusta millon ehkä tulee

Vierailija
1890/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, osaako joku sanoa tästä. Miksi olen päässyt varasijoille, vaikka alimmat hyväksytyt pisteet todistusvalinnalla oli paljon suuremmat? Vai siis onko se vaan niin, että nyt on valittu jatkoon sellaiset joilla on esimerkiksi 100 pistettä, mutta jos eivät ota paikkaa vastaan tai saavat ylemmän hakukohteen niin sitten koulu alkaa katsoa niitäkin, joilla on alle sen 100 pistettä? :D Oon nyt ihan unenpöpperössä.

Joko kohteeseen on kynnysraja, että alle 100 pisteen todistuksia ei hyväksytä koskaan (paikat siirretään sitten koepaikoiksi), mutta todellinen raja on lähes aina merkittävästi korkeampi.

Tai sitten olet ei-ensikertalainen ja tuo on AMK-kohde. Niissä näkyy ensikertalaisten alaraja aiheuttamassa sekannuusta ja katkeruutta.

Vierailija
1891/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko A-kokeen tulokset tullu? Tai ajatusta millon ehkä tulee

Vikojen joukossa tulee.

Vierailija
1892/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin valintakoe G tulokset?

Vierailija
1893/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin valintakoe G tulokset?

Viime vuonna tuli juhannuksen molemmin puolin.

Vierailija
1894/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

D-kokeen koepalkit auki monessa yliopistossa!!!

Joo mulla D:ssä palkit psykan kohdalla, mut ei hoitotieteiden…:D 

Psyka Uef ja Jyu ei ainakaan mulla äsken olleet palkit vielä, mutta arvatkaa asunko päivittämässä Opintopolkua nyt tänään :D

Vierailija
1895/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

G kuulemma vielä kaverilla tyhjänä, myös D:ssä vain osalla koepalkkeja. Viime vuonna D-tuloksia tuli aika nopeaan palkkien ilmestymisen jälkeen, joten odotukset korkealla että tänään tulisi ainakin jotain. Kaveri sanoi että G tuli viime vuonna reilusti D:n jälkeen, ite en tiiä niistä kun jännään (meinasin typottaa "kännään") vain psykaa. Aika känninen olo kyl, toivottavasti ei iske krapula tulosten myötä. Viime vuonna ihan hilkulla sisäänpääsy.

Vierailija
1896/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tulis G:n tulokset tällä viikolla! Kamala ajatus koko juhannuksen aika kärvistellä ilman tietoa mistään.

Vierailija
1897/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotetaan valintakoe H:n palkkeja. Onko kenelläkään mielikuvaa, missä vaiheessa olisivat viime vuonna tulleet..? Teologia, historia, filosofia? Helsinki kyseessä.

Vierailija
1898/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla sellasta oloa, että tavallaan toivoo jo tulosten tulemista, mutta samalla se pelottaa… kolmas kerta, kun yritän ei-ensikertalaisena lääkikseen ja jotenki tällä hetkellä on sellanen ”toivossa on hyvä elää”-moodi, joten tulosten ilmestyminen pelottaa :’(

Vierailija
1899/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteritulokset, onko joku saanut jo palkkeja tai tuloksia?

Vierailija
1900/1903 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen data kerätään yöllä, niin ei taida ehtiä nämä palkit vielä sinne.

Mitä mieltä olit kokeesta? Oliko susta vaikea vai helppo ja kerkesitkö tehdä kaikki? Kiinnostaa muidenkin kokemukset. Itse ehdin tehdä kaikki tehtävät hyvin, mutta ylimääräistä aikaa ei jäänyt paljon. Ei kuitenkaan tuntunut vaikealta, pari meni varmasti väärin mutta muuten tuntui että sain aika oikeita vastauksia. Tosin mielestäni esim. geologian osuuden siinä jäätikköjärvi-tehtävässä oli hieman epäselvä se tapa kysyä, en ollut ihan varma tarkoitetaanko tässä nyt esim kaikkia mainittuja järviä vai kaikkia asiaan liittyviä paikannimiä. Päättelin sitten että ehkä valitsen kaikki asiaan liittyvät paikannimet kun muutenhan se vähän olisi odottanut islannin kielen taitoakin tietää mikä on varmasti järvi ja mikä muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi