Voinko lähteä autolla kauppaan, vaikka tänään ei saanut ajaa kelin vuoksi?
Tarvitsisin ihan ehdottomasti muutaman jutun, ei vaan pärjää huomiseen. Mitä siitä seuraa jo tänään jää kiinni kun ajaa autoa? Olen kyllä muuten ajo kunnossa.
Kommentit (18)
Sielä sataa lunta. Aika normaali ilmiö talvella. Ajelet vaan rauhaksiin niin pääset kauppaan
Aika pulassa oltais jos kaikki lakkais ajamasta autolla lumisateessa
Vierailija kirjoitti:
Itse en uskaltaisi 😰 Oma henki arvokkaampi kun sään uhmaaminen Voitko tilata ne jutut kaupasta? Ropotit tuo tavarat niin ei tarvitse kenenkään ihmishenkilön vaarantua 🥰
Noku täällä ei oo ropotteja 😭 enkä ehi muuttamaan mihinkää kaupunkiin ap
Tilasin juuri sossukopterin. Se tuo eväät ja ennen kaikkea kaljat!
Vierailija kirjoitti:
Itse en uskaltaisi 😰 Oma henki arvokkaampi kun sään uhmaaminen Voitko tilata ne jutut kaupasta? Ropotit tuo tavarat niin ei tarvitse kenenkään ihmishenkilön vaarantua 🥰
Sään uhmaaminen??
Eli talvella lumisateessa ajaminen on sään uhmaamista :o
Ja ne roPotit, voi voi. ... ne jää jumiin tällä säällä lumikasoihin kun aurat aurailee
Vierailija kirjoitti:
Sielä sataa lunta. Aika normaali ilmiö talvella. Ajelet vaan rauhaksiin niin pääset kauppaan
No tätä mietin, mut sit mietin että onko tää niinku enää mikään normaali lumisade tai talvi keli kun eilen sanottiin ettei saa ajaa autoo ap
Vierailija kirjoitti:
Tilasin juuri sossukopterin. Se tuo eväät ja ennen kaikkea kaljat!
KELAgold näkyy olevan sponssi,tarra kopterin kyljessä.
Aika hyvä keli vielä kun autona on Jeep wrangler, ei meinaa ihan helposti jää kiinni lumipöperöön.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisella säällä liikenteessä tapahtuu onnettomuuksia. On vasta aamu, mutta näin jo ikkunasta, kun yhtä autoa hinattiin pois.
Mun täytyy varmaan kans jättää menemättä tänään töihin kun lunta tulee niin paljon. Eiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä mietin, mut sit mietin että onko tää niinku enää mikään normaali lumisade tai talvi keli kun eilen sanottiin ettei saa ajaa autoo ap
Kyllä kyllä. Uutisissa nyt sanotaan kaikenlaista. Putin hyökkää Suomeen, koiria ei enää saisi olla, tekoäly vie luonnonresurssit ja leikkeleitä ei saa syödä.
Tämän päivän uutiset ovat järjestään klikkiotsioita.
Oma järki käyttöön vaan. Kun ajat rauhallisesti ja ennakoiden niin anna mennä vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sään uhmaaminen??
Eli talvella lumisateessa ajaminen on sään uhmaamista :o
Ja ne roPotit, voi voi. ... ne jää jumiin tällä säällä lumikasoihin kun aurat aurailee
Tekoäly on fiksu, kyllä ne oppii menemään lumessa kun ne on jo viime talvena mennyt. 🦾 Ei ole se pointti vaan ettei ihmishenkiä vaarannu 🤔 Eikä voi kävellä jos on pitkä matka, muuten voisi kun on nastalaitteet kengissä 🥾
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisella säällä liikenteessä tapahtuu onnettomuuksia. On vasta aamu, mutta näin jo ikkunasta, kun yhtä autoa hinattiin pois.
Ei niitä onnettomuuksia vaan itsestään tapahdu. Ihminen on aina siellä ratin takana.
Toki, jos ajotaidot on huonot, silloin kannattaa jäädä kotiin.
Mutta ei sieltä ojasta mitään lumimörköä tule autoa sinne kiskomaan
Oikeasti suomessa kannattaa hommata sellainen auto millä täällä pärjää huonossakin kelissä.
MIssä on kielletty autoilu sään takia? Huonosta / vaarallisesta ajokelistä varoittelu ei ole kielto, vaan hoksautus ottaa sääolosuhteet huomioon vaikkapa ajonopeuksia tai turvavälejä ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä vähän luulen, että jos lunta tulee taivaan täydeltä, niin helpommin sinne kauppaan pääsee omalla autolla kuin robotti perille toimitusosoitteeseen.
Pelkään kyllä niitä auraautojakin kun ne on niin leveitä. Ap