Mitä vit, lapoin ostoksia kassahihnalle ja perässä tuleva iski omiaan siihen sekaan??
Lapoin ostoksia kassahihnalle. Ihan kesken kaiken, kun vielä puolet oli laittamatta hihnalle, takanani tuleva alkaa lappamaan omia ostoksiaan eikä laita edes välikapulaa. Työnsin hänen ostoksiaan taaksepäin kädellä "anteeksi, minulla on vielä kesken" sanoen, eikä mitään vaikutusta, sieltä ne hänen ostoksensa oli tulossa minun maksettavaksi! Laitoin siten toisella kädellä välikapulan ja samalla kädellä pidän sitä muurina edessä, kun toisella kädellä omia ostoksia laitan vielä hihnalle.
Kommentit (82)
Mulle on kans kerran käynyt noin. Lippasin tavaroita hihnalle ja jossakin kohtaa kuin käännyin kärryltä hihnalle niin siinä tulikin jo eläkeläispariskunnan ostoksia joita rouva siihen lippasi. Asiallisesti sanoin, että mulla on vielä tässä kesken, mutta rouva vain äkäisenä tuhahteli. En voi käsittää tuollaista touhua. Aika sokea pitää olla jos ei näy mun kumartelevan ostoksia kärryn pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää ostoskärryä, kannattaa mennä kärryn edellä siihen hihnan luokse. Kärry pitää perässä tulevat kauempana.
Juuri näin. Kärry kun on perässä niin ei tunge iholle. Korona-aikana otin käyttöön.
Täällä ostarissa pyörii kolmen mummon kopla joka aina häiriköi kassaa. Kaksi hämmentää ja yksi kerää saaliin. Joskus tullut kohdalle että on pitänyt ärähtää "Älä stn vie mun ostoksia!!"
Heittivät kerran ne s-marketista ulos.
Lähdet vaan menemään. Kassa hoidelkoon sinun ostokset takaisin hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita mt potilaita on kaupat täysi.
Etenkin Lidleissä.
pick an pay on pahin.
siellä takanasi oleva tulee aina ihan selkään kiinni ja yskii räkäklönttejä ostoksiisi kassahihnalla.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin on käynyt ap:n kuvailemalla tavalla. En muista miten reagoin silloin, mutta seuraavan kerran annan latoa ostokset ja siirryn maksajan paikalta hihnan päähän ihan sujuvasti, ja jollei kassa mitenkään ostoksia erottele annan perässä tulevan maksaa kaikki ostokset, otan omani ja jos perässä tulijan ostoksissa on jotain mikä kiinnostaa otan nekin.
Jokainen pitäköön huolta omista ostoksistaan, miksi minun pitäisi huolehtia edeltävän asiakkaan, omien ostosten, ja vielä perässä olevan ostoksien maksajasta? 😁👍
Minä taas seison siinä maksupäätteen vierellä, lapan ostoksia kassiin samaa tahtia kuin kassa niitä skannaa (painavimmat saavat jatkaa kassahihnan päähän asti) enkä sano sanaakaan, vaikka seuraavan ostokset tulisivat minulle. Maksan ja otan kuitin, pakkaan ostoksia ja jos se takana tuleva huutaa, että hei, se oli minun, niin näytän kuittia ja ostosta ja kysyn, että miten se voi olla sinun, kun minä sen maksoin. Olen valmis filosofiseen keskusteluun siitä, missä vaiheessa tuote vaihtaa omistajaa.
Täällä pyörii myös buumerisetä joka kulkee kainosauvan kanssa. Ihan sama oletko bussipysäkillä, kaupan kassalla, pubissa vai ärrällä. Jos etuilet, tulee sauvasta. Asuu Tampereella Kanjoninkadulla. Sanoin sille kerran kun huitas että kohta työnnän sen kainalosauvan kitalakeen pers***reiän kautta jos ei muuten huitelu lopu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa asettua ihan päätyyn niin kukaan ei ylety lappamaan.
Tämä. Jos menee lähelle sitä kassaa niin takana tulevalle jää sitä hihnaa tyhjäksi ja se on suora kutsu alkaa lappaa omia ostoksiaan. Eli jää sinne hihnanpäähän ja lapa siitä, se hihna kyllä kuljettaa ne kassatyöntekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on kans kerran käynyt noin. Lippasin tavaroita hihnalle ja jossakin kohtaa kuin käännyin kärryltä hihnalle niin siinä tulikin jo eläkeläispariskunnan ostoksia joita rouva siihen lippasi. Asiallisesti sanoin, että mulla on vielä tässä kesken, mutta rouva vain äkäisenä tuhahteli. En voi käsittää tuollaista touhua. Aika sokea pitää olla jos ei näy mun kumartelevan ostoksia kärryn pohjalta.
MInä edessäolevana laitan aina kapulan hihnalle, mutta jos se seuraava ei kapulaa kunnioita eli tavarat vyöryvät ostosteni sekaan tai niitä ihan tarkoituksella tungetaan ostosteni sekaan, niin olen ne maksanut ja itselleni ottanut. Kerran tuli melkein riita jostain tomaateista, joita seuraava väitti omikseen ja minä pyörittelin tomaattipussia ihmetellen, että ei tässä ole teidän nimeä. Eläkeläispariskunnan mies suuttui ja syytti varkaaksi ja minä silmät pyöreinä ihmettelin, että miten minä olen varas, kun maksan ostokseni. Mies olisi halunnut tarkastaa pakkaamani ostokset, että mitä kaikkea olen heiltä vienyt, mutta kassa sanoi, että "rouva on ne jo maksanut".
Laitoin omat ostokseni hihnalle. Viimeisen tuotteen jälkeen laitoin kapulan. Perässä tulija laittoi omat ostoksensa hihnalle aivan kiinni siihen kapulaan, eli ei jättänyt kapulan jälkeen pientä väliä ennen omia tuotteitaan.
Menin maksajan paikalle. Kun myyjä oli pysäyttänyt hihnan ja sanonut summan, maksoin. Menin pakkaamaan ostoksiani. Takana tullut asiakas alkoi molottaa, että minäkö aion maksattaa hänellä omat ostokseni. Myyjä nosteli hihnalta tuotteita ja kysyi minulta, eivätkö ne ole minun.
Myyjä oli siis pysäyttänyt hihnan "kesken" minun tuotteideni eli veloittanut vain osan. Koska takana tullut molopää oli laittanut omat tuotteensa kiinni kapulaan, myyjä oli hahmottanut viimeiset tuotteeni, kapulan sekä molopään tuotteet yhdeksi yksiköksi.
Jos saisin palata aikakoneella siihen tilanteeseen, jatkaisin maksamieni ostosten pakkamista kaikessa rauhassa ja sanoisin myyjälle korkeintaan, että sinähän äsken veloitit minulta minun ostokseni, eikö vain? Minun ostosteni jälkeen hihnalla on tietenkin jonkun muun kuin minun ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt samoin joskus ja kun huomautin, että mulla on vielä oatoksia kärryssä, niin muija alkoi v ittuilee. Onneksi on itsepalvelukassat, niin ei tarvii kestää ilkeitä ihmisiä. Ihmettelen vaan, miksi myyjä ei voi sanoa mitään sille tunkeutujalle.
Eikö oma rohkeutesi riitä siihen? Odotat että kiureinen kassatyttö alkaa puolustaa aikuista ihmistä? Alhaista sekin on.
Olisit kairannut häirikköä pyllykoloon niin, että savu nousee ja lopuksi työntänyt sinne välikapulan ja syvälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin on käynyt ap:n kuvailemalla tavalla. En muista miten reagoin silloin, mutta seuraavan kerran annan latoa ostokset ja siirryn maksajan paikalta hihnan päähän ihan sujuvasti, ja jollei kassa mitenkään ostoksia erottele annan perässä tulevan maksaa kaikki ostokset, otan omani ja jos perässä tulijan ostoksissa on jotain mikä kiinnostaa otan nekin.
Jokainen pitäköön huolta omista ostoksistaan, miksi minun pitäisi huolehtia edeltävän asiakkaan, omien ostosten, ja vielä perässä olevan ostoksien maksajasta? 😁👍
Minä taas seison siinä maksupäätteen vierellä, lapan ostoksia kassiin samaa tahtia kuin kassa niitä skannaa (painavimmat saavat jatkaa kassahihnan päähän asti) enkä sano sanaakaan, vaikka seuraavan ostokset tulisivat minulle. Maksan ja otan kuitin, pakkaan ostoksia ja jos se takana tuleva huutaa, että hei, se oli minun, niin näytän kuit
Miksi sinä haluat maksaa ja omia jonkun toisen keräämiä ostoksia? En minä ainakaan haluaisi jonkun toisen valitsemia tuotteita alkaa maksamaan, ostan ne mitä itse tarvitsen ja olen valinnut. Kummallista.
Toinen asia, kun niitä kassahihnan päätylokeroita voi olla jopa kolme, miten sinä pakkaat sinne kassiisi jo maksuvaiheessa ne, kun kassa liu'uttaa ne sinne uloimpaan lokeroon?
Vierailija kirjoitti:
Olisit kairannut häirikköä pyllykoloon niin, että savu nousee ja lopuksi työntänyt sinne välikapulan ja syvälle.
Tämä on hyvä käytäntö.
Kaikenlaisia ameeboja nykyään liikenteessä jotka pistää massatuhoajatukset liikkeelle. Perus on tämä että takanatuleva pälli iskee sen ostosten täyteisen korinsa siihen tyhjän koripinon päälle kun ei jaksa käsissään pidellä ja ajattelee kai että tästähän MINÄ kätevästi tyhjennän ne hihnalle ja MINÄMINÄ.
Vierailija kirjoitti:
Oisin antanu mennä. Sitten ku maksun aika tulee, olisin lähteny pois. Siinä ois takana tullu ehkä jääny selvittämään tai tehny kuten minä.
Tämähän olisi hyvä. Ikäänkuin yllättyy siinä että hetkinen, nämähän ovat kaikki takana olevan ostoksia, asettaa lompakon takaisin taskuunsa ja poistuisi paikalta.
Usein alkanut kyllä tuntumaan että piruvie kun itseni on niin tavoille kasvatettu ja antaa moukkien vaan hyppiä nenille. Se päivä kyllä lähenee kun pato murtuu ja saavat kuulla kunniansa.
Minulle on pari kertaa käynyt noin ja olen ollut ihan hiljaa. Jos takana olija ei olisi sanonut mitään, olisin maksanut hänenkin ostoksensa ja pakannut omaan kassiin. Toki harmitti aiheuttaa kassalle lisätyötä, kun joutui poistelemaan osan tavaroista, mutta halusin antaa hätähousuille opetuksen.
Sori AP
Kyseessä oli sairaskohtaus
Oli selkeästi demari, joka on tottunut siihen että "joku muu" maksaa.