Kiinnostaako teitä fine dining?
Minua ei, missään porukassa. Sammakonreidet ja ankat sun muut on kertaalleen maistettu, ei kiinnosta enää. Ja hintakin on ihan järjetön. Ulkomailla saa uskomattomia mereneläviä pikkurahalla ja Suomessakin voi ostaa vaikka mätiä tms. jos tulee mieleen. Mutta se, että pukeutuisi hienosti ja menisi syömään viiden lajin aterian fine diningiin, ei ei. Vain yksi kysymys: miksi?
Kommentit (49)
Jokseenkin kyllä, mutta en ole saanut aikaiseksi mennä. Alle satkun/menu ravintoloissa olen käynyt pari kertaa vuodessa. En kyllä edes tiedä mikä hintataso noissa on.
Eipä juuri. En tykkää, että ruoalla leikitään ja näperrellään liikaa. Sellaiset annosten koristeet ovat aika ällöjä.
Kiinnostaa. Tykkään hyvästä ruuasta ja maistelen mieluummin useampaa erilaista ruokaa kuin syön yhtä samaa ison annoksen.
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä ei ole rahaa kiinnostua..
Rahaa löytyy, mutta ihan normaali kotiruoka kiinnostaa. Sitä kun ei mistään ravintolasta enää saa.
Onhan siinä oma viehätyksensä. Vallankin kun ottaa kylkeen viinipaketin on aina mielenkiintoista huomata kuinka viini ja ruoka muuttavat toistensa luonnetta.
Harvoin tulee kuitenkin käytyä kun on sen verran tyyristä lystiä.
Se on silloin tällöin kivaa, mutta ei nyt mitenkään jatkuvasti. Ehkä kerran muutamaan vuoteen ja toki tässäkin seuralla on väliä. Kivassa porukassa tosi kivaa. Ap:lle suoisitelen noiden ravintoloiden kasvisvaihtoehtoja, ne on sellaisia mitä ainakaan itse en edes osaa valmistaa ja aivan uskomattoman hyvän makuisia useasti. Ja siis ihan normaali sekasyöjä olen.
Ne on sosiaalisia elämyksiä. Ei itse syöminen ole pääosassa.
Ei, maksaa 100e ja nälkä jää. Joutuu käymään grillillä. Tuplahampurilainen ja puoli litraa maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Ne on sosiaalisia elämyksiä. Ei itse syöminen ole pääosassa.
Sosiaalisia elämyksiä saan päivittäin työpaikalla. Ravintolaan menen nimenomaan syömään.
Helsingistä ei muuta löydykään kuin fine diningia tai niitä yhtiä ja samoja lohifileitä. Minne ovat kadonneet herkulliset perusruoat? Viimeksi Loviisasta löytyi mahtava lehtipihviannos.
Onpa kummallinen aloitus. AP:tä ei siis kiinnosta hyvä ruoka hyvässä seurassa miellyttävässä ympäristössä kiireettömästi nautittuna.
No, minua tuollainen taas kiinnostaa, ja tulee käytyä tasokkaammin syömässä ehkä 3-4 kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa. Tykkään hyvästä ruuasta ja maistelen mieluummin useampaa erilaista ruokaa kuin syön yhtä samaa ison annoksen.
Eikö koskaan tule tunnetta, että voi kun saisin tätä [ruokalajin nimi] edes kolme ruokalusikallista, enkä vain teelusikallisen?
Joskus nuorempana tykkäsin, mutta mitä enemmän ikää tulee sen enemmän nautin vain yksinkertaisesta kotiruuasta.
Ei, vaikkaa varaa olisi. Inhoan nousukasmaisuutta, jota fine dining edustaa. Rakastan rentoja ruokapaikkoja, joihin voi mennä villapuserossa ja hiukset ponnarilla.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kummallinen aloitus. AP:tä ei siis kiinnosta hyvä ruoka hyvässä seurassa miellyttävässä ympäristössä kiireettömästi nautittuna.
Ei ole mitään varmuutta, että tarjottu ruoka on hyvää.
- eri -
Toki kiinnostaisi jos olisin Eurojackpot voittaja, voisi syödä vaikka joka päivä hienoja illallisia.
Kiinnostaa todella paljon. Usein matkustan ulkomaillekin ihan vain jonkun ravintolan takia. Minulle on yksi upeimmista kokemuksista syödä vaikka kahden tähden ravintolassa, saada uusia kokemuksia ja elämyksiä hyvän ruuan parissa. Se on hämmästyttävää mitä ruualla voidaan tehdä.
Kiinnostaa mutta olen erittäin tarkka hinta-laatusuhteesta.
Michelin* ei niinkään kiinnosta vaan nousussa olevat tähdettömät. Niiden takia on ajettu satoja kilometrejä.
Vielä upeampia kokemuksia ovat paikalliset pikku ravintolat jossa ruokaa tehdään sydämellä. Yksi upeimmista kokemuksista laadullisesti oli Skotlannin vuonolla kalastajien kuppila, suoraan rannasta lautasrlke ostereita ja muita mereneläviä.
Suomessa käyn satunnaisesti vain lounailla, en muuta. Hinta ja laatu ei kohtaa
Kerran olen ollut Italiassa linnassa 7 ruokalajin illallisella ja se kyllä oli hyvää. Kallista oli, enkä nyt tiedä, kannattaako syömisestä maksaa niin montaa satasta.
Mutta sellainen perus kolme ruokalajia ei innosta, vaikka kuinka olisi ruohosipulit ristissä. Vaikka hinta jäisi alle sataseen.
Köyhällä ei ole rahaa kiinnostua..