Mitä vit, lapoin ostoksia kassahihnalle ja perässä tuleva iski omiaan siihen sekaan??
Lapoin ostoksia kassahihnalle. Ihan kesken kaiken, kun vielä puolet oli laittamatta hihnalle, takanani tuleva alkaa lappamaan omia ostoksiaan eikä laita edes välikapulaa. Työnsin hänen ostoksiaan taaksepäin kädellä "anteeksi, minulla on vielä kesken" sanoen, eikä mitään vaikutusta, sieltä ne hänen ostoksensa oli tulossa minun maksettavaksi! Laitoin siten toisella kädellä välikapulan ja samalla kädellä pidän sitä muurina edessä, kun toisella kädellä omia ostoksia laitan vielä hihnalle.
Kommentit (82)
Miksi K-cittareilla itsepalvelukassa hälyttää satunnaistarkastuksen vasta sitten kun olen syöttänyt plussakortin, eli onko joku systeemi, että tälle nimenomaiselle tunnistetulle asiakkaalle tehdään nyt "satunnais" tarkastus? Luulisi että aito satunnaistarkastus tapahtuisi jo tuotteiden viivakoodilukemisen aikana tai jo heti aloittaessa?
Minulla kävi samoin muutama vuosi sitten. Vanha nainen alkoi lappoa omia ostoksiaan. Sanoin hänelle, että älä laita niitä, kun minulla on omat ostokset vielä laittamatta. Mummeli siihen, että sinun pitää laittaa se kapula. No en kai nyt laita, kun on ostokset vielä nostamatta hihnalle. Ärsyttää, kun tällaiset muistisairaat sekoilevat.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa asettua ihan päätyyn niin kukaan ei ylety lappamaan.
Noin minä teen ja siirryn eteenpäin vasta kun olen ostokseni latonut ja laittanut kapulan.
Monet tulee jonossa selkään kiinni vaikka yrittää pitää väliä, silloin kun koronahysteria oli pahimmillaan niin silloin uuvatit piti sen 2 metrin välin, oli se hassu näky silloin kun ihan millintarkkaan 2 metrin väliä ja mulkoiltiin jos joku kehtas ottaa askeleenkin eteenpäin:D
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt samoin joskus ja kun huomautin, että mulla on vielä oatoksia kärryssä, niin muija alkoi v ittuilee. Onneksi on itsepalvelukassat, niin ei tarvii kestää ilkeitä ihmisiä. Ihmettelen vaan, miksi myyjä ei voi sanoa mitään sille tunkeutujalle.
Eihän se kassa voi tietää ketkä ovat kimpassa jos ei ensimmäisenä oleva pyydä huomauttamaan.
Just noin joskus, oli vielä julkea ilme, en sanonut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kassa reagoi? Sanoisin kassalle että stoppaa hihnan
Kassakin vain katsoi, eikä sanonut mitään, vaikka mulla oli täysi työ pitää ne ostokset erillään ja vielä ääneen sanoin, että nämä ei sitten ole minun. Ehkä ei uskaltanut.
Ap
Olisin häipynyt ja sanonut vaan kiitos näkemiin. Hoitakoon kassa sen sotkun, ainoa teistä kolmesta joka saa siitä hommasta palkan
On sitäkin sattunut että kassa vetää edellisen asiakkaan laskun viimeksi tulleen piikkiin. Sitten ollaan kuin ei käsitettäisi että pitää maksaa omansa.
Se on just se ongelma, kun ihmiset ei laita sitä kapulaa kun ovat ostoksensa latoneet. Se kapula on merkki että voit laittaa omat sinne. Tosin tuossa tapauksessa henkilö oli varmaan jotenkin vajaa, jos näki että toinen lappaa kamaa vielä hihnalle. Joskus on takan tullut laittanut en kapulan vaikka lappaan vielä ostoksia ja laittanut omansa, olen kylmästi vaan siirtänyt kapulaa kaeummaksi sen kamoineen lyttyyn.
Jos se oli joku vasemmistolainen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et huutanut KIAI ja tehnyt volttia ja näyttänyt miten kiertari onnistuu.
Ei mawashigeriin mitään volttia kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Monet tulee jonossa selkään kiinni vaikka yrittää pitää väliä, silloin kun koronahysteria oli pahimmillaan niin silloin uuvatit piti sen 2 metrin välin, oli se hassu näky silloin kun ihan millintarkkaan 2 metrin väliä ja mulkoiltiin jos joku kehtas ottaa askeleenkin eteenpäin:D
Mua huvitti tokmannilla jonossa kun joku mummis tuli kiinni selkään, sanoin hälle että en tiä vaikka olisin tautinen, että kannattaako noin lähelle.
Niin hän perusteli että just siinä on lattiassa se etäisyysmerkki! joo...
Jos siinä oli hyviä tuotteita, olisin antanut niiden mennä omien ostosten joukossa ja maksanut ja vienyt mennessäni.
Vierailija kirjoitti:
Minun edessäni meni asiakas, jolla oli loppumattoman paljon ostoksia. Kun hän sai ostoksensa ladottua, laitoin kapulan ja omat ostokseni siihen perään. Sitten siirryin maksupäätteelle ja vetäisin bonuskortin. Sieltä oli vieläkin tulossa hänen ostoksiaan, joten hänen bonuksensa olisivat tulleet minulle. Onneksi tyttäreni huomasi. Muuten olisi 120€:n ostoksista tullut bonukset minulle. Pyysin anteeksi ja onneksi kassa sai peruutettua bonukset ja kirjattua ne oikealle asikkaalle. Toinen asiakas ei sanonut juuri mitään.
Miksi tunget itsesi maksupäätteelle, ennenkuin edessä oleva asiakas on maksanut ostoksensa ja kassa saanut loppusumman maksupäätteelle?
Vierailija kirjoitti:
Myyjä laittoi joskus toisen asiakkaan ostoksia tulemaan, vaikka mulla oli kesken ostosten latominen kassiin.
Tätä tapahtuu usein, jos on paljon ostoksia ja tulevalla asiakkaalla vähän.
Tämän vuoksi minulla on pakkaaja mukana.
Kerros nyt mitä oikein nysväsit ostosten kanssa? Laitoit jotain hihnalle ja sit haaveilit jostain ja taas vähän? Uskoo kuka tahtoo mut ei sinne kukaan mitään sekaan ole laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Noita mt potilaita on kaupat täysi.
Tämä! Ei ole rahaa pitää niitä lukkojen takana. Mullekin on tultu kirjastossa urveltamaan mun parfyymistä. Yhden suihkauksen laitan ja yhden dödösuihkauksen eikä tosiaan ole mitään kalliita viikonhaisevilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kassa reagoi? Sanoisin kassalle että stoppaa hihnan
Kassakin vain katsoi, eikä sanonut mitään, vaikka mulla oli täysi työ pitää ne ostokset erillään ja vielä ääneen sanoin, että nämä ei sitten ole minun. Ehkä ei uskaltanut.
Ap
Olisin häipynyt ja sanonut vaan kiitos näkemiin. Hoitakoon kassa sen sotkun, ainoa teistä kolmesta joka saa siitä hommasta palkan
Tuo voisi toimia. Sanoisin kassalle, että nyt tuli toisenkin asiakkaan ostokset tähän mukaan ja lähdenkin tästä uudelle kauppakierrokselle keräämään samat ostokset. Selvitelkää sotkunne rauhassa.
Olisi hauskaa jos noin kävisi. Antaisin latoa ja toteaisin että hän maksaa.