Miksi ilmestyt juhliin 30-60 minuuttia ennen kutsuun merkittyä aikaa?
Taas juhlia järjestäessä sama juttu. Tällä kertaa neljä ihmistä pörähti paikalle yli puoli tuntia ennen kekkereiden alkua. Viime hetken valmistelut olivat täydessä vauhdissa kun ovella seisoi jo ekat vieraat päivystämässä.
Tiedän etteivät he ole ainoita. Jos olet tällainen superajoissa saapuja, voisitko kertoa tässä ketjussa miksi toimit niin? Onko kukaan ikinä sanonut mitään asiasta? Koetko olevasi kohtelias vai epäkohtelias?
Nämä oman elämäni esimerkit tulivat joitain vuosia sitten kaikkiin tilaisuuksiin tunnin etuajassa, eli nyt he olivat tavallaan omasta aikataulustaan myöhässä. Ajomatka juhlapaikalle oli silloin useimmiten 5 min, tällä kertaa vajaa 15 min, eli mistään pitkän matkan taivaltajista ei ole kyse.
Itse pidän tuollaista aivan tolkuttoman epäkohteliaana. Valaiskaa minua tässä asiassa, miksi jotkut menevät joka paikkaan etuajassa?
Kommentit (893)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on valmistelut vielä kesken siinä kohtaa kun ihmiset alkaa jo saapumaan?
Koska vieraiden oli tarkoitus saapua klo 17 tai sen jälkeen, ei 16:20.
Ap
Ei tuo ole mikään vastaus. Miksei kaikki ollut valmiina jo 15:00?
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun ja olen yllättynyt siitä, että ilmeisesti useampi katsoo oikeudekseen saapua muuhun aikaan, kuin heitä on kutsuttu. Perustelut tälle käyttäytymiselle ovat idioottimaisia, se ei kylläkään yllätä. Mutta hämmästyttää silti, että monikin kokee, että juhlan järjestäjän täytyisi automaattisesti huomioida, että hänelle saapuu vieraita muulloin, kuin hän on vieraita kutsunut. "Olisit laittanut kaiken ajoissa valmiiksi, eikai kukaan nyt noin viime hetkeen jätä valmisteluita!"
Tuohan on sama, kuin menisin juhliin, heittäisin kakun seinään ja hymyillen ihmettelin, että eikö sulla ole ylimääräistä, kyllä pitää osata varata ylimääräistäkin tarjottavaa.
Hah, osuva vertaus. Minustakin nämä perustelut ovat ihan uskomattomia! Ja sinnikkyys millä niitä toistellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on valmistelut vielä kesken siinä kohtaa kun ihmiset alkaa jo saapumaan?
Siksi, koska kutsussa lukee klo 18.00 ja vieraat ovat paikalla klo 16.30.
Jos kutsussa lukee 18:00 niin miksi kaikki ei ole valmiina jo 16:00? Kuka käskee jättää viimetinkaan kaiken? Oma syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Silloin unohtaisit, että ensimmäiset tulevat jo aamupäivällä, että saavat varmasti parkkipaikan. Vain tökerö ja taitamaton emäntä jättää valmistelut viimetinkaan :)
Appikset tuli aina tunnin etuajassa joka juhlaan ja lähtivät pian sen jälkeen, kun muut vieraat oli tulleet. Samalla he aiheuttivat muille vieraille hätäisen tunnelman "jaa, jospas mekin sitten tästä jo.." ja juhlat lässähti siihen.
Juteltiin asiasta, mutta koska käytös ei muuttunut, alettiin kutsumaan heitä 1,5 tuntia myöhemmin, kuin juhlat oikeasti alkoivat. Appikset riemastuivat" no niin, kyllä ne muutkin vaan tulevat hyvissä ajoin, ei tarvitse meitä syytellä!" :D
Vierailija kirjoitti:
Luin koko ketjun ja olen yllättynyt siitä, että ilmeisesti useampi katsoo oikeudekseen saapua muuhun aikaan, kuin heitä on kutsuttu. Perustelut tälle käyttäytymiselle ovat idioottimaisia, se ei kylläkään yllätä. Mutta hämmästyttää silti, että monikin kokee, että juhlan järjestäjän täytyisi automaattisesti huomioida, että hänelle saapuu vieraita muulloin, kuin hän on vieraita kutsunut. "Olisit laittanut kaiken ajoissa valmiiksi, eikai kukaan nyt noin viime hetkeen jätä valmisteluita!"
Tuohan on sama, kuin menisin juhliin, heittäisin kakun seinään ja hymyillen ihmettelin, että eikö sulla ole ylimääräistä, kyllä pitää osata varata ylimääräistäkin tarjottavaa.
Totta kai jokainen täysjärkinen oikeustoimikelpoinen yksilö ymmärtää varata ylimäärästä tarjottavaa sekä varalle myös yhdet jos jotain sattuu, kuten vaikkapa vatipäinen idiootti menee heittämään kakun seinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta, tai edellisviikon tiistaina! Minä typerä vitkastelija.
Ap
Parempi kai tulla vähäsen etuajassa kuin tulla vasta sitten kun pippalot on jo pidetty. Valittajien kemujen kannata ketään kiinnostella, joten jätetään jatkossa tulematta bileisiin ilman että ilmoitetaan mitään, että sori mutta nyt "en pääse."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Silloin unohtaisit, että ensimmäiset tulevat jo aamupäivällä, että saavat varmasti parkkipaikan. Vain tökerö ja taitamaton emäntä jättää valmistelut viimetinkaan :)
Eivät tule.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kai tulla vähäsen etuajassa kuin tulla vasta sitten kun pippalot on jo pidetty. Valittajien kemujen kannata ketään kiinnostella, joten jätetään jatkossa tulematta bileisiin ilman että ilmoitetaan mitään, että sori mutta nyt "en pääse."
Eli vaihtoehdot ovat tulla etuajassa tai vasta bileiden päätyttyä?
Miksi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siksi, koska juhlat alkavat klo 17, ei klo 15:00.
Ohis
"Minä typerä vitkastelija."
Tärkeintä on että tunnistit virheesi ja voit jatkossa tehdä sille jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten kuuluukin. Eli miksi sinulla on valmistelut silloin vielä kesken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siksi, koska juhlat alkavat klo 17, ei klo 15:00.
Ohis
Niin, jos juhlat alkaisi 15:00 olisi kaikki luonnollisesti valmista 12:00, mutta sitä en kysynyt. Opettele ehkä lukemaan, en tiedä, se voisi auttaa jatkossa.
Voi jeesuskristus mitä aaveemaista jutun tasoa taas - LOOOOOOOOL Miksi ihmeessä kaiken pitäisi olla valmiina kaksi-kolme tuntia aikaisemmin kuin vieraat on kutsuttu??? Nyt perusteluja kiitos. Jos tulet vieraalta paikkakunnalta vaikka etuajassa niin sitten vaikka istut ylimääräisen ajan autossa/kahvilassa/juna-asemalla ja menet juhliin sovittuun aikaan. Katsos kaikki ei mene minä-minä-periaatteella. Ihan vtun yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesuskristus mitä aaveemaista jutun tasoa taas - LOOOOOOOOL Miksi ihmeessä kaiken pitäisi olla valmiina kaksi-kolme tuntia aikaisemmin kuin vieraat on kutsuttu??? Nyt perusteluja kiitos. Jos tulet vieraalta paikkakunnalta vaikka etuajassa niin sitten vaikka istut ylimääräisen ajan autossa/kahvilassa/juna-asemalla ja menet juhliin sovittuun aikaan. Katsos kaikki ei mene minä-minä-periaatteella. Ihan vtun yksinkertaista.
No siitä yksinkertaisesta syystä että ei tarvitse tehdä niitä valmisteluja vieraiden jo saavuttua, saatanan pallinaamainen nutipää.
Etuajassa tuloijoille olisi hyvä, jos heille voisi tarjota jonkun muun paikan odotteluun. Kesällä vaikka ulos.
Minulle ongelma on täysin vieras, eli jos joku tulee etuajassa, hän pääsee valmistelemaan tapahtumaa. HÄn jopa tarjoutuukin auttamaan. Minulle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ne valmistelut hyvissä ajoin, kun sen kerran niin varmaksi tiijät, että kun kutsuun on pistetty klo 18 ja sinne tullaankin jo klo 16.30. Tee valmistelut hyvissä ajoin, äläkä jätä viimetippaan. Sillai, et varmasti on valmista ennen kuin etuajassa saapuvat ilmestyy paikalle. Vai millaisia spektaakkeleita tykkäät tehdä, kun valmistelut vie niin paljon aikaa, ettei niitä millään ehdi tehdä hyvissä ajoin ennen ensimmäisten vieraiden saapumista. Siirrä sitä kellonaikaa sen verran myöhemmäksi, että vaikka olet saanut valmistelut valmiiksi, niin ensimmäiset etuajassa tulijat saapuvat vasta puoli tuntia sen jälkeen kun kaikki on valmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vaihtoehdot ovat tulla etuajassa tai vasta bileiden päätyttyä?
Miksi?
Ap
No, sanoin hieman kärjistäen. Sori siitä.