Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylpyhuoneet ruostuu uusissa kerrostaloissa.

Vierailija
26.02.2026 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011844723.html

Rakentaminen on päin peetä nykyään. Halvalla rakennetaan nopeasti ja asunnot on homeessa pian. Uskallatko ostaa uuden asunnon kun vuoden päästä se on pilalla. Laskun maksaa sitten ne jotka osti asunnon. Sanoin joskus että kun ulkomaalaisia on palkattu rakentamaan niin tule sutta ja sekundaa. Olin rakentamassa uimahallia tässä muutama vuosi sitten ja näin miten altaan laatat oli vääriin asennettuja pian piti koko allas remontooida uudelleen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa hyvä asunto siitä. Pankista saa rahaa.

Pankeista ei saa enää rahaa 2026. Luotonanto on tiukentunut niin paljon ettei velaton opettaja saa 4300e palkalla 200 tonnia yksiöön Helsingistä.

Vierailija
22/30 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hyvää asua 70-luvun kerrostalossa siis. Mitään ongelmia ei vieläkään ole ollut. Aina ajatellut, että mitä uudempi asunto sen parempi. Totuus ei olekaan näin. 

Asuin 1970 valmistuneessa talossa, vesivahinkoja oli useassa asunnossa. No alakerrasta kuoli mummo ja perikunta pisti asunnon myyntiin. Ostaja huomasi, saman mistä mummo oli usein jo sanonut, katon maali kuplii. No meidän kylpyhuoneen putket olivat alkaneet vuotamaan siellä lattian välissä, putket oli noin 20 sentin syvyydessä betonissa. Siitä se show tuli, viikkoja asua ilman kylpyhuonetta ja vessaa, asunnossa kuivaimet kuivattamassa kylppäriä jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja asukas joutuu itse maksamaan korjaukset, kun kenelläkään ei ole oikeasti mitään vastuuta. Tässäkin tapauksessa on jo 10 vuotta mennyt, rakentaja voi vain todeta että voi voi.

Ei tainnut 10 vuoden määräaika keritä menemään umpeen. Asukkaiden onneksi.

-Lehti kertoo vantaalaisesta, vuonna 2015 rakennetusta kerrostalosta, jonka asukas toissa vuonna huomasi kylpyhuoneen laattojen halkeilevan. Taloyhtiön tarkastuksessa havaittiin, että osassa asunnoista laattojen alta paljastui ruostetta ja kylpyhuoneisiin oli myös valunut tummaa ainetta.-

Vierailija
24/30 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja vakuutti minut heti rakennusalan asiantuntemuksellaan käyttämällä sanaa ruostuu.

No kun ne kylpuhuoneet kirjaimellisesti RUOSTUU. Kasettiseinät, jotka ovat siis peltiä. 

Noita on asennettu uudiskohteisiin 1980-luvulla, ei sen jälkeen. 

Ja lähinnä vuokramurjuihin. 

Vierailija
25/30 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja vakuutti minut heti rakennusalan asiantuntemuksellaan käyttämällä sanaa ruostuu.

Mikäs tuossa, mulla ruostuu kalsarit ainakin takapuolelta.

Vierailija
26/30 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa hyvä asunto siitä. Pankista saa rahaa.

Pankeista ei saa enää rahaa 2026. Luotonanto on tiukentunut niin paljon ettei velaton opettaja saa 4300e palkalla 200 tonnia yksiöön Helsingistä.

Kokoomus siirtää PS:n avulla asuntovarallisuutta keskiluokalta rikkaimmalle 2%:lle.

Pätkäduunarille ei lainaa heru edes kymppitonnin liksalla.

Tätäkö te persut oikeasti halusitte?

Vasemmisto varoitti tästä mutta te pöljäoikeisto ette uskoneet.  

Purrallakin menee kämppä myyntiin kun putoaa  eduskunnasta.

Alkekirjoittakaa kansalaisaloite sopeutumisrahan poistosta. 

Syöttöporsaille pitää riittää saman leikatun työttömyysturvan kuin meille muillekin.

Vierailija
27/30 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset firmat tuollaisia rakentaa pääasiassa. Ulkomaalainen suunnittelu ja työntekijät. Olen itse ollut monella kerrostalotyömaalla töissä ja olen nähnyt kaiken. Joskus kauan sitten näin miten kylpyhuoneisiin ei tehty lainkaan vesieristystä. Otin siitä valokuvia ja lähetin niitä paikalliseen lehteen niin tuli säpinää ja työmaalla pomot huusi toisilleen.

Vierailija
28/30 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain hyvää asua 70-luvun kerrostalossa siis. Mitään ongelmia ei vieläkään ole ollut. Aina ajatellut, että mitä uudempi asunto sen parempi. Totuus ei olekaan näin. 

Asuin 1970 valmistuneessa talossa, vesivahinkoja oli useassa asunnossa. No alakerrasta kuoli mummo ja perikunta pisti asunnon myyntiin. Ostaja huomasi, saman mistä mummo oli usein jo sanonut, katon maali kuplii. No meidän kylpyhuoneen putket olivat alkaneet vuotamaan siellä lattian välissä, putket oli noin 20 sentin syvyydessä betonissa. Siitä se show tuli, viikkoja asua ilman kylpyhuonetta ja vessaa, asunnossa kuivaimet kuivattamassa kylppäriä jne. 

Mikään ei ole ikuista. Eikä putkia pidä laittaa betonin sisään. 

Huonosti hoidettu taloyhtiö teillä, vissiin paljon vanhuksia marisemassa remppojen kalleutta. Putkien tekninen käyttöikä on 20-40 vuotta. 

Meillä tehdään märkätilaremppa koko taloon loppuvuodesta. Saan upouuden ihanan kylppärin ja sitten onkin talo kuin uusi.

Vierailija
29/30 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole ikuista. Eikä putkia pidä laittaa betonin sisään. 

Huonosti hoidettu taloyhtiö teillä, vissiin paljon vanhuksia marisemassa remppojen kalleutta. Putkien tekninen

Putket asennetaan suojaputken sisällä kulkemaan betonin sisälle 

Vierailija
30/30 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiset firmat tuollaisia rakentaa pääasiassa. Ulkomaalainen suunnittelu ja työntekijät. Olen itse ollut monella kerrostalotyömaalla töissä ja olen nähnyt kaiken. Joskus kauan sitten näin miten kylpyhuoneisiin ei tehty lainkaan vesieristystä. Otin siitä valokuvia ja lähetin niitä paikalliseen lehteen niin tuli säpinää ja työmaalla pomot huusi toisilleen.

KOTIMAISET rakennusyhtiöt, jotka polkee palkkoja ja lusmuilee kaikessa missä voi.

EK:n kokoomusta äånestävien yrittäjien kiskurifirmat, jotka teettävät aliurakoitsijoilla sutta polkuhinnalla.

Jos kuuluisitte liittoihin, tätäkään ei voisi tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi