Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaisitte menot tässä tilanteessa?

Vierailija
25.02.2026 |

Minulla on kaksi lasta, kumppanilla ei ole lapsia. Saamme palkkaa suunnilleen saman verran plus minä saan elarit ja lapsilisät. Mielestäni menot pitäisi jakaa tasan puoliksi, mutta kumppani kokee tämän epäreiluksi tuloeron takia ja sen vuoksi, että lapsista aiheutuu kuluja. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä helvetistä me tietäisimme minkään perheen päätöksistä ?? Arvuuttelu taas tätä samaa itse ja vastaile itsellesi. 😝

Vierailija
2/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa sinä persettä.

Vierailija
4/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan puokkiin! Sää saat enempi rahaa, maksa siis enempi. Kuka järkijätkä nyt käenpoikasista vapaaehtoisesti maksaisi? Taidat olla hyväksikäyttäjä?

Vierailija
5/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaikki rahat, sulle kaikki kulut. Näin minä jakaisin.

Vierailija
6/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hänen pitäisi elättää sinun lapsiasi sen lisäksi että sinä saat lapsilisiä ja elatusmaksuja? Pohjaton on ahneus ja hyväksikäyttäminen. 

Vierailija
7/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte saman katon alla, kaikki yhteiset menot puoliksi.

Vierailija
8/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap maksaa kaikesta 3/4, koska hänen vastuullaan on kolmen ihmisen kulut. Mies maksaa 1/4.

Vierailija
9/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää maksaa enemmän, koska sinun lastesi takia joudutte asumaankin isommassa asunnossa kuin kahdestaan asuisitte

Vierailija
10/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asutte saman katon alla, kaikki yhteiset menot puoliksi.

miinus lapset

Vierailija
11/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai hänen pitäisi elättää sinun lapsiasi sen lisäksi että sinä saat lapsilisiä ja elatusmaksuja? Pohjaton on ahneus ja hyväksikäyttäminen. 

Maksan kuitenkin lasten vaatteet ja harrastukset niistä. Ne ei kuulu yhteisiin menoihin. 

Vierailija
12/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä maksat omien lastesi kaikki kulut.

Vierailija
13/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se epäreilua. En kehtaisi itse vastaavassa tilanteessa edes ehdottaa 50-50. 

Onko lapset teillä koko ajan? 

Vierailija
14/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan kuitenkin lasten vaatteet ja harrastukset niistä. Ne ei kuulu yhteisiin menoihin. 

Maksat myös lastesi ruoat.

Vierailija
15/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on selvä, sinä maksat lasten  kulut kaikki ja yhteisistä kuluista puolet, mikäli jommalla kummalla ei ole  joku iso kulu, esim. toisella auto, joka  on pääosin  omassa käytössä

Kotityöt myös puoliksi, mikäli sitä ei kompensoida  jollain muulla

Vierailija
16/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kumppanin pitäisi maksaa sinun lastesi kuluja? Eivät ne ole hänen lapsiaan.

Vierailija
17/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskisin lapset yhdeksi yksiköksi. Osuuksia on siis kolme, joista se jolla on lapsia maksaa 2 ja se jolla ei ole lapsia maksaa yhden. 

Vierailija
18/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap maksaa kaikesta 3/4, koska hänen vastuullaan on kolmen ihmisen kulut. Mies maksaa 1/4.

Ei kaikista. Lasten kulut ap ja puolet mahdollisesta vuokrasta. Ruoka sen mukaan paljonko mies syö. Jos on isoruokainen, syö paljon. Pienet lapset eivät paljoa syö

Riippuu mitä muita kuluja on 

Auto, kumman ja kumpi käyttää.  Jos auto miehen, mies vastaa kuluista

Vierailija
19/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapset on 50% aikuisesta, eli teillä 4hlö:n perhe, joten esim. asumisesta 1/3 puolisolle, 1/3 sinulle, ja kaksi lasta 'vastaa 1 aikuista' eli 1/3 heistä (sinulle) maksettavaksi. Joten esim. 1000e asumiskulut menisi niin, että puoliso n. 333e, sinä n. 666e.

Ruoka voi olla n. 50-50 kun lapset pieniä (+ostaisin itse kaikki 'lasten jutut' joita puoliso ei käytä (olkoon sitten pillimehuja, karkkeja, aamiasmuroja, välipalahdelmiä jne.) kun teinejä jotka syövät usein enemmän kuin aikuiset --> uudelleen arviointi ja lasten osuus isommaksi ruuasta 'kulutuksen mukaan'.

Vierailija
20/38 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehelle, että sinä tarjoat miehelle jotain mitä hän haluaa vastineeksi siitä, että menot laitetaan puoliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä