Miksi ilmestyt juhliin 30-60 minuuttia ennen kutsuun merkittyä aikaa?
Taas juhlia järjestäessä sama juttu. Tällä kertaa neljä ihmistä pörähti paikalle yli puoli tuntia ennen kekkereiden alkua. Viime hetken valmistelut olivat täydessä vauhdissa kun ovella seisoi jo ekat vieraat päivystämässä.
Tiedän etteivät he ole ainoita. Jos olet tällainen superajoissa saapuja, voisitko kertoa tässä ketjussa miksi toimit niin? Onko kukaan ikinä sanonut mitään asiasta? Koetko olevasi kohtelias vai epäkohtelias?
Nämä oman elämäni esimerkit tulivat joitain vuosia sitten kaikkiin tilaisuuksiin tunnin etuajassa, eli nyt he olivat tavallaan omasta aikataulustaan myöhässä. Ajomatka juhlapaikalle oli silloin useimmiten 5 min, tällä kertaa vajaa 15 min, eli mistään pitkän matkan taivaltajista ei ole kyse.
Itse pidän tuollaista aivan tolkuttoman epäkohteliaana. Valaiskaa minua tässä asiassa, miksi jotkut menevät joka paikkaan etuajassa?
Kommentit (1082)
Eihän se nyt haittaa, kun en tosiaan häiritse ketään, vaan puuhailen omiani, jotta saavat tehdä niitä valmisteluita tai vaikka levähtää.
Mitä omia puuhailuja sinulla on kyläpaikassa? Etkö voi hoitaa näitä puuhailuja kotonasi ja tulla oikeaan aikaan juhliin?
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt haittaa, kun en tosiaan häiritse ketään, vaan puuhailen omiani, jotta saavat tehdä niitä valmisteluita tai vaikka levähtää.
Mitä omia puuhailuja sinulla on kyläpaikassa? Etkö voi hoitaa näitä puuhailuja kotonasi ja tulla oikeaan aikaan juhliin?
No hoitelen vaikka älypuhelimella asioita tai tutkin paikkoja, kun siihen on hyvä tilaisuus. En siis aiheuta häiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hoitelen vaikka älypuhelimella asioita tai tutkin paikkoja, kun siihen on hyvä tilaisuus. En siis aiheuta häiriötä.
Kyllä olet häiriöksi. Sinua ei ole kutsuttu silloin. Sinua ei haluta sinne silloin.
"No hoitelen vaikka älypuhelimella asioita tai tutkin paikkoja, kun siihen on hyvä tilaisuus. En siis aiheuta häiriötä."
Siis tutkit älypuhelimellasi paikkoja vai siellä kyläpaikassa nuuskit nurkkia? Ja tätä puhelimen räpeltämistä et voi tehdä kotona ns. omalla ajalla vaan tulet toisten nurkkiin nyhräämään? Oletko ajatellut, että ihan se sinun läsnäolosi on häiriö? vaikka istuisit hiljaa nurkassa, niin silti olisit häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen kyllä ajoissa, mutta en oleta että isäntäväen pitäisi viihdyttää minua, jos olen puoli tuntia etuajassa. Annan heidän tehdä juhlavalmisteluita ihan rauhassa ja tuskinpa siitä nyt haittaa on jos istuskelen sivummalla ja näppäilen vaikka puhelinta. Inhottaa mennä juhliin, jossa kaikki muut ovat jo paikalla.
Onko sinulle koskaan tullut edes etäisesti mieleen, että sinua ei ehkä haluta sinne istuskelemaan kun valmistelut ovat kesken? Tai vaikka eivät olisi, onko tullut mieleen että ehkä juhlakalu haluaisi vaikka hetken rauhassa levähtää ennen vieraiden saapumista?
Osaatko muilla elämänalueilla ajatella muita ihmisiä?
Ap
Mistä olet päätellyt ettei se häiritse ketään? Tässäkin ketjussa valtaosaa juhlien järjestäjistä häiritsisi, itseni mukaan lukien.
Puuhaile omiasi kotonasi tai jossain muualla, tule juhliin vasta kutsuttuna.
Ap
Laitan kaiken valmiiksi vähintään tuntia ennen ilmoittamaani juhlien alkamisaikaa. Vieraiden tullessa tarvitsee vain laittaa kahvinkeihtin ( kahvijauhot ja vesi valmiina jo) ja vedenkeitin päälle ja nostella jääkaapista kylmää vaativat tarjottavat esille. keksit ja kuivakakut on jo kahvikuppien keralla pöydässä
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
On vähän eri pitää pienet kahvikekkerit kuivakkuineen ja pullineen, kun järjestää kolmen ruokalajin illlaliset jossa esim alkukeitto pitää kuumentaa viimetingassa tai se on haaleaa, tai erilaiset alkupalat joissa on mätiä, äyriäisiä yms kosteaa jotka menee pilalle ja vettyvät jo alle tunnissa.
Jos pääruokana kalaa, ne valmistetaan myös melko viimetinkaan, samoin vaikka pihvit. Jälkiruoat saattavat olla helpompia, mutta joka tapauksessa, jos et halua tarjota jotain puolivalmisteita tai väärällä kypsyysasteella tai haaleita ja kylmenneitä ruokia, niitä EI voi valmistaa tuntia ennen vieraiden tuloa. Eli edelleen, tule vasta sitten kun on kutsuttu. Ei se voi olla näin vaikeaa.
Siten varmistan puffetin parhaat palat sekä ehdin useimmin boolimaljalle tuomani astian täyttämään sekä kaisteriini tyhjäämään.
Vierailija kirjoitti:
Menen kyllä ajoissa, mutta en oleta että isäntäväen pitäisi viihdyttää minua, jos olen puoli tuntia etuajassa. Annan heidän tehdä juhlavalmisteluita ihan rauhassa ja tuskinpa siitä nyt haittaa on jos istuskelen sivummalla ja näppäilen vaikka puhelinta. Inhottaa mennä juhliin, jossa kaikki muut ovat jo paikalla.
Isäntäväkeä inhottaa, kun istut näppäilemässä puhelintasi.
Jos matkaisin 10 tuntia niin en kyllä niin tarkkaan matkaa suunnittelisi että 30 minuutin tarkkuudella paikalle tulen. Enkä menisi istumaan jonnekkin asemalle. Jos tätä ei järjestäjä ymmärrä en edes menisi. Kuvastaa kyllä henkilön kykyä ymmärtää maailmaa.
Suurin osa juhlijoista ei yleensä tule 10h matkan takaa. Pitkämatkalaisten kanssa tietenkin sovitaan hyvissä ajoin etukäteen. Nyt puhutaan näistä, jotka tulevat 10-15 min matkan päästä 30-45 min ennen juhlan alkua koska ovat syntymätolloja. Tai jollain tapaa vajaita.
Vierailija kirjoitti:
Jos matkaisin 10 tuntia niin en kyllä niin tarkkaan matkaa suunnittelisi että 30 minuutin tarkkuudella paikalle tulen. Enkä menisi istumaan jonnekkin asemalle. Jos tätä ei järjestäjä ymmärrä en edes menisi. Kuvastaa kyllä henkilön kykyä ymmärtää maailmaa.
Mikset menisi istumaan vaikka asemalle? Minä tekisin juuri niin, koska kokisin itseni totaaliseksi ääliöksi tunkiessani juhlapaikalle liian aikaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle koskaan tullut edes etäisesti mieleen, että sinua ei ehkä haluta sinne istuskelemaan kun valmistelut ovat kesken? Tai vaikka eivät olisi, onko tullut mieleen että ehkä juhlakalu haluaisi vaikka hetken rauhassa levähtää ennen vieraiden saapumista?
Osaatko muilla elämänalueilla ajatella muita ihmisiä?
Ap
Pelkkä läsnäolosi on se häiriö, etkö nyt yhtään tajua? Menet kutsumatta soittelemaan toisten ovikelloa, eli sama asia kuin menisit milloin vaan kutsumatta tuttujesi sohville istuskelemaan kuvitellet ettet häiritse heidän elämänmenoaan. "Ai haluat olla yksin? Kyllä sinä voit olla yksin, minä vain istun hiljaa sun sohvalla enkä näin ollen häiritse sinun yksinoloasi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäntäväkeä inhottaa, kun istut näppäilemässä puhelintasi.
Mikset puhu vain itsestäsi, vaan kuvittelet tietäväsi kaikkien maailman isäntäväkien ajatukset?
Tossavainen leikkasi persettä
Vierailija kirjoitti:
Junallako matkustat 10 tunnin matkan? Jos juhlat ovat iltapäivällä sinä lähdet yöllä matkaan? Meillä on sukulaisia, jotka tulevat omalla autolla 10 tunnin matkan ja majoittuvat jonnekin päivä tai kaksi ennen juhlia. Harva jaksaa 10 tunnin reissaamisen jälkeen jatkaa suoraan juhliin. Meille ovat satojen kilometrien juhlareissut tuttuja, mutta emme tunge etuajassa juhlapaikkaan.
Assertoidakseni dominanntin setämiehen asemani.