Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuosta kotihoidontuen korotuksesta... =(

Vierailija
02.05.2007 |

Mua sitten sylettää. Ei se, että kotihoidontuki nousi, vaan se, etten hyödy siitä mitenkään. Olen kahden lapsen yh-äiti, kotiäitinä, ja joudun hakemaan toimeentulotukea, jotta saisimme edes välttämättömät laskut maksettua ja ruokaa pöytään.

Mitä tekee sosiaalitoimisto, kun kotihoidontuki nousi? Maksaa tuon 20 euroa kuussa vähemmän toimeentulotukea, koska sen saa Kelalta.

Eli: Ellet ole työssäkäyvä, hyvätuloinen ihminen, et saa hyötyä Kelan etuuksien noususta.

Aaarrgghhhh!!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on täysin eri asia saada summa kotihoidontukena kuin toimeentulotukena.

2

Vierailija
2/10 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotukea lasketaan saman verran kuin kotihoidontuki nousee. Samoin käy jos lapsilisä nousee. Todella raivostuttava tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveempää saada kotihoidontukea lastensa hoitamisesta kuin toimeentulotukea köyhyyden vuoksi.

Vierailija
4/10 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lotuen varassa elellä.

Vierailija
5/10 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutes ootko itse yh,vai muuten vaan heittelet noita viisuden kiviäs muihin?

Vierailija
6/10 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on myös toimeentulotukiasiakas ja olen iloinen jokaisesta korotuksesta, mikä tulee meidän säännöllisiin tukiin. Toimeentulotuen saaminen on niin epävarmaa, että on kiva, että korotukset tulevat niihin tukiin, jotka ovat varmoja ja tulevat varmasti joka kuussa.

Esimerkiksi jos olen tehnyt " työkeikan" noin kerran kolmessa kuukaudessa, josta tulona on tullut tilille 20 euroa, niin joka kerta se vaikuttaa toimeentulotukeen. Nyt kun korotus tulee tukeen, joka on muutenkin pysyvä, niin se 20 euroa on ja pysyy, vaikka tekisin tuon yksittäisen työkeikankin.

Tämän lisäksi kerran toimeentulotuesta tuli liikaa tukea. Tämä rangaistiin siten, että meiltä otettiin sitten sitäkin toimeentulotukea pois, mikä olisi normaalin laskukaavan mukaan kuulunut. Pienikin tuki näihin pysyviin tukiin vähentää näitä toimeentulotuen kummallisia virheitä ja laskutapoja.

Lisäksi, kun olet ollut tarpeeksi pitkään toimeentulotuen asiakas, he saattavat keksiä keinoja pienentää tätä tukea. Esimerkiksi vuokra voi yllättäen olla heidän mielestään liian suuri, vaikka olet jo vuoden ajan saanut täyden toimeentulotuen vuokraan. Sitten he lykkäävät jonkin ihmeellisen omavastuuosuuden, joka täytyykin itse maksaa vuokrasta.

Täytyy sanoa, että jokaikinen lisä kiinteisiin tukiin on pelkkää plussaa. Minä en ainakaan itke epävarman toimeentulotuen perään, vaan olen iloinen, että korotukset tulevat varmojen tukien päälle.

Vierailija
7/10 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on vasta 4kk, joten ei tulisi mieleenikään lähteä vielä töihin. Eikä se tarkoita sitä, että haluan elää " Yhteiskunnan elättinä" . En vain halua, että lapseni joutuu jo vauvaikäisenä päiväkotiin. Minusta on lapsen kannalta parempi, että hoidan heitä kotona. Vaikkakin sitten toimeentulotuen varassa. ap

Vierailija
8/10 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontukea nyt, vaan vain sen lisäosaa!

Vierailija
9/10 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada kotihoidontuen lisäosaa, jos äitiyspäivärahasi on pieni, mutta et muuta.

Vierailija
10/10 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä nyt veroja voi niin paljoa mennä? Mulla on 1 alle 3 v ja toinen 4 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän