Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vit, lapoin ostoksia kassahihnalle ja perässä tuleva iski omiaan siihen sekaan??

Vierailija
25.02.2026 |

Lapoin ostoksia kassahihnalle. Ihan kesken kaiken, kun vielä puolet oli laittamatta hihnalle, takanani tuleva alkaa lappamaan omia ostoksiaan eikä laita edes välikapulaa. Työnsin hänen ostoksiaan taaksepäin kädellä "anteeksi, minulla on vielä kesken" sanoen, eikä mitään vaikutusta, sieltä ne hänen ostoksensa oli tulossa minun maksettavaksi! Laitoin siten toisella kädellä välikapulan ja samalla kädellä pidän sitä muurina edessä, kun toisella kädellä omia ostoksia laitan vielä hihnalle. 

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta mitä mulle on käynyt kaupassa oli se, kun astuin yhden askeleen sivuun ladottuani omat ostokset hihnalle, jotta takana oleva pääsee laittamaan omansa (edessä oli myös ruuhkaa tms. enkä muutenkaan tykkää mennä lähelle maksupäätettä, kun edellinen maksaa ostoksiaan). Tämä mun takana oleva ukkeli sitten kiilasikin malttamattomana mun ohi maksupäätteelle ja alkoi äimistellä, että eihän nämä ole ollenkaan hänen tavaroitaan!

Vierailija
42/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi K-cittareilla itsepalvelukassa hälyttää satunnaistarkastuksen vasta sitten kun olen syöttänyt plussakortin, eli onko joku systeemi, että tälle nimenomaiselle tunnistetulle asiakkaalle tehdään nyt "satunnais" tarkastus? Luulisi että aito satunnaistarkastus tapahtuisi jo tuotteiden viivakoodilukemisen aikana tai jo heti aloittaessa?

Mulle ei ole tehty satunnaistarkastusta koskaan, ei kertaakaan. Sinulla on tiedoissasi joku merkintä, oletko kenties Kelan asiakas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi tää sama ja kun sanoin sille 60+ äijälle ihan nätisti, että mulla on tää kesken tässä vielä niin hän veti hirveät kilarit. Syytteli mua raivoten siitä, että miksi mä tuun ostoskärryn kanssa "tupakkahihnalle" kun hänellä on kiire saada tupakkaa. No duh? Sanoin, että täällä saa valita vapaan kassan kyselemättä muilta lupaa, mutta äijä vaan raivosi. 

Vierailija
44/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on just se ongelma, kun ihmiset ei laita sitä kapulaa kun ovat ostoksensa latoneet. Se kapula on merkki että voit laittaa omat sinne. Tosin tuossa tapauksessa henkilö oli varmaan jotenkin vajaa, jos näki että toinen lappaa kamaa vielä hihnalle. Joskus on takan tullut laittanut en kapulan vaikka lappaan vielä ostoksia ja laittanut omansa, olen kylmästi vaan siirtänyt kapulaa kaeummaksi sen kamoineen lyttyyn.

Ehkä se perässä tullut asiakas, ei huomannut että edessä olevalla on vielä ostoksia kärryssään. Kannattaa tosiaan pitää sitä kärryä siellä itsensä perässä näköjään. Monessa kaupassa on nykyään tosi umpinaiset kärrytkin, mutta toki se kapula on merkkinä, että ostokset loppuivat.

Vierailija
45/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa asettua ihan päätyyn niin kukaan ei ylety lappamaan. 

Itse olisin siirtynyt jonossa pykälän taa päin. Siinäpä olisi saanut maksaa sitten kaikki ostokset, sinun ja hänen!

Vierailija
46/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttää ostoskärryä, kannattaa mennä kärryn edellä siihen hihnan luokse. Kärry pitää perässä tulevat kauempana.

Teen aina näin - varsinkin litukassa. Toinen ärsyttävä tapa on perässä tulevan tunkea siihen maksupäätteelle jo odottamaan vaikka itsellä ostokset kesken. Kerran sanoin jopa yhdelle, että kiva aiotkin maksaa mun ostokset. Jäi tuijottamaan hölmönä. 

Vierailija
47/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on just se ongelma, kun ihmiset ei laita sitä kapulaa kun ovat ostoksensa latoneet. Se kapula on merkki että voit laittaa omat sinne. Tosin tuossa tapauksessa henkilö oli varmaan jotenkin vajaa, jos näki että toinen lappaa kamaa vielä hihnalle. Joskus on takan tullut laittanut en kapulan vaikka lappaan vielä ostoksia ja laittanut omansa, olen kylmästi vaan siirtänyt kapulaa kaeummaksi sen kamoineen lyttyyn.

Ehkä se perässä tullut asiakas, ei huomannut että edessä olevalla on vielä ostoksia kärryssään. Kannattaa tosiaan pitää sitä kärryä siellä itsensä perässä näköjään. Monessa kaupassa on nykyään tosi umpinaiset kärrytkin, mutta toki se kapula on merkkinä, että ostokset loppuivat.

Aika sokea täytyy olla jos perässä tuleva ei näe tai tajua että hänen ja minun välissä olevassa kärryssä (joka ei ole hänen) on vielä ostoksia.

sivusta

Vierailija
48/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin tälle tyypille että ai kiitos saan nämäkin ja sinä maksat kaikki.

Vierailija
49/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan poiminut ne perässä tulevan ostokset ja heittänyt ne takaisin hänen kärryynsä. 😆

Vierailija
50/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vassari siellä vaan kuvitellut, että tottakai joku muu maksaa sen elämisen.

Vierailija
51/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihmiset ovat nykyään keskimäärin aika sekaisin valitettavasti, ihan sama missä liikkuu.

Huomattu, myös ihme möllöttäjiä ihan kuin joku on/off nappi joka kytkeytyy välillä pois välillä päälle, jos nappi off asennossa pysähtyy ihminen täysin ja jää töllöttämään tyhjä ilme kasvoilla. 

Hänellä oli varmaan joku lelu housuissa.

Vierailija
52/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika sokea täytyy olla jos perässä tuleva ei näe tai tajua että hän

Varmaan on sokea, ajatuksissaan tai väsynyt. Tosiaan kaikki eivät.myöskään hoksaa sitä, että joku pitää kärryä takanaan ja siitä lappaavat ostokset hihnalle.

Hän on tottunut tuijottamaan edessä olevan selkää ja meni siksi sekaisin omasta asiointivuorostaan. 😁

Vierailija
53/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä aloittaja olet niin hidas? Laita vähän vauhtia liikkeisiisi.

Vierailija
54/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tilannetta ei pääsisi tapahtumaan mikäli ihmiset eivät tunkisi edellä olevan perseeseen kiinni huohottamaan. En tajua mikä tulenpalava kiire ihmisillä on saada ne ostokset käsistään heti, kun kassahihnalle tulee senttikin tyhjää tilaa. Eniten vtuttaa ne jotka alkavat runnoa mun ostoksia kapulalla, jotta saavat kasattua mahdollisimman äkkiä ison kasan omista ostoksistaan siihen perään. Se ei oikeasti nopeuta yhtään mitään eikä ketään, kassallekin helvetin hankalaa kaivaa sieltä kasasta ne tuotteet.

Vierailija
55/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin tälle tyypille että ai kiitos saan nämäkin ja sinä maksat kaikki.

Tämä, ihan klassikko että sanotaan että seuraava tai jonon viimeinen maksaa.

Vierailija
56/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Oma viimeisin tapaus oli että kassa meni rikki ja sitten kassa siirtyi viereiselle kassalle ja siirsi samalla minun jo hihnalla olevia ostoksia sinne. Menin sitten itse 2 kärryllä siihen kassalle myös. No eikö yksi ukko lapa jo omia ostoksiaan siihen. Sanoin kohteliaasti, että mulla on tässä melkein 2 kärryä täynnä vielä.  Ei mitään vaikutusta, paitsi takaisin urputusta. No aloin sitten yksi kerrallaan hitaasti lisätä tavaroita kun ei muuten mahtunut. Mikä ihmisiä vaivaa, mm. muitakin kassoja oli vapaana, jos oli kiire. Olettiko tyyppi, että maksan osan ja sitten odotan ja maksan loput?    

Vierailija
57/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi K-cittareilla itsepalvelukassa hälyttää satunnaistarkastuksen vasta sitten kun olen syöttänyt plussakortin, eli onko joku systeemi, että tälle nimenomaiselle tunnistetulle asiakkaalle tehdään nyt "satunnais" tarkastus? Luulisi että aito satunnaistarkastus tapahtuisi jo tuotteiden viivakoodilukemisen aikana tai jo heti aloittaessa?

Mulle ei ole tehty satunnaistarkastusta koskaan, ei kertaakaan. Sinulla on tiedoissasi joku merkintä, oletko kenties Kelan asiakas?

Ootko ihan pöljä? Kelan asiakkaan (=lähes kaikki suomalaiset) plussa-kortilla on " merkintä" esim lapsilisistä tai työkkärirahoista? Kyllä varmaan niin on K-kauppiaan saatavilla Kelan tiedot. Meepä juttelemaan omahoitajalle, että sulla on vähän huonompi päivä tänään.

Vierailija
58/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kelan asiakas, mutta jouduin satunnaistarkastukseen, kun ostin  salaattipöydästä kipollisen ruokaa 

Vierailija
59/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin antanu mennä. Sitten ku maksun aika tulee, olisin lähteny pois. Siinä ois takana tullu ehkä jääny selvittämään tai tehny kuten minä. 

Vierailija
60/82 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistunut kerran vastaavasta tilanteessa paikalta. Sanoin kassalle, että pysäytä nyt se v tun hihna kun tää yksi lappaa kamaa vaikka mulla on homma vielä kesken. Kassa yritti sönköttää että katotaan nyt vaan nää sun ostokset. Totesin katsokaa keskenänne ja lähdin.