KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3969)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012129683.html
Meidän nuori on yksi näistä, joiden pisteet on laskettu väärin. Olisi oikeilla pisteillä päässyt ykköstoiveeseen. Oikaisupyynnön teki, saa nähdä kuinka pitkään odotetaan.Mistä ne omat vastaukset voi nähdä?
Vallun valintakoepistepalvelusta.
Näkeekö sieltä vastaukset vai vaan pistemäärän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012129683.html
Meidän nuori on yksi näistä, joiden pisteet on laskettu väärin. Olisi oikeilla pisteillä päässyt ykköstoiveeseen. Oikaisupyynnön teki, saa nähdä kuinka pitkään odotetaan.Mistä ne omat vastaukset voi nähdä?
Näkeekö sieltä vastaukset vai vaan pistemäärän?
Yliopistossa näkee vastauksetkin.
AMK-valintakoe on salassa pidettävä, joten sen kysymyksiä ja näin ollen vastauksiakaan ei näe.
Vierailija kirjoitti:
Epätoivon itku tänään :( Pitää tapahtua jonkunlainen ihme, että pääsen sisään mun ykköstoiveeseen (ja sinne todella haluaisin). Varasija 2 ja ei-ensikertalaisena valintakokeella tuonne kouluun pääseminen on lähestulkoon mahdotonta.
Mikä ala? AMK?
Minä lopetin jonottamisen, kun olin varasijalla 16. Otin alemman paikan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätoivon itku tänään :( Pitää tapahtua jonkunlainen ihme, että pääsen sisään mun ykköstoiveeseen (ja sinne todella haluaisin). Varasija 2 ja ei-ensikertalaisena valintakokeella tuonne kouluun pääseminen on lähestulkoon mahdotonta.
Mikä ala? AMK?
AMK ja tekniikan ala.
Mulla varasijat vain nousee ja nousee, mutta ei lohduta, kun kaukana olen. Kyllä harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin jonottamisen, kun olin varasijalla 16. Otin alemman paikan vastaan.
Sama. Ei ollut ykkös, kakkos, eikä kolmosvaihtoehtokaan, mutta paikka kuitenkin ja nyt sai jännityksen loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ei ollut ykkös, kakkos, eikä kolmosvaihtoehtokaan, mutta paikka kuitenkin ja nyt sai jännityksen loppumaan.
Mä en aio luovuttaa ennen kuin on pakko.
Päivittyyköhän Opintopolku tänään klo 15 jälkeen vai joutuuko odottamaan huomiseen aamuun?
Vipunen ei ole tainnut tänään päivittyä?
Vierailija kirjoitti:
On päivittynyt aamupäivällä
Jättääköhän kukaan paikan vastaanottamista viimeiselle tunnille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On päivittynyt aamupäivällä
Ahaa, kiitos. Omissa seuraamissani kohteissa ei näköjään ole vain sitten tapahtunut muutoksia.
Ei tätä jännitystä meinaa kestää. Varasija 9.
Vierailija kirjoitti:
Päivittyyköhän Opintopolku tänään klo 15 jälkeen vai joutuuko odottamaan huomiseen aamuun?
Onkohan kenelläkään tästä kokemusta aiemmilta vuosilta?
Vierailija kirjoitti:
Jättääköhän kukaan paikan vastaanottamista viimeiselle tunnille?
Jättää. Ja osa kauhuissaan huomaa, että määräaika olikin päättynyt klo 15 eikä 24.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kenelläkään tästä kokemusta aiemmilta vuosilta?
Aamulla tulee tän päivän muutokset.
Nyt jännittää niin maan ****! Edelleen 1. Varasija todistusvalinta ja 12. Varasija pääsykoe, ei-ensikertalainen tradenomi monimuoto verkko-opinnot.