Millä saan poistettua punaiset meikkitahrat valkoisista tekstiileistä?
Poskipunaa ja huulipunaa. Olen jo yrittänyt vanish oxi actionilla pari kertaa, mutta vain haaleni tahrat, ei lähde kunnolla pois silti. Harmittaa valkoisessa. Neuvoja?
Kommentit (12)
Riippuu mihin kankaaseen sen on jäänyt. Ei alle 60 astetta lähde, ja käytä valkaisevaa pesuainetta myös.
Vierailija kirjoitti:
Kysy vaimolta. 🙂
Joo,kyllä vaimo osaa ne valkaista. Ja silittää paidan uusia seikkailuja varten. Heitä pyykkikoriin vaan niin aamulla odottaa henkarissa tahratan silitetty paita.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mihin kankaaseen sen on jäänyt. Ei alle 60 astetta lähde, ja käytä valkaisevaa pesuainetta myös.
Puuvillaiset valkoiset lakanat, olen pessyt 60 asteessa valkaisevalla oxi actionilla. Niissä vain muutamia värillisiä kuvioita, niin ei kehtaisi ihan yrittää valkaista.
Tippa Fairyä? Monissa huulipunissa ja joissain poskipunissa on öljyjä ja rasvaa. Fairy liottaa rasvalikaa tehokkaasti. Siksi kokeilisin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuvillaiset valkoiset lakanat, olen pessyt 60 asteessa valkaisevalla oxi actionilla. Niissä vain muutamia värillisiä kuvioita, niin ei kehtaisi ihan yrittää valkaista.
Miksi olet imutellut lakanan kanssa? Jotain nyt ei kerrota.
Vierailija kirjoitti:
Tahranpoistoaineella.
Ehkä, mutta millä? Vanish oxi action tahranpoistoaine ei tehonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet imutellut lakanan kanssa? Jotain nyt ei kerrota.
En ole. Meillä oli siskoni perhe käymässä parin päivän verran, olin pedannut heille nätit valkoiset lakanat vierashuoneeseen ja rakas mutta ärsyttävä siskoni oli makoillut meikit kasvoilla lakanoissa ja tietysti mennyt meikkiä lakanoihin. Ja nyt lakanat pilalla ellen saa tahroja pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahranpoistoaineella.
Ehkä, mutta millä? Vanish oxi action tahranpoistoaine ei tehonnut.
No et ole käyttänyt sitä oikein.
Itsekin kokeilisin myös fairya mutta huuhtele huolella pesuaineesta ennen pesukoneeseen laittoa. En tiedä onko urbaanilegenda mutta joskus kuullut että kone vaahdonnut liikaa fairysta :D Pieni määrä tuskin haittaa.
Sappisaippuaa itse käytän tahroihin. Sen antaa hieman vaikuttaa ja olen hieronut lisää ja sit koneeseen normaalisti pesuaineen kera.
Kysy vaimolta. 🙂