Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku masennus voi olla nykyään niin yleistä?

Vierailija
26.02.2026 |

Ihmiskunnalla ei koskaan ole ollut samanlaista materiaalista yltäkylläisyyttä ja sodatonta rauhanaikaa kuin nyt. Mikä syy kenelläkään on länsimaissa masentua pahoin?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on suora demokratia ja keskittyneen vallan purkaminen.

Vierailija
102/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin kysyisi miksi lemmikkinä pidetyillä kissoilla ja koirilla on enemmän sairauksia ja käytöshäiriöitä kuin koskaan ennen!? Nehän ovat turvassa, yltäkylläisen ruokittuja, heitä hoivataan ja valvotaan 247. 

No siksi, koska luonnonvalinta ei karsi enää ketään eikä mitään, eikä näin ollen ohjaa myöskään edes sitä vähää kuin viime vuosituhansina sitä, ketkä menestyvät. 

Siksi, että se materiaalinen yltäkylläisyys on myös sairastuttanut (myrkyt, mikromuovit, liikkumattomuus, tylsyyden -tärkeä aivojen toiminnalle- minimointi, luonnottomat ja ahtaat, meluisat, valosaasteiset asuinolot), ei ole normaalia sosiaalista yhteisöä, kapitalismi ja trendit muokanneet toivottua ja odotettua käyttäytymistä täysin luonnottomaan suuntaan! Ja se yltäkylläisyys ravitsemuksellisesti on lähinnä pahasta, kun heikkolaatuista tai jopa haitallista ruokaa ylensyödään. Jotkut, koska se on epätodellisen hyvää ja sitä on hitosti saatavilla, monet tunteidensäätelyyn, koska, ks. aiemmin mainittu elinympäristö.

Siksi. 

Itse en parantunut vähääkään SSRI-lääkkeillä tai terapioilla joita minut tungettiin täyteen lapsesta asti. Miten olisinkaan kun olin osa sairasta perhettä, sitten sairaassa huostaussysteemissä, sitten lääkkeiden tylsistämänä ja sekavana, lihonneena pienessä kunnan yksiössä vailla mitään mielekästä suuntaa tai toimintakykyä. 

Paranin kun lopetin lääkkeet ja terapiat ja aloin miettiä mitä lajityypillisesti tarvitsen. Kaikilla ei ole tähän edes resursseja ja se on tosi epäreilua :( 

Itse asun nykyään keskellä korpea yksinkertaisesti, syön monipuolista sekaravintoa, voimatreenaan, kävelen paljon, luen paljon, nukun hyvin, ympäröin itseni ihmisillä jotka kohtelevat minua hyvin ja työllistän itse itseni. En ole mitenkään ihmeparantunut, geenit ei varmaan ole eduksi mielenterveydelle ja tietyt kehityspsykologiset traumat ei katoa koskaan. 

Mutta olen ihan toimintakykyinen sen sijaan että olisin täysin koomassa tai itsetuhoinen koko ajan. 

Ja ne tietyt traumatkin lähti paranemaan paremmin kun uskalsi vaihtaa maisemaa ja etsiä vahvan ja terveen mallin saaneen sosiaalisen piirin joilta sai läheisyyttä ja tervettä mallia itsellekin. 

Psykiatrian lähestymistapahan on että joo joo sua satutettiin ja laiminlyötiin lapsena sellaisella tavalla mistä on äärivaikea toipua niin ratkaisuna lisää samaa eli hoida itsesi tyhjiössä kuntoon, sitä ennen et "saa" vaivata ketään.

Tätä noudatin vuosia ja yritin Self Deletus useita kertoja :')

Vuosi turvallisesti kiintyneen mieheni kanssa ja olin ihan ok. Jännä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kuin kysyisi miksi lemmikkinä pidetyillä kissoilla ja koirilla on enemmän sairauksia ja käytöshäiriöitä kuin koskaan ennen!? Nehän ovat turvassa, yltäkylläisen ruokittuja, heitä hoivataan ja valvotaan 247. 

No siksi, koska luonnonvalinta ei karsi enää ketään eikä mitään, eikä näin ollen ohjaa myöskään edes sitä vähää kuin viime vuosituhansina sitä, ketkä menestyvät. 

Siksi, että se materiaalinen yltäkylläisyys on myös sairastuttanut (myrkyt, mikromuovit, liikkumattomuus, tylsyyden -tärkeä aivojen toiminnalle- minimointi, luonnottomat ja ahtaat, meluisat, valosaasteiset asuinolot), ei ole normaalia sosiaalista yhteisöä, kapitalismi ja trendit muokanneet toivottua ja odotettua käyttäytymistä täysin luonnottomaan suuntaan! Ja se yltäkylläisyys ravitsemuksellisesti on lähinnä pahasta, kun heikkolaatuista tai jopa haitallista ruokaa ylensyödään. Jotkut, koska se on epät

Oho, wow! Upeaa, miten olet saanut nostettua itsesi uuteen kukoistukseen, etkä menettänyt elämääsi tuolle mihin synnyit ja aluksi jouduit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi