Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumo nostaa vuokraa Helsingissä 13%

Vierailija
19.01.2024 |

Kiva nousu kolmion vuokrassa. Julkisuudessa asiasta ei ole hiiskuttu tänään tuli asukkaille ilmoitus. Omassa kolmiossa nousu 80 e kk eli kerralla melkein 3 vuoden nousu.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin entisestä yksiöstä 70-luvun kerrostalossa vuokraa 650€/kk, sitten kun Kojamo osti kyseisen kiinteistön nousi vuokra yli 100€/kk ja päälle vesimaksu just because 😐 Ja ihan radanvarsilähiöstä kyse.

Vierailija
2/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tälle ahneudelle saada mitään rajoja asetettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kaikki variksen tavoin lumi-iglut ulos ja muutetaan niihin asumaan, siinäpähän ihmettelevät kusi aiset vuokrankorottajat!

Vierailija
4/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille ahneudelle? Ihan oikein että vuokrat nousee kun inflaatio syö rahan arvoa. 

Vierailija
5/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla yksiön vuokra nousi kuudellakympilla kuukaudessa, ei ollut lumo-kyseessä, eikä sillei ole minulle ongelma tuo vuokrankorotus, mutta kyllähän tuo pännii. Etenkin kun tietää, että tämä vuokrataloyhtiö tuhlaa rahaa kaikenmaailman turhiin asukastoimihenkilöiden tallinanristelyihin, joulujuhliin, pikkujoulujuhliin, teatterimatkoihin sun muihin. Sitten valitellaan, että kun taloustilanne on niin kehno....

Vierailija
6/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksoin entisestä yksiöstä 70-luvun kerrostalossa vuokraa 650€/kk, sitten kun Kojamo osti kyseisen kiinteistön nousi vuokra yli 100€/kk ja päälle vesimaksu just because 😐 Ja ihan radanvarsilähiöstä kyse.

Tuolla summalla lyhentäisit jo jonkunlaista asuntolainaakin. Ja asunto olisi omasi, eikä ulkomaisen sijoittajan. 

Vierailija
7/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, en ymmärrä tätä ahneutta. Miksi jonkun pitäisi saada elellä halvalla toisten siivellä? Kulut nousee ja valintojensa mukaan ne sitten pitää itse maksaa. Ei muiden ihmisten taikka yritysten pidä kantaa vastuuta toisten puolesta.

Vierailija
8/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla yksiön vuokra nousi kuudellakympilla kuukaudessa, ei ollut lumo-kyseessä, eikä sillei ole minulle ongelma tuo vuokrankorotus, mutta kyllähän tuo pännii. Etenkin kun tietää, että tämä vuokrataloyhtiö tuhlaa rahaa kaikenmaailman turhiin asukastoimihenkilöiden tallinanristelyihin, joulujuhliin, pikkujoulujuhliin, teatterimatkoihin sun muihin. Sitten valitellaan, että kun taloustilanne on niin kehno....

Eikö vasemmistolaiseen ideologiaasi kuulu oman asunnon omistaminen? Silloin ei tarvitsisi osallistua toisten ryyppäämisen kustantamiseen. 

Vierailija
9/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain muistutuksena että kulut on noussut niin paljon että valuu väkisin vuokriin. Kulut on katettava. Ei ketään voida asuttaa ilmaiseksi.

Vierailija
10/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille ahneudelle? Ihan oikein että vuokrat nousee kun inflaatio syö rahan arvoa. 

No miksei ne palkat sitten nouse inflaation mukana. Ihan oikein sekin?

Vierailija
11/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vasemmistolaiseen ideologiaasi kuulu oman asunnon omistaminen? Silloin ei tarvitsisi osallistua toisten ryyppäämisen kustantamiseen. 

Tuosta samasta syystä erosin ay-liitosta kun liiton johtoporras porsastelee jäsenmaksuilla

Vierailija
12/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukipumppu käyntiin. Loput täydentävällä toimeentulotuella. No problemo! Paitsi jos olet töissä matalapalkka-alalla, sitten se on problemo. Mutta nehän ei kiinnosta ketään.

Vierailija
13/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, en ymmärrä tätä ahneutta. Miksi jonkun pitäisi saada elellä halvalla toisten siivellä? Kulut nousee ja valintojensa mukaan ne sitten pitää itse maksaa. Ei muiden ihmisten taikka yritysten pidä kantaa vastuuta toisten puolesta.

Semmosia ne vuokranantajat on. Ei tässäkään talossa ole yksityisten omistamien asuntojen vastikkeet nousseet pennin jeniä 6 vuoteen ja vastikkeeseen kuuluu sähkökin lämmityksen lisäksi. Saman talon arava asunnoissa vuokra on noussut 10%.Ne vuokrat on myös jo ennestään koko paikkakunnan hintatasoa korkeammat.

Vierailija
14/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ne nousee. Kun pyytää palkankorotusta ja perustelee mm. inflaatiolla. Vai etkö ole uskaltanut avata suutasi? 

Vierailija
15/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain muistutuksena että kulut on noussut niin paljon että valuu väkisin vuokriin. Kulut on katettava. Ei ketään voida asuttaa ilmaiseksi.

Asun kaupungin vuokrataloyhtiössä joka rakennettu joskus ysärillä. On varmasti jo kämpät maksettu ja vastikkeen eli kulujen yli menevä bonuksena kassaan. Silti korotellaan vuokraa kun muka kulut nousee.

Vierailija
16/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhäkään kaikki ihmiset ei saa lainaa.

Vierailija
17/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ne nousee. Kun pyytää palkankorotusta ja perustelee mm. inflaatiolla. Vai etkö ole uskaltanut avata suutasi? 

Miksi minun pitäisi pomolle mennä pitämään joku inflaatioesitys jos asia on kerran näin päivänselvä? Palkanhan pitäisi nousta automaattisesti koska inflaatiokin nousee.

Vierailija
18/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa kenkää jos lähtee mitään pyytämään. Tes maksetaan kaikille eikä senttiäkään enemmän. Jos ikälisät haluaa niin siitä pitää olla tositteet näyttää että on oikeus sellaiseen.

Eri

Vierailija
19/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mahdollisuutta omaan asuntoon, olen vakaope Helsingissä. Kaksi lasta. Lumon asunnon vuokra on nyt 1300 e kk Helsingin ja Vantaan rajalla. En saa muita tukia lapsilisän lisäksi joten ei paljon naurata. Laskin että joudun hakemaan toimeentulotukea vuokran takia. Asumistukea myös. Kun muutin tähän oli vuokra alle 1000 e kk,ara vuokra asunto kyseessä Lumolla. Ei ole tosiaan kohtuullista nostaa 13% vuokraa!!! Keskimääräinen nousu on 3,8% tälle vuodelle muissa yhtiöissä tai yksityisten asunnoissa.  Olisiko se ok asuntovelalliselle kun korko nousisi yhtäkkiä 13%???

Vierailija
20/74 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noussut Lumon yksiössä Helsingissä parin vuoden aikana vuokra 850€ -> 1030€/kk...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme