KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (1290)
Vierailija kirjoitti:
Tekniikka tullut
Minne?
Joo nää ei tule alakohtaisesti vaan tulevat koulukohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei lue mun iällä valituissa mitään, joten ei tainnut tulla opiskelupaikkaa tänä keväänä
Näkyykö hakijat sun iällä? Ja haetko varmasti oikeasta ikäluokasta? Oma ikä on ikä tämän vuoden viimeisenä päivänä, ei tämän hetken ikä.
Älä vielä luovu toivosta ennen kuin saat varmaa tietoa!
Millonkahan tulee TAMK tulokset, siellä on minun ensisijainen vaihtoehto, jännää..
Vierailija kirjoitti:
Joo nää ei tule alakohtaisesti vaan tulevat koulukohtaisesti.
Jep. HAMK ei ainakaan ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Eli vaikka aloituspaikoissa lukee 1 voi silti valituksi tulla 4? Ja 4 vaan hakenut? Eli kaikki pääsee? Vai enkö vaan ymmärrä
Vipusessa lukee näin:
Huom! Raporteille on tehty tietosuojaus, jos sivulla ei ole toisin mainittu. Henkilöitä koskevat lukumäärät 1–4 näytetään arvona "1-4", eikä vastaavia laskennallisia tunnuslukuja (esim. keskiarvo) ilmoiteta. Neljää suuremmat lukumäärät pyöristetään lähimpään kolmella jaolliseen lukuun. Prosenttiosuudet lasketaan suojatuilla lukumäärillä.
Voit ottaa sen paikan vastaan, kaikki muut nollautuu sen jälkeen, et voi vaihtaa valintaa myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Voit ottaa sen paikan vastaan, kaikki muut nollautuu sen jälkeen, et voi vaihtaa valintaa myöhemmin.
Mihin tämä oli vastaus?
Paikkoja ei ole valittavaksi asti tarjolla, ellei saanut niitä eri hauista (kansainvälinen haku, siirtohaku jne.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lue mun iällä valituissa mitään, joten ei tainnut tulla opiskelupaikkaa tänä keväänä
Näyttääkö muissa ikäluokissa jotain? Muistelen että näissä missä vähän 1-4 paikkoja, ei julkaista myöskään noita erottelevia tekijöitä jottei ketään pysty vahingossakaan henkilöimään pienestä joukosta. Ellei sitten näytä jossain muussa ikäluokassa jotain lukemia, tämä myös spekua ja vanhojen juttujen muistelua.
Mistähän johtuu, kun Vipusessa ei näy minua valittuna, mutta opiskelupaikka on näkynyt jo päiviä Opintopolussa? Aamulla oli tullut hakemaani koulutukseen valittuja näkyviin Vipuseen ja paikan otin vastaan sen jälkeen. Kyseinen koulutus oli minulla ensimmäisenä vaihtoehtona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttääkö muissa ikäluokissa jotain? Muistelen että näissä missä vähän 1-4 paikkoja, ei julkaista myöskään noita erottelevia tekijöitä jottei ketään pysty vahingossakaan henkilöimään pienestä joukosta. Ellei sitten näytä jossain muussa ikäluokassa jotain lukemia, tämä myös spekua ja vanhojen juttujen muistelua.
Mistähän johtuu, kun Vipusessa ei näy minua valittuna, mutta opiskelupaikka on näkynyt jo päiviä Opintopolussa? Aamulla oli tullut hakemaani koulutukseen valittuja näkyviin Vipuseen ja paikan otin vastaan sen jälkeen. Kyseinen koulutus oli minulla ensimmäisenä vaihtoehtona.
Haitko oikealla ikäryhmällä? Joku muu suodatin väärin?
Vierailija kirjoitti:
Tekniikka tullut
Niin minne? :D Tarkoitatko pääsykoetuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitko oikealla ikäryhmällä? Joku muu suodatin väärin?
Suodattimet pitäisi olla ihan oikein laitettuna. Vipusen mukaan opiskelijoita olisi valittu huomattavasti vähemmän mitä aloituspaikkoja merkitty ja kaikki olisivat ottaneet jo paikan vastaan. Olisikohan sitten joku virhe taulukossa.
Mulla näkyy tekniikassa vielä, että opiskelijavalinta kesken eli ei ole tullut pääsykoetuloksia.
Mulla sama eli opintopolussa hyväksytty mutta vipusessa ei näy ketään vielä valittuna (Savonia Tradenomi verkkototeutus)
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama eli opintopolussa hyväksytty mutta vipusessa ei näy ketään vielä valittuna (Savonia Tradenomi verkkototeutus)
Katsotko varmasti oikeaa (eli päivittyvää) raporttia?
Voisiko tänne laittaa päivittyvän raportin linkin?