Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia toimitat kyläpaikassa käyttämäsi astiat tiskialtaaseen??

Vierailija
25.02.2026 |

Ällöttää poimia niitä liejuisiksi vettyneitä astioita altaan pohjalta. Altaaseen ei laiteta lillumaan yhtään mitään.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Lisäksi jos pitää käyttää sitä allasta, niin se on hankalaa, jos siellä on astioita. Meillä on ehdoton sääntö, että allas pidetään tyhjänä. Jos ei voi laittaa astioita koneeseen, niin ne laitetaan tiskipöydälle. 

No onko sulla suuta sanoa että laittakaa astiat tiskipöydälle. Omo vaikeeta  ???? 😝

On vaikeaa, kun jokaisen ihmisen liikkeitä ei voi vahtia.

Ap

Vierailija
22/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siirrytään ruokalajista seuraavaan nostan itse likaiset lautaset ym. pöydästä pois, turha vieraiden on niitä ruveta minnekään viemään ja keskeyttämään keskustelua. Jälkiruoan jälkeen voi tuoda astiansa tiskikoneeseen jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, tämä tapa on tullut viime aikoina. Vieraat myös kysyvät tarvitaanko keittiössä apua kun tarjoiluja laitetaan. Itse en aluksi tykännyt, mutta olen tottunut. 

Juu, kait voisi sanoa että istukaa rauhassa ja hoidan kaiken.  

Vierailija
24/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok,jätän  ne vaikka sohvanreunalle sitten.

Anteeksi jos olin uskossa että tiskit kuuluu tiskialtaaseen.

Vierailija
25/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vaan kohteliasta viedä. :) 

Voi kertoa, onko koneessa esim tilaa vai ei. Jos siis haluaa ne sinne koneeseen.

Itse en ainakaan likaisia astioita halua pöydälle jättää ja jos koneessa puhtaat, en halua sotkea.

Kaikesta sitä saa ongelman

Ei ole kohteliasta. Ja jos on pakko johonkin ne viedä, niin miksi tiskipöytä ei kelpaa? Miksi ne pitää saada laittaa altaaseen? 

Ap

Monessa keittiössä ei enää ole erillistä tiskipöytää ja usein keittiön työtaso on varattu ruoanlaittoa varten kun on vieraita käymässä.

Vierailija
26/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin ärsyttää vieraat jotka vievät kahvikuppinsa ja pullalautasensa tiskipöydälle. Kyllä minä ne raivaan, sillä tiskipöytäni ei ole teidän silmiä varten. 

Vierailija
27/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kovin vaikeaa jos ei suutaan saa auki. Vallan mainiosti voi kahvipöydässä sanoa että jättäkää vaan lautaset siihen niin poimin ne suoraan tiskikoneeseen.

Vierailija
28/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok,jätän  ne vaikka sohvanreunalle sitten.

Anteeksi jos olin uskossa että tiskit kuuluu tiskialtaaseen.

Tiskit ei kuulu tiskialtaaseen ainakaan sellaisessa taloudessa, jossa on astianpesukone. En tiedä miten käsintiskaajat toimivat, mutta itse en silloinkaan haluaisi tiskata kaikkia yhtenä könttinä (vaan lasit yms puhtaammat ensin) ja joutuisin silloinkin tyhjentämään altaan ennen tiskaamista.

Ap

Vierailija
29/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama miten teen. Selän takana narisevat kuten sinä tässä. Ihmiset on täysmuIkkuja.

Vierailija
30/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on kovin vaikeaa jos ei suutaan saa auki. Vallan mainiosti voi kahvipöydässä sanoa että jättäkää vaan lautaset siihen niin poimin ne suoraan tiskikoneeseen.

"Kohtelias" vieras ei todellakaan ota tällaista käskyä kuuleviin korviinsa.

Vierailija
31/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese se tiskiallas välillä.

Vierailija
32/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kohtelias" vieras ei todellakaan ota tällaista käskyä kuuleviin korviinsa.

Silloin kannattanee miettiä miksi kutsuu kotiinsa ihmisiä joita pitää töykeinä. Tuskin ne sinne väkisin tunkevat.

Vierailija
33/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri. Miten ihmiset voisivat tietää miten haluan juuri minun luonani tehdä tiskien tai minkään muunkaan kanssa jos en sitä heille kerro? Samoin meillä on kaksi kylpyhuonetta mutta vain toinen niistä on tarkoitettu vieraille.

Vierailija
34/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie. Jätän ruokapöydälle.

Vierailija
35/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä siis jostain syystä vettä lillumassa, vai mikä lieju sinne tulee?

Onko se nyt iso juttu nostaa astiat koneeseen ja pestä kädet. Muutenkin hyvä pestä käsiä välillä

Vierailija
36/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vaan kohteliasta viedä. :) 

Voi kertoa, onko koneessa esim tilaa vai ei. Jos siis haluaa ne sinne koneeseen.

Itse en ainakaan likaisia astioita halua pöydälle jättää ja jos koneessa puhtaat, en halua sotkea.

Kaikesta sitä saa ongelman

Ei ole kohteliasta. Ja jos on pakko johonkin ne viedä, niin miksi tiskipöytä ei kelpaa? Miksi ne pitää saada laittaa altaaseen? 

Ap

Oletko vammanen? Sano vieraille mihin ne saa laittaa. Älä ulise täällä.

Vierailija
37/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kylään kutsunut sanoo "ole kuin kotonasi" niin eihän siihen muuta syytä tarvita.

Vierailija
38/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi: Miksi sinä et sano sitä heille?

Niin, se on aika helppoa. Sanoo vaan: anna minä korjaan tai jätä pöytään, siivoan myöhemmin. Tai: laita tiskipöydälle, älä altaaseen!

Miksi pitää suhtautua arkisiin asioihin niin patoutuneen vihamielisesti kun voi yksinkertaisesti sanoa. MIKSI ET SANO, AP???????????

Koska tuskin vieras sinua kiusatakseen tekee noin vaan haluaa auttaa. Miksi olet noin passiivis-aggressiivinen? Mikä sinua vaivaa? 

Vierailija
39/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vieraille että eivät laita altaaseen.

Vierailija
40/58 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraan ei kuulu viedä astioitaan yhtään minnekään jos sitä ei erikseen pyydetä, ei altaaseen, ei astianpesukoneeseen, ei tiskipöydälle.

Eikä sittenkään vaikka pyydettäisiin. Vieras on vieras. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän