Miksi ilmestyt juhliin 30-60 minuuttia ennen kutsuun merkittyä aikaa?
Taas juhlia järjestäessä sama juttu. Tällä kertaa neljä ihmistä pörähti paikalle yli puoli tuntia ennen kekkereiden alkua. Viime hetken valmistelut olivat täydessä vauhdissa kun ovella seisoi jo ekat vieraat päivystämässä.
Tiedän etteivät he ole ainoita. Jos olet tällainen superajoissa saapuja, voisitko kertoa tässä ketjussa miksi toimit niin? Onko kukaan ikinä sanonut mitään asiasta? Koetko olevasi kohtelias vai epäkohtelias?
Nämä oman elämäni esimerkit tulivat joitain vuosia sitten kaikkiin tilaisuuksiin tunnin etuajassa, eli nyt he olivat tavallaan omasta aikataulustaan myöhässä. Ajomatka juhlapaikalle oli silloin useimmiten 5 min, tällä kertaa vajaa 15 min, eli mistään pitkän matkan taivaltajista ei ole kyse.
Itse pidän tuollaista aivan tolkuttoman epäkohteliaana. Valaiskaa minua tässä asiassa, miksi jotkut menevät joka paikkaan etuajassa?
Kommentit (1145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska asut korvessa, jonne tulee vain yksi linja-auto päivässä, enkä halua odotella tien pielessä keskellä ei-mitään, ennen kuin saan asuta matalaan majaasi.
Kaikilla fiksuilla ja normaaleilla ihmisillä on ajokortti ja auto. Ei ole ongelma päästä juhliin kutsuttuna aikana. Vain kelarotilla ja rikollisilla ei ole autoa ja ajokorttia.
Sano tuo sitten kun sulla on niin paha ADHD että ajoopettajan mielestä olisit vaaraksi liiikenteessä ja paempi vaan jättää autokoulu kesken.
Mielelläni kylä omistaisin auton,
Vierailija kirjoitti:
Siihen on monia syitä. Joskus sellaisestakin syystä olen ilmestynyt (em tosin etuajassa, vaan minuutilleen ajallaan) juhliin liian aikaisin, koska olen pitänyt juhlien emäntää kyvyttömänä järjestää edes juhlia alkamaan silloin kun pitäisi. Aina on emäntä myöhässä, kun tuli sit ja tuli tätä. Aina. Ei ole vuosien aikana oppinut aloittamaan omia järjestelyjään ajoissa, että olisi itse valmiina sitten kun kutsuun ilmoittaa. Katselen vain mielenkiinolla oppiiko se koskaan.
Jos minä tietäisin että jonkun tietyn ihmisen juhlat alkavat aina myöhässä, en ikinä menisi paikalle minuutilleen kutsuaikaan, vaan hieman myöhässä. Ihan vain pelisilmän vuoksi.
Mutta meitä on moneen junaan.
Ap
Mä en koskaan ole mennyt etuajassa, yleensä vähän jälkijunassa, ja itsekin mielummin haluan vähän lisäaikaa, jos on vieraita tulossa. Nyt on kuitenkin tulossa kutsut, jotka on kaupungin ulkopuolella ja näemmä busseja menee harvoin. Pitää kai sitten haahuilla siellä jossain reilu puoli tuntia, ehkä yrittää jäädä pari kolme kilometriä ennen kohdetta pois bussista tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
En kävisi semmoisissa juhlissa, jossa valmistelutkin on kesken vielä tuntia tai jopa puolta tuntia ennen.
Kutsun antaneiden kuuluu olla fressinä ovella vastassa sillä mielialalla, että "johan teitä tässä on jo odotettukin malttamattomina, kiva kun tulitte vähän etuajassa, olen jo aamusta asti laittanut kaiken valmiiksi, koska olen niiin innoissani odottanut teitä kylään".
No kyllä tarjottavat yleensä koristellaan ja laitetaan pöytään viime minuuteilla, eikä tuntia ennen lämpimään pilaantumaan. Ja vaatteet vaihdetaan viime hetkellä, eikä keittiössä häärätä juhlamekko päällä siivoamassa.
Siihen on monia syitä. Joskus sellaisestakin syystä olen ilmestynyt (em tosin etuajassa, vaan minuutilleen ajallaan) juhliin liian aikaisin, koska olen pitänyt juhlien emäntää kyvyttömänä järjestää edes juhlia alkamaan silloin kun pitäisi. Aina on emäntä myöhässä, kun tuli sit ja tuli tätä. Aina. Ei ole vuosien aikana oppinut aloittamaan omia järjestelyjään ajoissa, että olisi itse valmiina sitten kun kutsuun ilmoittaa. Katselen vain mielenkiinolla oppiiko se koskaan.